Jeepie M Geplaatst June 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2009 Mijn XJ 4.0 van eind 1997 loopt op benzine veel te rijk. Ik heb de CTS doorgemeten en kom op de volgende waardes: Koud 12K Warm 1,2K Weet iemand of dit normale waardes zijn? Ik heb de CTS losgehaald en in een kommetje koud leidingwater en net gekookt water gehouden tijdens het meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst June 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Niemand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst June 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Ik heb nu het stekkertje van de CTS losgehaald en de motor loopt meteen een stuk beter. Het oranje motorblokje brand nu wel op het dashboard, maar dat is logisch. Lijkt me nu wel vrij zeker dat de CTS kapot is, ga 'm binnenkort vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 (bewerkt) Ik weet er niet zo veel van, dus: wat is een CTS? June 29, 2009 bewerkt door Newbe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst June 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Ik weet er niet zo veel van, dus: wat is een CTS? CTS is de Cooling Temperature Sensor. Deze zit in het thermostaathuis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Gewoon de thermostaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Gewoon de thermostaat? Nee, de sensor die te temperatuur aan de compu doorgeeft voor o.m. het schakelen van de fan. Waarden volgens de eerbiedwaardige Haynes: Koud 7000 ohm of meer Warm minder dan 1000 ohm. Het lijkt er inderdaar op dat de sensor naar de Jeep-hemel is.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst June 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Nee, de sensor die te temperatuur aan de compu doorgeeft voor o.m. het schakelen van de fan.Waarden volgens de eerbiedwaardige Haynes: Koud 7000 ohm of meer Warm minder dan 1000 ohm. Het lijkt er inderdaar op dat de sensor naar de Jeep-hemel is.... Was ik ook al bang voor, bedankt voor de waarden. P.S. Op welke pagina heb je dat gevonden in Haynes, ik heb er blijkbaar overheen gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Hoofdstuk 6, Emissions and engine control systems, nummer 11: Information sensors. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst June 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Hoofdstuk 6, Emissions and engine control systems, nummer 11: Information sensors. Daar heb ik even goed overheen gelezen. Wordt blijkbaar tijd voor een bril. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Aan de andere (betere) kant van het IJsselmeer krijg je vanzelf een heldere blik. Ik heb hem nog niet nodig in ieder geval:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst June 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 Aan de andere (betere) kant van het IJsselmeer krijg je vanzelf een heldere blik.Ik heb hem nog niet nodig in ieder geval:P Roep het maar niet te hard. Voor dat je het weet heb je die heldere blik hard nodig, het blijft een Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst July 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Vandaag een nieuwe CTS erin gedraaid, maar helaas zonder resultaat. Blijf dus maar weer verder zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Heb je de foutcodes al opgevraagd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst July 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Heb je de foutcodes al opgevraagd? Helaas, er komt geen enkele code uit. Behalve dan 12 en 55. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Mijn XJ 4.0 van eind 1997 loopt op benzine veel te rijk.Ik heb de CTS doorgemeten en kom op de volgende waardes: Koud 12K Warm 1,2K Weet iemand of dit normale waardes zijn? Ik heb de CTS losgehaald en in een kommetje koud leidingwater en net gekookt water gehouden tijdens het meten. Hallo. Waarden zijn goed. MAT (Manifold Air Temp) Sensor moet ook deze waarden hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Ik lees waarden die gegeven worden door mensen met '91 en '92 er XJ's.... De waarde bij een 97er is anders.... Ik hoop dus dat die waarden van een OBD2 zijn, en niet uit een '91 FSM komen.... De Haynes vertrouw ik niet zo, als het op het elektriek aankomt... Ik kan me een forumadmin herinneren die er de verkeerde in draaide ( Dealer kende het verschil ook niet....) met hetzelfde resultaat als hierboven : None! Ik zal maar niet zeggen dat zijn naam begint met M en eindigd op av... Let er dus op dat je echt het juiste type hebt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 ff wat opgezocht, dit zou 'm moeten zijn: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 AUW.... Een '91 XJ veronderstelt toch niet dat je daar de Haynes van hebt? En de vraagsteller heeft het nagelezen in zijn eigen Haynes, leek me toe. Hij zal toch geen Haynes voor "91 hebben? Dan wil ik wellicht wel met hem ruilen, want ik kon er niet aan komen:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Probleem met de Haynes is, dat ze teveel bouwjaren in één boek omvatten. Bij de Wrangler bijvoorbeeld: '87 tot '00... jaja:whistle: Bij de XJ: Uhuh... geloof het zelf.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst July 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Dat is inderdaad de Haynes die ik heb, werkt goed bij de mechanische onderdelen van de XJ. Electrisch is ie inderdaad minder. De waarden in de tabel die 87Wrangler gaf komen overeen met de waarden die de oude CTS gaf. Had ik dus geen nieuwe voor hoeven te halen. 87Wrangler, heb jij toevallig ook de waarden voor de MAT en MAP? Volgens Haynes zou de MAT bij een motor op bedrijfstemperatuur een weerstand van 4000ohm moeten hebben. Zelf verdenk ik de MAP ook, aangezien die ook het brandstofmengsel regelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst July 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2009 Ik lees waarden die gegeven worden door mensen met '91 en '92 er XJ's....De waarde bij een 97er is anders.... Ik hoop dus dat die waarden van een OBD2 zijn, en niet uit een '91 FSM komen.... De Haynes vertrouw ik niet zo, als het op het elektriek aankomt... Ik kan me een forumadmin herinneren die er de verkeerde in draaide ( Dealer kende het verschil ook niet....) met hetzelfde resultaat als hierboven : None! Ik zal maar niet zeggen dat zijn naam begint met M en eindigd op av... Let er dus op dat je echt het juiste type hebt! Ik heb het zakje waar de nieuwe CTS in zat nog even opgezocht. Het nummer dat hier op staat is 1-56027873. Enig idee of dit de goede sensor is voor een XJ 4.0 van '97? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2009 Hallo. CTS sensor 56027873 zit in de Cherokee vanaf '97. info via B&S Tiel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst July 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2009 Bedankt, dan moet die in ieder geval goed zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2009 Jup, dat zal dan de juiste zijn. Slangetje van de MAP wel lekvrij? Want anders.... ( Op dat moment zal hij plankgas wel goed lopen, trouwens) Daarnaast kan de gasklep potentiometer (TPS) nog zorgen voor narigheid. Vaak heb je dan, bij een automaat, ook wat problemen met schakelen. Ruw, laat, vroeg.. noem maar op. En natuurlijk de upstream lambda sonde... dat komt ook voor. Het beste is dat er even een OBD2 diagnosekast aan gehangen wordt. Niet alleen foutcodes uitlezen, maar kijken naar de actuele waarden die de sensoren meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.