Spring naar bijdragen

Ontluchting tank / climate control / aanlopen achterwiel


Recommended Posts

Hallo mede-Jeepers en overige consorten

Ik heb drie vragen over mjn Grand Cherokee 4.7 V8 uit 2001

1) Als ik em aftank dan slaat ie altijd 10 liter voor het eind af. Dus als ik em helemaal vol wil gooien dan kost het echt 5 minuten om die laatste 10 liter erin te krijgen. Iemand enig idee hoe dit kan en is het (eenvoudig) te verhelpen?

2) De climate control doet het niet goed, zowel koud als warm. Als ik de blower vol gas zet op de voorste roosters dan komt er weinig lucht uit, ook als ik em op auto zet. De airco is net weer bijgevuld en volgens de garage is de pomp etc. goed (condenser wordt steenkoud). Afgelopen winter werd ie ook niet echt goed warm dus ik heb de blend doors getest door de temperatuurknop met contactsleutel op acc-stand van helemaal warm naar koud te draaien en ik hoor de motortjes volgens mij keurig draaien. De computer geeft verder ook geen foutmelding. Kan er iets anders aan de hand zijn en is dit gemakkelijk te repareren?

3) Als ik een scherpe bocht links neem (voor-of achteruit) dan hoor ik regelmatig een knagend geluid bij het rechter achterwiel. Heb de uitlaat al recht gezet en de remschijf afgedraaid. Volgens de garage moet er een vulplaat tussen naaf en remschijf, zodat de remklauw niet meer aanloopt. Is dit wat?

IK hoor graag van jullie!

Verder prima auto, met 86.000 km gekocht en inmiddels ruim 20.000 zonder problemen mee gereden. Deze WJ rijdt veel fijner dan mijn vorige Grand Cherokee ZJ 5.2, met name de wegligging is stukken beter :wacko:

Mvg Mark

bewerkt door getijsem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...