michel1972 Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Ik ben bezig met het kijken en eventueel kopen van een wrangler. Nu zijn er een paar opties voor dezelfde prijs Een kant en klare wrangler yj met alles erop en eraan. Een licht aangepaste wrangler yj met v8 en lier. Een standaard wrangler tj met weinig km en automaat Een standaard wrangler tj met weinig km en handbak. Deze 4 wagens zitten allemaal rond dezelfde aanschafprijs. Nu wil ik het dus minder extreem maken als mijn cherokee en graag van de mensen horen wat de voors en de tegens zijn bij de 4 hierboven genoemde wagens. Ik wil er dus wel degelijk ook mee terrein gaan rijden! Alvast bedankt voor de info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Nadeel bij alle vier: - Je moet je avatar aanpassen. Persoonlijk zou ik voor de V8 gaan, maar dat is puur vanwege de 2 extra cylinders en het geluid. Voordeel is dat je hem nog aan kan passen zoals jij het wilt. Voor het terrein maakt het weinig uit of je 4, 6 of 8 cylinders hebt, zegt men. De lier is leuk, maar voor niet al teveel geld heb je een lier waar een hoop mensen tevreden mee zijn. ( Ed, JanJeep, Moto, Nils, Deef, Ikke bijna ) De TJ's vallen voor mij af, omdat ik geconditioneerd ben op vierkante koplampen en de TJ is mij eigenlijk al te modern. Als ik één van de TJ's zou moeten kiezen gebaseerd op je beschrijving, zou ik de geschakelde nemen. De aangepaste YJ heeft als voordeel dat je niets hoeft aan te passen, maar dat lijkt mij eigenlijk niets voor jou Hoe oud zijn de YJ's? En welke motor heeft de aangepaste? Vrees dat je ze gewoon moet bekijken en dan beslissen welke het beste bevalt, tevens gebaseerd op budget voor toekomstige aanpassingen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 zou voor de tj gaan met automaat heb je een goede voor het terrein en zeker voor op de weg ze hebben een goede flex tov een yj heb wel de nw eign gesproken van je xj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Je moet je avatar aanpassen. Dat is zo gebeurd Persoonlijk zou ik voor de V8 gaan, maar dat is puur vanwege de 2 extra cylinders en het geluid. Voordeel is dat je hem nog aan kan passen zoals jij het wilt. Voor het terrein maakt het weinig uit of je 4, 6 of 8 cylinders hebt, zegt men. De lier is leuk, maar voor niet al teveel geld heb je een lier waar een hoop mensen tevreden mee zijn. ( Ed, JanJeep, Moto, Nils, Deef, Ikke bijna ) De TJ's vallen voor mij af, omdat ik geconditioneerd ben op vierkante koplampen en de TJ is mij eigenlijk al te modern.Als ik één van de TJ's zou moeten kiezen gebaseerd op je beschrijving, zou ik de geschakelde nemen. De aangepaste YJ heeft als voordeel dat je niets hoeft aan te passen, maar dat lijkt mij eigenlijk niets voor jou Hoe oud zijn de YJ's? De YJ V8 is van 1988 en als V8 ook in 1988 op kenteken gezet. En welke motor heeft de aangepaste? De aangepaste YJ is van 1993 en heeft een 4 liter motor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 zou voor de tj gaan met automaat heb je een goede voor het terrein en zeker voor op de weg ze hebben een goede flex tov een yj heb wel de nw eign gesproken van je xj zeker doen x2:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 zeker doen x2:yes: x3 heb zelf een tj 4.0 automaat is een super auto op de weg en kan in het terrein erg veel door de flex en de automaat is geweldig in terrein altijd het juiste toerental dus altijd topkracht:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 TJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Ik zou dan ook voor de tj aut. gaan , die rijden echt super ! , ik snap eigenlijk ook niet waarom de kant en klare yj in je lijstje staat , ik vind het ook niks voor jouw , ouwuh sleutelaar ! Persoonlijk vind ik je wel iemand voor een standaard yj (vind ik net wat brutaler dan een tj ... sorry tj rijders ) die je naar je eigen smaak verbouwd , denk ook dat je plus de verbouwing dan misschien minder geld uitgeeft , dan de aanschaf van een tj die je ook nog moet verbouwen.... , maarja wie ben ik . v8 yj - eehhmm tja ... tuurlijk gaaf en een heerlijk geluid maar ik denk dat dat het enige voordeel is . tj - aut/schakel ... rijd heerlijk , mooie auto , als je tussen die 2 twijfelt , aut. nemen ( hebbie een handje over , kan je bellen en een patatje eten tegelijk !) yj klaar - mwahh neuu ... yj (aut) standaard of bijna standaard - jaaaa nou mies , ik hoop dat ik je lekker laat nadenken ! succes man ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Ik had een hele gave jeep gezien voor erbij. Deze was op basis van een nekaf chassis met een 6 cilinder erin en de body was van een cj. Wagen was van 1956 en hoefde dus geen apk meer te hebben. Alleen staat er op het kenteken dat er een 4 cilinder motor in hoort te zitten maar er zit een 4.2 liter 6 cilinder in. Dat maakte mij wel angstig als ik ermee ga rijden op de openbare weg. Maakte ik me nu terecht zorgen of maakt dat niet uit bij auto's van die leeftijd als de motor meer cilinders heeft dan op het kenteken vermeld staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Ok de TJ staat voor. Ik vind verbouwen leuk en ik kan het dan vormen naar iets van mezelf. De kant en klare YJ heeft zeer zeker wat. Mooi opgebouwd en veel extra's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Die