Spring naar bijdragen

Foutcode 33


Ramon2
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ben wel benieuwd naar de argumenten om naar brandstof te kijken

Eén van de argumenten is dat de complete ontsteking vervangen is, alle sensoren vervangen/uitgewisseld zonder resultaat. In de richting van het brandstofsysteem is nog niets gedaan of gecontroleerd.

Morgen ga ik samen met John de tank eronderuit halen en alle leidingen en bedrading etc nalopen. Van daaruit naar voren af werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén van de argumenten is dat de complete ontsteking vervangen is, alle sensoren vervangen/uitgewisseld zonder resultaat. In de richting van het brandstofsysteem is nog niets gedaan of gecontroleerd.

Morgen ga ik samen met John de tank eronderuit halen en alle leidingen en bedrading etc nalopen. Van daaruit naar voren af werken.

Zie er al naar uit!

Hopenlijk vinden we eindelijk iets wat dit vreemde probleem kan oplossen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de tank eronderuit geschroefd, pomp eruit. Alles gereinigd en bekeken voor vreemde zaken. Brandstofleidingen doorgeblazen en schoon gemaakt. Helaas geen vreemde zaken aangetoffen. Tank was ook niet meer dan normaal vervuild. Ik kon niet meer op tijd komen aan de brandstofdrukmeter, dus drukken hebben we zelf nog niet kunnen testen.

Ook de speedsensor op de TB hebben we nog niet los gehaald. Die ga ik van de week ff bekijken.

Het is nu een kwestie van starten, en dan loopt hij OF normaal, of beroerd. Een keer op nieuw starten kan het weer andersom zijn.

Als de motor beroerd liep hoorden we ook een vreemd tikkend geluid wat niet echt te lokaliseren was. Leek het meest aan de achterzijde van de motor te komen. Als de motor goed liep hoorden we dat geluid niet volgens mij, maar dat weet John mischien nog wel die mij vandaag geholpen. Waarvoor wederom enorm bedankt John!! :wacko:

De eerst volgende stappen; drukken controleren. Als dat niets verteld, dan de timing controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, als de motor goed loopt is dat "klapperende" geluid niet te horen.

Wel lijkt het erop dat de uitlaat bij het spruitstuk ergens een lekje heeft maar dat geluid is continue hoorbaar.

Vreemde is dat de motor goed loopt, nu ook bij wat meer toeren (hebben niet echt on-the-road kunnen testen).

Als de motor wordt uitgezet en dan gestart draaide de startmotor netjes rond totdat het leek of 1 cylinder tegenwerkt doordat de bougie te vroeg ontsteekt. Daarna loopt de motor beroerd.

Met het uitschakelen van injectoren gekeken of het aan één specifieke cylinder is te wijten maar dat niet kunnen aantonen.

Als de timing niet goed staat moet de motor toch ALTIJD slecht lopen???

Ondertussen ga je alles verdenken; zouden de injectoren niet goed functioneren? (volgorde, opbrengst, doorlekken)

Denk dat het goed is als we de brandstofdruk eens gaan meten, ook de retourdruk en de reactie op het gaspedaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de timing niet goed staat moet de motor toch ALTIJD slecht lopen???

Ik denk niet dat de timing verkeerd afgesteld staat maar dat deze door een of andere oorzaak aangepast wordt.

Als je geklapper aan de achterzijde (vliegwiel-/koppelingszijde) hoort als de motor slecht draait dan zal dat wel de koppelingsplaat zijn.

Hebben jullie al geprobeerd om bij slecht draaiende motor stuk een voor een alle bougiedoppen los te trekken? (met andere woorden: kijken of het 1 specifieke cilinder is)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat de timing verkeerd afgesteld staat maar dat deze door een of andere oorzaak aangepast wordt.

Als je geklapper aan de achterzijde (vliegwiel-/koppelingszijde) hoort als de motor slecht draait dan zal dat wel de koppelingsplaat zijn.

Hebben jullie al geprobeerd om bij slecht draaiende motor stuk een voor een alle bougiedoppen los te trekken? (met andere woorden: kijken of het 1 specifieke cilinder is)?

