Spring naar bijdragen

curiosity -almost- killed the cat


ours alpin
 Share

Recommended Posts

Bizarre ervaring. Gisteravond na een borrel bij vrienden hier vlakbij de Jeep gestart voor de -korte- rit naar huis. Direct na het starten enkel seconden een geluid vanonder de motorkap alsof er een stok in de ventilator zat. Motorkappie open, in het donker een blik geworpen, niets bijzonders te zien. Geluid was weg, dus maar gewoon naar huis. Paar honderd meter voor huis: weer kort een ongezond geluid, daarna weer normaal. Of nee, de lampen branden minder fel. Boordspanning < 12 volt. Maar ff doorrijden naar huis, zaklamp erbij. Eerste diagnose: alle bladen van de fan eraf. V-snaar ook. Verder: hele motorruimte onder de haren. Dan, in het hoekje naast de radiateur, achter de linker koplamp ontwaar ik de angstige oogjes van Bouriquette, de perzische kat van onze vrienden. Zwaar in de stress, roerloos. Waarschijnlijk had ze zich in de ventilatortunnel genesteld, is daar bij de start door de ventilator mishandeld. Onderweg heeft ze waarschijnlijk besloten haar plek te verlaten, waarbij het achterpootje tussen de v-snaar en de poulie is gekomen en de v-snaar ontspoorde.:thumbsup:

Voorzichtig hebben we haar bevrijd uit haar positie. De schade leek mee te vallen, vanaf de buitenkant. Zo op het eerste gezicht wat wondjes en vooral heel veel kale plekken. Toch voor de zekerheid maar een nachtelijke bezoekje gebracht aan de dierenarts. Foto's: niets gebroken, ogenschijnlijk geen inwendige kwetsuren. Wel een gapende wond op een achterpoot. Resultaat: wat hechtingen, (commerciële?) opname in het kattenhospitaal ter observatie en om de shoc te overwinnen. Het zal wel weer goed komen met haar. En ik moet op zoek naar een nieuwe fan.

post-1966-12873024186899_thumb.jpg

post-1966-1287302419062_thumb.jpg

Foto's van het slachtoffer volgen zodra ze uit het ziekenhuis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucky pussy uiteindelijk...

Heb altijd gedacht dat zo'n gehakt van zo'n beestje (of vingers e.d.) zou maken maar blijkbaar breken de bladen :thumbsup:

Ik raadt het ze overigens van harte af om het ook eens bij een WJ te proberen, bij mij zit er een stalen windmolen in, denk dat die minder makkelijk meegeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo maar het vermoeden dat de foto's die er nu staan van het grootste slachtoffer zijn.:thumbsup:

Lullig voor die kat ook natuurlijk.

Eigenaar van de kat heeft misschien wel een aansprakelijkheidsverzekering? Mijn hond valt daar iig wel onder, wellicht een kat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach gossie, beessie is werkelijk in shock natuurlijk.

nee die opname is wel ok, een kat in shock kan zich heel naar voelen en dan is opservatie wel handig. lijkt mij een wijs besluit. heel veel beterschap voor het arme diertje, en jij succes met het uitgeven van je zakgeld...ach wat is geld...ik vind het arme beestje echt erger, sorry :blink: koelven en een snaar is dan weer een leuk klusje :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zielig idd ik vind het ook veel erger voor het beessie.

Die zal zich niet lekker gevoeld hebben daar bij die fan en daarna ook nog een hete radiateur.

Hoop dat hij weer snel de oude is.

Voor die andere dingen dat kost alleen maar geld is niet zo belangrijk.

Als je zelf een kat hebt dan weet je wat die eigenaren nu moeten voelen.

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is toch zoiets als een familiale verzekering ?

Als je kat of je hond of je kind ergens bij een buurman iets om zeep helpt, komt die toch tussen ?

