Spring naar bijdragen

Ontluchtingnippel rem knettervast


Gast Iwan Overmars
 Share

Recommended Posts

Gast Iwan Overmars

Wie heeft er een idee?

Ik wilde de remvloeistof vernieuwen, en meteen nieuwe ontluchtingnippels monteren. Ik had deze dus gedurende een maand wekelijks ingespoten met kruipolie.

Achter gingen ze er gemakkelijk uit.

Maar voor wilen ze echt niet. Aangezien de standaard nippels een zeer smalle "moerrand" hebben i.c.m. zacht metaal, slipt de ringsleutel en ook griptangen er steeds overheen(nu dus helemaal rond-vernaggelt).

Ik heb er zelfs een moertje opgelast, maar het kopje van de nippel is daarmee afgebroken.

Ik wil graag voorkomen dat de nippels afbreken en in de remklauw blijven zitten.

Wie heeft er een tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Iwan Overmars

Carl,

Jij hebt het bij het rechte eind gehad.

Ik heb de remzuiger en rubber delen uit de remklauw gehaald en ben gaan stoken.

De nippel kwam uiteindelijk los.

Maar goed, bij de andere remklauw is dit niet gelukt. Ik heb de nippel zo goed mogelijk uitgeboord.

Nu weet ik niet of het mogelijk is om het bestaande gat op te tappen met 3/8UNF, gezien de hardheid van de staallegering van de remklauw.

Bovendien heb ik niet zo'n tap, iemand in de buurt van Deventer misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars
de enige mogelijkheid is om hem uit te boren en met een linkse tap eruit te draaien. let wel uitboren tot en net niet het einde van de nippel, en de volgende keer met een engelse dop de nippel losdraaien.:P

euhh, ik heb er toch echt wel een engelse ringsleutel opgehad hoor:yes:

Maar dat kreng zat echt vast. Zelfs zo vast dat ik er al een linkse tap op heb stukgedraaid; lees: vastgedraaid en afgebroken.....

Dus deze er met pijn en moeite nog kunnen uitboren.

Vandaar ook dat ik niet geheel centrisch heb kunnen boren, bestaande schroefdraad net niet geraakt, waardoor opnieuw tappen ook een hele uitdaging wordt.

En ik snap ook wel dat ik dit met een blinde tap moet tappen i.v.m. het opsluitkanaal van het onderstuk van de nippel.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars
Waarom zet je er dan niet een andere remklauw op , zo duur zijn die niet.

Blijven wel je remmen.

Remmen moeten uiteraard voor elkaar zijn.

En ik heb er ook al een nieuwe (geriviseerde)klauw voor klaar liggen. Maar ik dacht dat als ik de oude weer kan hergebruiken, kan ik de nieuwe klauw weer terug doen. Koste toch € 130,00 incl. BTW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...