aerox Geplaatst August 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2009 Ik ga deze week alle pakkingen en nog een aantal dingen bestellen zodat ik mijn motorblok weer in elkaar kan zetten. Zijn er dingen die ik moet doen, of waar ik op moet letten bij het plaatsen van de pakkingen ? Groeten, Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst August 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2009 alles goed vet vrij maken.. en oppassen dat die niet scheurt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst August 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2009 een klein beetje vloeibare pakking zou ook geen kwaad kunnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst August 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2009 (bewerkt) ik heb nu ook mijn motor uitmekaar liggen. en mijn motor hangt nu in een motorbock waardoor ik de motor 180gr kan draaien en overal goed bijkom. en wat driver zegt: alles moet goed vet vrij zijn. en wil je de kleppendeksel pakking goed op zijn plaats houden. doe dan om de 10 cm ongeveer en vooral in de hoeken een druppeltje contactlijm op het gedeelte waar de pakking komt te zitten. en zo doe je het ook met de carterpan bijvoorbeeld. ik heb het met mijn motor zo al geregeld gedaan. en het werkt perfekt. iedergeval sneller dan met vloeibare pakking. en als je de motor na een jaar weer open haalt dan is de pakking weer zo verwijderd. want door verhitting laat de contactlijm zich op den duur los. waardoor de oude pakkingen weer makkelijker te verwijderen zijn August 31, 2009 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Oke... Bedankt voor de tips mannen... Nog ff wachten op de spullen en dan kan ik weer aan de slag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Voor je de cylinderkop terug plaatst eerst kop laten vlakken en een dikkere pakking er tussen, altijd kijken of de vorige al een dikkere was. Mits je de kop er echt koud afgehaald hebt kun je het wagen om hem niet te laten vlakken gebruik dan een pakking die net zo dik is als de vorige, spuit hem met een spuitbus verf er een laagje verf op en monteer hem vervolgens nat ertussen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Voor je de cylinderkop terug plaatst eerst kop laten vlakken en een dikkere pakking er tussen, altijd kijken of de vorige al een dikkere was.Mits je de kop er echt koud afgehaald hebt kun je het wagen om hem niet te laten vlakken gebruik dan een pakking die net zo dik is als de vorige, spuit hem met een spuitbus verf er een laagje verf op en monteer hem vervolgens nat ertussen Ik heb de kop er koud vanaf gehaald, de wagen stond toen al een tijd stil. Voor zover ik begreep hoeft ie niet gevlakt te worden als er geen lekkages waren. Dat van die verf is wel een goede tip, alleen vraag ik me af waarom je dit doet ? kun je me dat nog ff uitleggen ? Groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 en de kopbouten op de juiste volgorde loshalen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 en de kopbouten op de juiste volgorde loshalen Heb ik ook gedaan, Maar dan heb ik wel direct even de vraag of ik dezelfde bouten kan gebruiken, of dat ik deze moet vervangen. ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 ligt eraan of er rekbouten zijn gebruikt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 ligt eraan of er rekbouten zijn gebruikt? En hoe kom ik daar achter ? heb inderdaad wel van rekbouten gehoord, maar weet niet of die erin zaten of niet... Of gewoon voor de zekrheid vervangen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Ik heb de kop er koud vanaf gehaald, de wagen stond toen al een tijd stil. Voor zover ik begreep hoeft ie niet gevlakt te worden als er geen lekkages waren. Dat van die verf is wel een goede tip, alleen vraag ik me af waarom je dit doet ? kun je me dat nog ff uitleggen ? Groetjes de verffilm hard uit en zorgt er alleen voor dat er geen olie van de oliekanalen naar de zijkant van het blok trekt, kans wordt dus nog kleiner dat het blok vettig wordt, heb eerlijk gezegd alleen ervaring met 2 dieselmotors met zo'n verflaagje:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.