YJ is dat die rode ? Lekker voor de TJ gaan, voordeel voor eventueel belastingvrij rijden haal je met een YJ niet meer. En jij bent gek op flex, kun je met schroefveren je helemaal uitleven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Die YJ is dat die rode ?Lekker voor de TJ gaan, voordeel voor eventueel belastingvrij rijden haal je met een YJ niet meer. En jij bent gek op flex, kun je met schroefveren je helemaal uitleven Ja klopt helemaal maar ik heb een 5.7 liter V8 horen lopen in een wrangler en dat geluid gaf mij een lekker gevoel. TJ met V8 zou super zijn Die rode is de rode die hier op het forum wordt aangeboden. De V8 is de jeep die op marktplaats te vinden is. Ik was ook benieuwd of een automaat lekker is voor in het terrein maar als ik de reacties lees is dat niet een probleem. De andere optie is een cj maar hele nette zijn moeilijk te vinden en als er 1 netjes is zit je toch gauw op 15000 euro en dan is die nog redelijk standaard en dan vind ik een cj die helemaal klaar is voor het terrein. Zit er een nekaf chassis onder van voor 1960 met bijbehorend kenteken voor een 4 cilinder. Dat vond ik wel jammer want die cj / nekaf ziet er super uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Je moet met die TJ idd rekening mee houden dat er nog een hoop geld bij komt, en is dus niet echt met elkaar te vergelijken. Ik zou ook wel voor de TJ met automaat gaan (die goudkleurige zeker ?) Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Je moet met die TJ idd rekening mee houden dat er nog een hoop geld bij komt, en is dus niet echt met elkaar te vergelijken.Ik zou ook wel voor de TJ met automaat gaan (die goudkleurige zeker ?) Groeten Bas Ja dat ben ik met je eens Bas. Bij die TJ moet je nog redelijk wat verbouwen maar daar heb ik wel wat oplossingen en mogelijkheden voor maar voor je het weet heb je al weer duizenden euro's uitgegeven. Die yj is gewoon af op de te grote banden en zwakke steekassen na. En die TJ is niet goudkleurig maar zwart die ik bedoel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Kleur is in ieder geval goed Mich. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2009 Kosten blijf je toch houden, ook al is hij 'kant & klaar'. Mijn keuze zou ook de TJ automaat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst July 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2009 je blijft aan het twijfelen is logisch je krijgt hier veel antwoorden met ieder zijn smaak ga gewoon voor een tj of als je voor de looks wilt gaan en ook goed offroad waar je vele achter je laat neem dan een oude willy´s mb of een flatfender (zijn er verschillende die de moderne omruilen tegen zo´n oudje met karakter) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
janjeep Geplaatst July 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2009 Je De TJ's vallen voor mij af, omdat ik geconditioneerd ben op vierkante koplampen /QUOTE] Wat nou vierkante...? ze zijn helemaal niet vierkant maar rechthoekig... Ga nou maar voor de TJ.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst July 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2009 Heb zelf een YJ; hartstikke leuk karretje maar als je flinke lange stukken wilt gaan rijden..luister naar Janjeep! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2009 Heb zelf een YJ; hartstikke leuk karretje maar als je flinke lange stukken wilt gaan rijden..luister naar Janjeep! Die lange stukken rijden maakt mij niet uit waarmee. Rij met de cherokee ook dagelijks en dan is elke andere auto een verbetering. Ik vind rijcomfort niet belangrijk. Met minder rijcomfort kan ik prima leven. Dus rijcomfort zou voor mij niet de reden zijn om een bepaalde auto te kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 ik zou ook voor de TJ aut. gaan. Rij er zelf ook mee. Helemaal top. Enige nadeel van een TJ is dat er zo veel draadjes en slangentjes rondom de auto zweven. En met automaat op letten wat de ontluchting zit. die van mij was hing onder de as. als de automaat dan niet goedgenoeg is afgekoeld voordat je het (diepe) water in gaat dan gaat de automaat lucht zuigen. als die aanzuiging onder water ligt dan ben je zuur. spreek uit ervaring. succes er mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BoulderColorado Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Ik zou ook voor een TJ aut. gaan! Bijvoorbeeld de aanbieding van de week Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 Kan alleen me eigen mening geven en ervaringen geven. Heb zelf een standaard yj 4.0 gekocht en die naar me eigen smaak aangekleed. Vind het persoonlijk als je een kant en klare koopt dat het nooit helemaal naar je eigen smaak is. En je weet nooit hoe die opgebouwd is en wat er mee uitgespookt is in het terrein. Hou wel rekening met een automaat dat je goede koeling hebt voor de automaatbak. Tuurlijk als je een standaard tj of yj koopt en die zelf terrein klaar gaat maken komt er een hoop geld bij maar een kant en klare blijft ook geld kosten en een jeep is nooit klaar maar dat hoef ik jou niet te vertellen....... Ik heb mijn eigen jeep ook helemaal opgebouwd voor dat geld had ik ook een mooie tj kunnen kopen of 3 yj's maar ja alle hobby's kosten nu eenmaal geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.