Eucalypta.nl Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 Ik heb de wagen heerlijk in 2H gereden. Ik wilde op een grindpad even kijken of ik hem eenvoudig naar 4H en 4L kon krijgen. Geen probleem; echter terug naar 2H lukt niet meer. Heeft iemand een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 Ik heb de wagen heerlijk in 2H gereden. Ik wilde op een grindpad even kijken of ik hem eenvoudig naar 4H en 4L kon krijgen.Geen probleem; echter terug naar 2H lukt niet meer. Heeft iemand een idee? Ook ik ben nog erg groen met een YJ, maar heb al een hoop gelezen over dat vacuumsysteem op de vooras waarmee je 2 en 4 wd inschakeld. Misschien dat daar iets mies mee is? Maar wacht de antwoorden van de experts eerst maar eens af.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 auto zachtjes laten rollen zonder gas te geven en dan naar 2 hoog schakelen probeer dat even Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 stukje achteruit rijden en heen en weer sturen wil ook wel eens helpen om de spanning een beetje uit de aandrijflijn te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 stukje rollen, voor- en achteruit rijden, heen en weer sturen..niets helpt. Lijkt ook of de pook niet verder naar voren kàn. In 4H wringt de vooras enorm in de bochten. Iemand nog een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2009 misschien veel speling in het stangen stelsel waardoor hij wringt. klinkt als een mechanische obstructie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 (bewerkt) wringen kan ook komen doordat de band tegen de veren aan loopt; zie ik nu... Wringen is dus verklaard. Nu nog van 4H naar 2H kunnen schakelen. -"Oranje" 4WD teken blijft branden en is alleen uit als ik de tussenbak in Neutraal zet -"Oranje" 4WD teken brand ook bij 4L (moet dan geen ander teken gaan branden of andere kleur?) -Lijkt erop dat de pook niet verder naar voren kan om in 2H te komen. -Vooruit/achteruit, heen en weer sturen, langszaam rollen e.d. geen succes "Vacuum switch is een rond geval op de vooras met wat slangen eraan. Die slangen willen nogal eens uitdrogen. Zowiezo raadzaam om bij een auto van die leeftijd alle vacuumslangen te checken" -Slangetjes lijken heel; als ik ze loshaal dan kan ik nog steeds van 4H naar N naar 4L; alleen gaat het oranje 4WD teken niet branden. -Opnieuw slangetjes aansluiten: kan schakelen van 4L naar N naar 4H (vv) en lampje gaat weer netjes branden Alleen: geen 2H June 26, 2009 bewerkt door Eucalypta.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst June 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 wringen in bochten..bedoel je dat op onverhard terrein?of op de weg? als je de pook verdenkt..ff eronder kruipen,stangetjes loshalen en met de hand/tang proberen de bak naar 2wd te draaien.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 wringen in bochten..bedoel je dat op onverhard terrein?of op de weg?als je de pook verdenkt..ff eronder kruipen,stangetjes loshalen en met de hand/tang proberen de bak naar 2wd te draaien.. Beide; onverhard was in dit geval bak met grof grind. Weet dat je beter niet met 4WD op verhard moet rijden maar is in dit geval maar klein stukje om de wagen op de oprit te krijgen. Ik ga nu verder onderzoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 Heb gekeken naar het schema met de vacuumslangetjes. Denk dat ze er allemaal opzitten; zien er ook niet verdroogd uit; hooguit het aansluitblokje op de "vacuum shift motor". Voorwielen van de grond en weer geprobeerd om in 2H te zetten. Nu krijg ik de hendel helemaal niet meer van zijn plaats; zit vast in 4H. Idee iemand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 misschien domme vraag maar je duwt de handle ook wel opzij als je hem naar voren duwt. het is een Z gang om zo te zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 misschien domme vraag maar je duwt de handle ook wel opzij als je hem naar voren duwt. het is een Z gang om zo te zeggen. Geen domme vraag maar ja, ik duw hem opzij (beetje). Is bij mij al flink uitgesleten denk ik; is bijna 1 rechte gang. Maar het is gelukt! Het was de travel afstelling van het stangen stelsel. Klein tikje teveel en ik had wel een 2H maar geen 4L; tikje te weinig en ik had wel 4L maar geen 2H... Na wat heen en weer tikken + nodige WD40 om het afstelblokje gangbaar te maken had ik alles weer van 2H, 4H, N en 4L... Allemaal bedankt weer, op naar de volgende puzzle. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2009 Allemaal bedankt weer, op naar de volgende puzzle. Nee, op naar het volgende evenement!! En dan zonder stukken!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst June 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2009 Nee, op naar het volgende evenement!! En dan zonder stukken!! Gaat vast (niet) lukken... Valt qua kosten nog mee hoor; 100,= nwe as eronder en bij jou toch alleen wat vast bout werk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.