Spring naar bijdragen

een Grand cherokee op G3 of diesel


Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben Ron en wil een jeep grand cherokee aanschaffen van rond 1998.nu is mijn vraag of ik een jeep 4.0 of een 5.2 moet kopen.

wat is het verschil tussen lpg en een lp3 instalatie.

waar moet ik op letten bij de aankoop.

Wat is beter een 4.0 liter 6cyl of een 5.2 liter 8 cyl ? welk type is het beste qua verbruik en prestaties?

bewerkt door Ron1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ron,

Ik ben ook nieuw hier en heb toevallig deze week een GC 5.2 Ltd. V8 (1996) gekocht met LPG-G3 installatie. Voor een aankoopadvies zie topic: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=15681

De kenners hebben mij een 5.2 V8 geadviseerd vanwege het heftige geluid en iets meer power.

Het verschil tussen een gewone LPG en een LPG-G3 installatie is dat je met een G3 installatie per jaar € 317,- subsidie krijgt op de wegenbelasting. Dus minder wegenbelasting betalen. Vanaf bouwjaar 1995 kunnen auto's in aanmerking komen voor een G3 installatie. Ik geloof dat er een iets andere computer voor de G3-installatie wordt gebruikt. Maar de meeste vinden dat het vooral papierwerk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ron , ben zelf ook daarmee bezig en zou LPG (G3) aanraden om diverse redenen , zeker als je een wat bejaarde jeep wil kopen .

De jongere diesels zouden beter zijn dus minder repareren etc.

Jeep rijden is al redelijk kostbaar zonder reparaties iig.

Yust my 2 cents :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 4.0 liter zou weinig of geen problemen geven op LPG,

Heb er zelf al een gehad ook , met lpg geen probleem gehad in ca 3jaar

De 5.2 zou wat meer problemen geven volgens meerdere gegevens op forum.

Of het zo is ??

Je kunt eens geluk hebben natuurlijk , nooit weg met een Jeep ,iets wat zeker is.

Hoop dat je slaagt met je keus i.i.g.

Ben er zelf nog ff niet uit momenteel ;);)

succes........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ja eindelijk een goede en vooral hele mooie jeep gevonden.Het is een grand cherokee 4.0 geworden op lpg G3.

Volgende week alles in orde maken en dan rijden maar.

Het rijd echt waanzinnig lekker en ziet er heel netjes uit echt een liefhebbers auto geweest.

Mocht ik vragen over het een en ander hebben maak ik graag gebruik van dit forum .Ik vind het erg gaaf dat er andere jeep rijders hun ervaringen willen delen met een leek zoals ik .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...