Ja door de injectiestekkers los te halen.

Geen cylinder aan te wijzen die de boosdoener is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat nagedacht over het probleem.

Ik zit echt in mijn maag met het gedrag van de motor bij het 2e keer starten (eerste keer starten en motor loopt goed).

Het lijkt er toch op of de motor een voorontsteking krijgt.

We moeten echt even de Hal sensor (camshaft position sensor) controleren en met een stroboscoop de ontsteking checken.

Zijn we er echt zeker van dat er geen valse lucht wordt aangezogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als eerder geschreven lijkt het probleem heel veel op wat een kennis van mij had, motor koud en eerste keer goed starten , uren rijden geen probleem zette hij echter de motor uit en wachte even dan weer starten , kwam probleem en noodloop met alle problemen ,knallen, rauw lopen e.d.

Uiteindelijk was de tps schuldig en de theorie was : de trottle body bleef koud door inlaat luchtstroom tijdens rijden echter bij uitgeschakelde warme motor geen luchtstroom meer en trottlebody ( en dus sensor )werd warm door optrekken restwarmte blok. De TPS werkte dus alleen nog goed indien hij niet te warm werd. Maw sensoren( en ander electronica lijken soms goed maar zijn al verheen. Ik las dat de TPS al eens gewisseld is ? Goed uitgeprobeerd ? daar soms even duurt voordat deze goed ingelezen is , bleek ook bij die chero ! Misschien een ander sensor oid die temperatuur wisselingen kan ondergaan bij afzetten .bv MAT. Ik had vroeger een brommertje:yes: die warm ook nooit meer aan de gang ging daar de ontstekings warm geen goede vonk produceerde bij lage toerentallen. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Monkey; er blijkt totaal geen verschil tussen koud en warm. Het is echt random. Ik kan motor starten en merk ik he gelijk; storing zit er in, of niet. Gelijk nog een keer starten kan volgen met een perfect lopende motor. Vandaar dus ook altijd de gedachte dat een reset van de pcm de klacht verhielp, maar dat hoeft niet, want er was gewoon weer een nwe start!

Komende vrijdag kan ik bij de lokale garage de CO laten meten. Dit wil ik doen met en zonder storing. Dit zou ook al e.e.a. kunnen vertellen hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komende vrijdag kan ik bij de lokale garage de CO laten meten. Dit wil ik doen met en zonder storing. Dit zou ook al e.e.a. kunnen vertellen hoop ik.

Ja, dat je auto welofniet door de APK komt (als de motor goed loopt).

Echter ik verwach niet dat bij een slecht lopende motor de CO goed zal zijn. :P Hij loopt niet voor niets onregelmatig; teveel of te weinig zuurstof of ontsteking op verkeerde moment...in alle gevallen een onvolledige verbranding en dus CO en roet. ;)

We hebben de camshaftsensor en brandstofdruk nog niet gecontrolleerd...

En ook nog de compressie meten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat je auto welofniet door de APK komt (als de motor goed loopt).

Echter ik verwach niet dat bij een slecht lopende motor de CO goed zal zijn. :P Hij loopt niet voor niets onregelmatig; teveel of te weinig zuurstof of ontsteking op verkeerde moment...in alle gevallen een onvolledige verbranding en dus CO en roet. ;)

We hebben de camshaftsensor en brandstofdruk nog niet gecontrolleerd...

En ook nog de compressie meten!

Buiten het feit of we dan te weten komen hoe de verbranding is, weet ik of de auto nog voor de 28e aangeboden kan worden voor de APK.

Ik ben daar heel nieuwsgierig naar, immers, loopt de motor goed, zou ook de verbranding goed moeten zijn!? Als die goed loopt, loopt ie niet onregelmatig, maar kreeg jij het idee van wel dan?? Zoja, (ervanuit gaande dat ik verder alle APK puntje heb gevonden en goed opgelost) dan gelijk laten keuren iom de garage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten het feit of we dan te weten komen hoe de verbranding is, weet ik of de auto nog voor de 28e aangeboden kan worden voor de APK.

