De zandhopper Geplaatst July 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2009 Even een vraag over Quick disconnects, je hoeft toch maar aan één kant de Quick Disconnects van de swaybar los te halen, of zie ik het verkeerd. Moeten ze toch alle 2 los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2009 Hangt van je liftkit af, en vooral van je flex. Als je veel 'flex' hebt wordt het uitveren nog beperkt door de lengte van die vastzittende kant. (swaybar die kantelt + disconnect = maximale uitslag) Bij een kleine verhoging zal het inderdaad weinig uitmaken. Ik gooi alles los, net zo makkelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2009 (bewerkt) Ik 1 kant . eer de swaybar as helemaal recht omhoog staat heb je gigantische flex en nu hoef ik de loshangende as niet vast te maken. In die grote gaten aan de overkant van het terrein in Gevenich na het houten bruggetje kwam ik geen flex te kort. trek de pinnen eruit aan 1 kant en rij met mn achterwiel een bultje op en kan de stang eruit pakken.( Rubicon Express quickdisconnects) July 11, 2009 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst July 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2009 De gedachtegang om maar één kant te ontkoppelen komt voort uit de "Rock-Lock" daarbij ontkoppel je ook maar één kant en bewegen de reactiearmen ook afzonderlijk van elkaar terwijl de reactiearmen wel aan de as vast blijven zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst July 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2009 Ik weet ook niet welke disconnects je hebt maar bij die van mij :http://store.jksmfg.com/merchant2/merchant.mvc?Screen=QRDISC&Store_Code=JKS01&Category_Code=Swaybar_Disconnects moet je toch echt beide kanten losmaken en ""opbergen" en zekeren anders bungeld ie er maar bij:unsure: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst July 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2009 Hallo Bart, ik heb in princiepe dezelfde disconects maar op de vorige TJ had ik een Rock-Lock systeem zitten en dat werkte eigenlijk ook, 1 kant loskoppelen maar de beide reactiearmen blijven aan de as vast zitten maar kunnen afzonderlijk van elkaar bewegen. Dus als ik nu een van de disconects los koppel en dan " opberg" en de andere vast laat zitten heb je toch hetzelfde idee, of zie ik iets over het hoofd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst July 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2009 Nee dat gaat niet want als je een kant opbergt, dan zet je die dus vast aan het chassis. Tenmiste als je de "storage assembley" zoals in de gebruiksaanwijzing staat :http://www.jksmfg.com/support/install_qrd_pn2000_2001_2002.pdf gebruikt. Dan is er nog steeds een verbinding tussen vooras en chassis! Pas als je de beide kanten losmaakt kan de vooras volledig los bewegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2009 Als je één zijde aan het chassis bevestigt gaat het inderdaad niet werken. Als je echter de link aan de swaybar zelf vastzet met een trekbandje oid kan de losse kant vrij bewegen en wordt de flex alleen beperkt door de lengte van de link die nog vast zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst July 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2009 OK, het volgende heb ik uitgeprobeerd: een hy jack krik onder de zijkant van devoorbumper geplaatst en vervolgens opgekrikt tot het voorwiel los komt. Eerst met 1 disconect los toen gemeten en vervolgens met 2 disconects los maar de afstand blijft dan hetzelfde wanneer het voorwiel los komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2009 Wat ik al zei, het gaat er maar om wat de eerste beperkende factor is. Bij een normale lift kun je vast volstaan met 1 kant losmaken...totdat je zoveel verder kan flexen dat je de gerens bereikt. En dan? Het punt is dat je alles mee naar beneden trekt. Hoe ver kun je uitflexen totdat je over het scharnierpunt komt? Die swaybar schiet gewoon naar voren. Maar... Ik snap eigenlijk de vraag niet zo goed. Wat is het probleem van twee losmaken? Hooguit een paar minuten werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2009 Er is nog een heel andere reden waarom je beide kanten los zou moeten nemen, al heb ik die hier nog niet gehoord.... Wat te denken van de rubbers van de swaybar? Door de swaybar af te koppelen, krijg je veel meer flex. Gevolg is dat de swaybar ook veel meer in de rubbers draait, als je slechts één kant losmaakt. Zeker als je in diepe modder rijdt, slijt dat enorm! Beide kanten losnemen heeft dus zeer zeker voordelen, al maakt het voor de flex geen moer uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst July 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2009 OK Rob, ik ben er van overtuigd dat het beter is om beide kanten los te nemen al