Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag hoor, maar ik zat met het volgende:

Ik sta van de week m'n beesie te bekijken in de garage( dat beesie met vier wielen wel te verstaan!) dry.gifbiggrin.gif

En ik kijk zo naar dat mooie logo op de motorkap en tot mijn verbasing zie ik dat de P van mijn Jeep-logo niet lijnt met de anderen letters....ik loop om en zie tot mijn verbazing dat t achter 'ook niet klopt'...de P steekt uit naar boven....

blink.gif

Nou weet ik dat 'jeep' een afkorting is...maar ander jeeps die ik ben tegengekomen hebben niet zo'n 'P'...

weet iemand hier meer over? blink.gif

Het is wel heel mysterieus.... ph34r.gif

groeten,

maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is t wel een trabant...

Buffalo>>

The name "Jeep" also has an interesting history. The name is generally accepted to have come from the Ford name for its general purpose vehicle, of GP for short. When slurred together it sounds like "Jeep." Willys made the word "Jeep" its trademark.

sleep.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The name "Jeep" also has an interesting history. The name is generally accepted to have come from the Ford name for its general purpose vehicle, of GP for short. When slurred together it sounds like "Jeep." Willys made the word "Jeep" its trademark.

Dat is wel erg kort door de bocht genomen... In vrijwel ieder Jeepboek waarin de geschiedenis van het merk wordt beschreven, worden haast 1 tot 3 kantjes beschreven over de "mogelijke" verklaring van de naam Jeep. En nog steeds is het niet zeker hoe men aan de naam is gekomen. Er zijn alleen een aantal mogelijke verklaringen, waarvan de bovengenoemde er één van is. Wat trouwens nog steeds niet zegt dat Jeep een afkorting is (is namelijk ook niet zo). wink.gif

De p van Jeep op je auto moet trouwens gewoon goed met de rest uitgelijn staan, dus met het pootje onder de rest van de letters (zoals in het Jeepforum.nl bovenaan deze pagina). Zo komt het uit de fabriek en zo zit het ook als "sticker" die je er later weer op kan plakken (als de motorkap is over gespoten bijvoorbeeld).

jeepbadge2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor 'intensieve' info over de herkomst van t logo worshippy.gif ...maar dat lost niet mijn 'probleempje' op......

Er is niet gerommeld met deze lettertjes...hij komt zo uit de garage....

ben de tweede eigenaar en heb m uit Zwitserland...misschien dat 't daar aan ligt...

(Hij loopt ook op kaasfondue.. biggrin.gif )

Heb niet al te duidelijke pics maar hier zijn ze...(zodra ik beter 'bewijs 'heb post ik het uiteraard....maar het regent nu wel heel hard hier happy.gif )

1104872351.JPG

1104872374.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er inderdaad wat "vreemd" uit, maar tegelijk ook wel weer origineel....

Misschien een bepaald Zwitsers type? Ik weet het ook niet. Wat ik wel weet is dat de GC ook in Europa werd ( en wordt) gebouwd... Misschien is dit zo'n europese??

Edit:

nog ff verder op het forum gekeken, en Granddad heeft mij hiermee al eens op de vingers getikt worshippy.gif :

Originally posted by GrandDad

alle modellen met een J die in Graz (Magna-Steyr-fabrieken) zijn geassembleerd verdienen volgens DC een G op de plaats van de J.

VIN : 1J4GZB8Y5WY103xxx geeft dat ook aan. En vraag het de Oostenrijkers .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De produktie van ZJ's in Graz is pas eind 95 begonnen, model 96 dus.

De 11de positie in de "vin" geeft de assembly plant aan, Als daar een Y staat is de plant idd "Steyer Austria".

Bij de 93-95 bouwjaren zal dit veelal een C zijn, welke staat voor "Jefferson assembly plant".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MauriceTheJeepster@Jan 5 2005, 18:42

Ahhhhh! Thanks...ik denk dat het zoiets moet zijn...

heb nog een paar pics genomen....jeep1.jpeg

jeep2.jpegjeep3.jpeg

Heb dus waarschijnlijk een 'euro-dog' onder de jeeps laugh.gif

Hou me uiteraard aanbevolen voor het 'naadje van de kous'.... wink.gif <div align="right">

Ik zie geen foto's unsure.gif en ik heb ook zo'n gras-jeep thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik het kan zien staan de twee e's ook niet echt recht in een lijn. Naar mijn mening heeft er iemand flink zitten kl.t.n met het aanbrengen van het logo. Best knap want als je de letters achteraf nieuw besteld zitten perfect uitgelijnd op een doorzichtig stukje plastic geplakt (met de zijde waar je tegen aankijkt). Gewoon een kwestie van het geheel recht op de kap (of klep) plakken en klaar.

Tenzij je de letters er stuk voor stuk op gaat plakken en dan blijkbaar zonder voorbeeld. Mijn mening; hier is een prutser aan het werk geweest. blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal...

Voor de zoveelste keer....dit is NIET een schade geval:wacko:....alle letters staan zo recht als t maar kan (ben net even met de schuifmaat/lineaal nog eens wezen kijken...)Voor en achter staan ze precies 't zelfde....Hij komt zo uit de fabriek gerold....hij is zo geboren...(Ik heb kennelijk net de ZJ waarbij de stagere-letterzetter 't nog niet echt onde de knie had!) biggrin.gif het is dus GEEn schadedingetje...daarom verbaasde het me zo...die letters zijn er nooit af geweest..... frusty.gif Ik word gek!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg ook niet dat het een schadegevalletje is, ik zeg alleen dat degene die het logo erop geplakt heeft een prutser is. Het valt mij ook op dat het logo van de achterklep een centimeter of twee te hoog staat. Dan kan je nog stellen dat de fabrieksarbeider een prutser is, maar feit is wel dat de logo's in de fabriek er middels mallen worden opgeplakt en dus nagenoeg allemaal hetzelfde zitten.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand de auto ooit van alle logo's heeft gestript (sommige mensen vinden dat mooi) sad.gif waarna ze er later weer op zijn gezet.

Hoe weet je zo zeker dat ze er nooit af zijn geweest? Ben je de eerste eigenaar?? huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel erg kort door de bocht genomen... In vrijwel ieder Jeepboek waarin de geschiedenis van het merk wordt beschreven, worden haast 1 tot 3 kantjes beschreven over de "mogelijke" verklaring van de naam Jeep. En nog steeds is het niet zeker hoe men aan de naam is gekomen. Er zijn alleen een aantal mogelijke verklaringen, waarvan de bovengenoemde er één van is. Wat trouwens nog steeds niet zegt dat Jeep een afkorting is (is namelijk ook niet zo). wink.gif

Kijk ook even hier klik thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een mooi stukje geschiedenis thumbsup.gif ,

maar ook hier wordt weer iets aangenomen (de mening van de auteur) en niets bewezen door feiten. De meeste autoboeken (Jeepboeken) laten het daarom ook maar in het midden. Niemand heeft keihard bewijzen, iets van vroeger op papier staan wat Jeep de naam Jeep geeft. Zo zal het waarschijnlijk wel altijd blijven.... unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het logo .... is zoals te zien bij bericht #6 van dit topic.

Maakt niet uit waar de Jeep gebouwd is.

Er is dus toch iets bijzonders aan de hand met die omhooggeschoven p !

Kijk maar eens op de Jeeps die je tegenkomt .

Maar natuurlijk is er niks mis met een 'special' en het zal je topsnelheid en benzineverbruik niet beïnvloeden.

Have Fun !!!!! thumbsup.gifyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...