Ik ben daar heel nieuwsgierig naar, immers, loopt de motor goed, zou ook de verbranding goed moeten zijn!? Als die goed loopt, loopt ie niet onregelmatig, maar kreeg jij het idee van wel dan?? Zoja, (ervanuit gaande dat ik verder alle APK puntje heb gevonden en goed opgelost) dan gelijk laten keuren iom de garage.

Nee hoor, als de motor goed loopt is de kans groot dat de CO ook goed is. (als de motor goed warm is)

Alleen kans is wel aanwezig dat net dan...de motor K. gaat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat je auto welofniet door de APK komt (als de motor goed loopt).

Echter ik verwach niet dat bij een slecht lopende motor de CO goed zal zijn. :blush: Hij loopt niet voor niets onregelmatig; teveel of te weinig zuurstof of ontsteking op verkeerde moment...in alle gevallen een onvolledige verbranding en dus CO en roet. ;)

We hebben de camshaftsensor en brandstofdruk nog niet gecontrolleerd...

En ook nog de compressie meten!

De compressie meten heeft geen zin, er gebeurt iets dat de motor van de wijs raakt, zou de brandstofdruk maar eens meten, kijk ook nog eens naar de injectoren, spanning meten op de brandstofpomp:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De compressie meten heeft geen zin, er gebeurt iets dat de motor van de wijs raakt, zou de brandstofdruk maar eens meten, kijk ook nog eens naar de injectoren, spanning meten op de brandstofpomp:bye1:

Jep :blush: zitten we ook als eerste aan te denken...maar je gaat bijna alles verdenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net CO laten meten...

Stationair; 1,06

3000tt; 0.67

Ofwel te hoog! Maar i.o.m de garage zijn ze wel bereid om de diverse truukjes uit te halen om um door de APK te krijgen ;). Dus snel nog ff de achterremmen op orde maken (handrem doet erg weinig) en zet ik um bij de garage. Zou wel erg mooi zijn als tie nog ff gekeurd kon worden :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net CO laten meten...

Stationair; 1,06

3000tt; 0.67

Ofwel te hoog! Maar i.o.m de garage zijn ze wel bereid om de diverse truukjes uit te halen om um door de APK te krijgen ;). Dus snel nog ff de achterremmen op orde maken (handrem doet erg weinig) en zet ik um bij de garage. Zou wel erg mooi zijn als tie nog ff gekeurd kon worden ;)

Suc7 !!!!!!!:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een plaatje om de zinnen te verzetten:D:D:D

suc6 verder met de yj:bye1:

Thanks! Vandaag niet veel tijd gehad, maar heb ik ieder geval de speedsensor op de tussenbak eens los gehaald. Klopt het dat dit alleen een klein palletje is? Ik zie niet iets van een tandwieltje :ph34r: Die sensor zit nog in een huisje dat met een soort kram om zijn plek gehouden word. Dat palletje had wel wat rare plekjes, alsof het iets beschadigd was!?

Nog even en hij komt bij "Trash it" :bye1:

Neuh zover wil ik het niet laten komen. De gesprekken met Aitze hebben genoeg licht doen schijnen in de hoeken waar we nog niet gezocht hebben :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! Vandaag niet veel tijd gehad, maar heb ik ieder geval de speedsensor op de tussenbak eens los gehaald. Klopt het dat dit alleen een klein palletje is? Ik zie niet iets van een tandwieltje :bye1: Die sensor zit nog in een huisje dat met een soort kram om zijn plek gehouden word. Dat palletje had wel wat rare plekjes, alsof het iets beschadigd was!?

Neuh zover wil ik het niet laten komen. De gesprekken met Aitze hebben genoeg licht doen schijnen in de hoeken waar we nog niet gezocht hebben :ph34r:

foto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt nu de helft eruit, ook het boutje op de tussenbak losdraaien. eerst even de stand bepalen van het huis waar de sensor in zit, de andere helft zit het tandwiel op

suc 6

Aha! Ff merktekentje op het huisje en de bak? Maar dat kan bijna maar op 1 manier, want die kram die dat huisje vast houdt grijpt op 2 vaste punten aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...