Nu ja, hangt ervan af wat de kosten zijn natuurlijk, want je zit zowiezo met een vrijstelling van een paar honderd euro...

tip: steek een WJ fan. gegarandeerde blending capacities !:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat Darkwolf(ron) Nog een flex-a-lite Fan had liggen...

weet niet of die past en/of dat die nog te koop is..

Klote voor het katje.. maar mag wel blij zijn dat de fanbladen van Plastic waren. Zou het de kat niet graag na willen doen.:blink:

Toch vraag ik me af, heb je die kat de eerste keer niet gezien?

Kan mss wel donker zijn maar zou je toch moeten opvallen:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is toch zoiets als een familiale verzekering ?

Als je kat of je hond of je kind ergens bij een buurman iets om zeep helpt, komt die toch tussen ?

Geen idee wat een familiale verzekering is, maar een WA-achtige verzekering zou het moeten dekken.

Maar dat is allemaal zorg van de katte-eigenaar.

Ik neem aan dat hij wel uitzoekt wat er verzekerd is en anders zelf de schade betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grootste leed is de kat, absoluut :(. Het gaat gelukkig goed met 'r, maar ze willen d'r nog een nachtje houden. Grootste kostenpost is de dierenkliniek, dat is nu al wel duidelijk. En ach, de materiële schade, daar komen we wel overheen. Er moest toch al een andere motor in :blink::lol::ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat Darkwolf(ron) Nog een flex-a-lite Fan had liggen...

weet niet of die past en/of dat die nog te koop is..

Klote voor het katje.. maar mag wel blij zijn dat de fanbladen van Plastic waren. Zou het de kat niet graag na willen doen.:blink:

Toch vraag ik me af, heb je die kat de eerste keer niet gezien?

Kan mss wel donker zijn maar zou je toch moeten opvallen:unsure:

Ik zal Darkwolf contacten, dank voor je tip.

Heb geprobeerd een afgebroken stuk van de fan te breken. Lukte me niet!

De poes is licht van kleur, maar verschool zich waarschijnlijk in de ventilatortunnel en gaf geen kik:( En bovendien, ik had net voor aankomst een stuk door de struiken gereden en dacht dat er een tak in de fan zat. Wie rekent er nu op een kat? Bovendien, het was buiten nog zo'n 25 graden. Dan ga je als kat toch niet bij de radiator liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal Darkwolf contacten, dank voor je tip.

Heb geprobeerd een afgebroken stuk van de fan te breken. Lukte me niet!

De poes is licht van kleur, maar verschool zich waarschijnlijk in de ventilatortunnel en gaf geen kik:( En bovendien, ik had net voor aankomst een stuk door de struiken gereden en dacht dat er een tak in de fan zat. Wie rekent er nu op een kat? Bovendien, het was buiten nog zo'n 25 graden. Dan ga je als kat toch niet bij de radiator liggen?

Neej oke, normaal zoeken ze wel de warme plekken op...

zo zag ik 2 weken geleden, dat een muis van een luchtfilter huis zijn hol had gemaakt... die susuki werd na 2 jaar eens uit de struiken gevist en starte wel gelijk maar als die vol gas gaf viel de motor stil...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grootste leed is de kat, absoluut :(. Het gaat gelukkig goed met 'r, maar ze willen d'r nog een nachtje houden. Grootste kostenpost is de dierenkliniek, dat is nu al wel duidelijk. En ach, de materiële schade, daar komen we wel overheen. Er moest toch al een andere motor in :ph34r::lol::(

Ze wilde je alleen maar even met de neus op de feiten drukken.. en dat is dan je dank. ;)

Maar blij dat het goed gaat. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor al jullie medelevende woorden (ook namens de kat en haar baasje). Bouriquette is inmiddels uit het hospitaal en maakt het naar omstandigheden goed. Al zou je anders vermoeden wanneer je de buitenkant ziet :huh:

post-1966-12873024304294_thumb.jpg

Verdere schade: 400+ euri dierenarts. Zelf heb ik bij een Jeep-maatje in de buurt inmiddels een vervangende fan gescoord. Mijn -materiële- schade is dus niet noemenswaardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...