Gast Iwan Overmars Geplaatst August 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2009 Wie heeft er een idee? Ik wilde de remvloeistof vernieuwen, en meteen nieuwe ontluchtingnippels monteren. Ik had deze dus gedurende een maand wekelijks ingespoten met kruipolie. Achter gingen ze er gemakkelijk uit. Maar voor wilen ze echt niet. Aangezien de standaard nippels een zeer smalle "moerrand" hebben i.c.m. zacht metaal, slipt de ringsleutel en ook griptangen er steeds overheen(nu dus helemaal rond-vernaggelt). Ik heb er zelfs een moertje opgelast, maar het kopje van de nippel is daarmee afgebroken. Ik wil graag voorkomen dat de nippels afbreken en in de remklauw blijven zitten. Wie heeft er een tip? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst August 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2009 (bewerkt) Bij mij zaten ze ook muur en muur vast, vlakjes waren bijna helemaal glad geworden. Toen maar een flinke pijpentang/moordenaar erop en ging toen zó los, alsof er een nieuwe inzat. August 3, 2009 bewerkt door Ramon2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst August 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2009 Bekend verschijnsel van staal in aluminium in een -soms- vochtige omgeving. Als het met een moordenaar (griptang) koud niet lukt zul je moeten gaan verwarmen met de lasbrander. Wel eerst de remklauw demonteren en de rubber delen eruit. Succes, Carl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Iwan Overmars Geplaatst August 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2009 Carl, Jij hebt het bij het rechte eind gehad. Ik heb de remzuiger en rubber delen uit de remklauw gehaald en ben gaan stoken. De nippel kwam uiteindelijk los. Maar goed, bij de andere remklauw is dit niet gelukt. Ik heb de nippel zo goed mogelijk uitgeboord. Nu weet ik niet of het mogelijk is om het bestaande gat op te tappen met 3/8UNF, gezien de hardheid van de staallegering van de remklauw. Bovendien heb ik niet zo'n tap, iemand in de buurt van Deventer misschien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loek Geplaatst August 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2009 de enige mogelijkheid is om hem uit te boren en met een linkse tap eruit te draaien. let wel uitboren tot en net niet het einde van de nippel, en de volgende keer met een engelse dop de nippel losdraaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Iwan Overmars Geplaatst August 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2009 de enige mogelijkheid is om hem uit te boren en met een linkse tap eruit te draaien. let wel uitboren tot en net niet het einde van de nippel, en de volgende keer met een engelse dop de nippel losdraaien. euhh, ik heb er toch echt wel een engelse ringsleutel opgehad hoor:yes: Maar dat kreng zat echt vast. Zelfs zo vast dat ik er al een linkse tap op heb stukgedraaid; lees: vastgedraaid en afgebroken..... Dus deze er met pijn en moeite nog kunnen uitboren. Vandaar ook dat ik niet geheel centrisch heb kunnen boren, bestaande schroefdraad net niet geraakt, waardoor opnieuw tappen ook een hele uitdaging wordt. En ik snap ook wel dat ik dit met een blinde tap moet tappen i.v.m. het opsluitkanaal van het onderstuk van de nippel....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2009 Waarom zet je er dan niet een andere remklauw op , zo duur zijn die niet. Blijven wel je remmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Iwan Overmars Geplaatst August 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2009 Waarom zet je er dan niet een andere remklauw op , zo duur zijn die niet.Blijven wel je remmen. Remmen moeten uiteraard voor elkaar zijn. En ik heb er ook al een nieuwe (geriviseerde)klauw voor klaar liggen. Maar ik dacht dat als ik de oude weer kan hergebruiken, kan ik de nieuwe klauw weer terug doen. Koste toch € 130,00 incl. BTW. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.