is het alleen al voor de slijtage. Bedankt voor alle racties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2009 Waarom geen Currie anti rock? goeie flex, minder body roll in het terein en geen ge eikel met ont koppelen en koppelen. Werkt goed maakt voor een stuk beter offroad gedrag bij wat hogere snel heden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2009 (bewerkt) Waarom geen Currie anti rock? goeie flex, minder body roll in het terein en geen ge eikel met ont koppelen en koppelen. Werkt goed maakt voor een stuk beter offroad gedrag bij wat hogere snel heden. nadeel hoge prijs, draaias gaat door de buis in chassis en moet je bij Warnbumper stuk weg halen. bij hogere snelheden in het terrein?? en 1 kant losmaken >>> Bij RE heb je een pijpje met 2 pennen dus als je dat buisje verwijderd hoef je niks vasttezetten. Bij JKS en nog een paar 1 pen en moet je het buisje omklappen en vastzetten aan de swaybar (spanbandje) vast maken is pijpje erop en onderste pin erin ( van de Praxis 6mm) dan achterwiel bultje op en de swaybar een tikje zodat hij boven het gat hangt. langzaam voorruit tot hij erin valt. Pen erin. August 12, 2009 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2009 Waarom geen Currie anti rock? goeie flex, minder body roll in het terein en geen ge eikel met ont koppelen en koppelen. Werkt goed maakt voor een stuk beter offroad gedrag bij wat hogere snel heden. Ik heb de antirock op mijn cherokee gehad. Die heeft net als een TJ spiraalveren voor en het werkt prima in het terrein ivm niet hoeven loskoppelen en de flex die je hebt met de antirock in het terrein is ook goed maar op de openbare weg zijn de rijeigenschappen minder goed als wanneer je quick disconnects gebruikt met je bestaande swaybar. Hij voelt onzekerder aan. Dat is wat de mensen ook schrijven op de amerikaanse forums. Tevens heb je zonder quick disconnects in het terrein meer flex als wanneer je de antirock hebt. Het scheelt iets hoor. Dus geef mij maar quick disconnects voor de openbare weg. En dat loskoppelen van de quick disconnects tijdens het offroad rijden neem ik dan voor lief want dat is redelijk vlot gebeurd. En dan vind ik het de prijs niet waard wat de antirock kost t.o.v. de disconnects. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2009 (bewerkt) Antirock geeft meer body roll maar het rijd een stuk beter offroad voelt niet als of je op zee zit. Is ook fijn tussen trails on dirt and fire roads kan je flink snelheid houden tot je aan het volgende obstakel toe komt. Is het de enighste oplossing nee hoor maar werkt het voor mij You bet. Meer dan genoeg flex, als de veer van zijn zitting afkomt maakt het niet veel uit of de as nog verder naar beneden gaat. Een van de redenen dat YJ's en CJ's wheel every bit as good. Voor flex dit werkt prima en rijd beter offroad met de tijd gaat er ook een antirock onder voor de achteras. Als je 60 to 100 mile door de woestijn en bergen crossed word dat geschommel heel erg snel oud August 12, 2009 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2009 Antirock geeft meer body roll maar het rijd een stuk beter offroad voelt niet als of je op zee zit. Is ook fijn tussen trails on dirt and fire roads kan je flink snelheid houden tot je aan het volgende obstakel toe komt. Is het de enighste oplossing nee hoor maar werkt het voor mij You bet. Meer dan genoeg flex, als de veer van zijn zitting afkomt maakt het niet veel uit of de as nog verder naar beneden gaat. Een van de redenen dat YJ's en CJ's wheel every bit as good. Voor flex dit werkt prima en rijd beter offroad met de tijd gaat er ook een antirock onder voor de achteras. Als je 60 to 100 mile door de woestijn en bergen crossed word dat geschommel heel erg snel oud Voor jou een perfecte oplossing dus. Wij hebben helaas geen 150 km woestijn om doorheen te rijden. Het is echt een prima systeem, hoewel niet 'bulletproof' (waarschijnlijk merk-afhankelijk) en best duur voor die paar minimale voordelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2009 Je hebt zonder meer gelijk Currie is erg trots op hun spul. Ik probeer de meeste Jeep spullen gebruikt te kopen. Craigskist is hier een prima source voor gebruikte Jeep onderdelen en offroad banden en wielen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst August 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2009 Je hebt zonder meer gelijk Currie is erg trots op hun spul. Ik probeer de meeste Jeep spullen gebruikt te kopen. Craigskist is hier een prima source voor gebruikte Jeep onderdelen en offroad banden en wielen Ik neem aan dat er een typfoutje in is geslopen; Craigslist voor diegene die daar willen zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2009 Yup moet toch zo nu en dan de bril opzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.