Spring naar bijdragen

12 & 13 september 2009, Jeep® Academy Holzen in Duitsland


Utah
 Share

Recommended Posts

Uitnodiging Jeep® Academy Holzen in Duitsland

rubi_holz_ea20c7.jpgIn het weekend van 12 en 13 september 2009 organiseren wij voor de derde keer een Jeep®Academy in de steengroeve Asbeck in Arnsberg Holzen in Duitsland, waarbij het accent zal liggen op Rock-Crawling.

Een echte uitdaging voor iedereen die van mening is dat zijn jeep het onmogelijke kan overwinnen en voor iedereen die dat wil meemaken.Uiteraard zijn ook hier weer de passages opgenomen voor de standaard jeep.Het is met name voor onze Jeep Club Marshals altijd weer een uitdaging om de Jeepers met hun jeep in basisuitvoering op een veilige en verantwoorde wijze, door en over de trials te leiden. Laat je dan ook vooral niet van je wijs brengen en verleg je grenzen.

Thema en wetenswaardigheden

cherio_holz_7ee57c.jpgIn deze steengroeve wordt door Calcit Edelsplitt hoogwaardige steenslag en funderingsmaterialen uit een karbon gesteente gewonnen. Het mineraal is ongeveer 300 miljoen jaar geleden ontstaan. De steengroeve heeft van boven naar beneden drie geologische lagen, namelijk plaatkalk, een kiezelachtige overgangslaag en een kiezelkalk. Deze lagen bestaan over het algemeen uit carbonaten en kwarts. Het ontginnen van deze oermaterialen is dan ook een hele klus waarbij zwaar materieel wordt ingezet en waarbij grote trucks een opvallende plaats innemen.

De Jeep® Academy is toegankelijk voor standaard jeeps (Blauw), aangepast (Rood) en extreem (Zwart), waarbij de deelnemers worden ingedeeld in teams van ± 5 jeeps.De teams zullen onder begeleiding van een JeepClub Marshal de in het terrein uitgezette proeven afleggen.

Vrijdag 11 september: jeepys_holz_ab14eb.jpg

  • vanaf 17.00 uur welkom op het terrein en inrichten kampeerplaats,
  • Vanaf 19.00 uur inschrijving in de organisatietent.

Zaterdag 12 september:

Ontbijt op eigen gelegenheid, (Verse broodjes bij organisatietent)

Vanaf 09.00 uur inschrijving in de organisatietent,

09.45 uur briefing en indeling teams,

10.00 uur vertrek 1e team voor de Jeep Academy,

13.00 uur lunch,

14.00 uur hervatting Jeep Academy,

17.00 uur sluiting terrein 

  • Zondag 13 september :
    Ontbijt op eigen gelegenheid, (Verse broodjes bij organisatietent)
    10.00 uur vertrek teams voor de Jeep Academy,
    13.00 uur lunch,
    15.30 uur prijsuitreiking JCN Rock Crawler 2009,
    16.30 uur afbreken tenten,
    17.00 vertrek

Kosten opgave:

De inschrijvingskosten bedragen:

  • per jeep € 25,00 (leden JCN/OJOC)voor gebruik terrein voor het hele weekend incl. twee overnachtingen,
  • voor niet-leden geldt een toeslag ad € 20,00

De kosten dienen bij aankomst op het terrein op 11 of 12 september te worden voldaan.

Toiletten, douches zullen aanwezig zijn op het terrein. Voor het water is er een centraal tappunt, dus neem waterkan 20ltr mee. Voor het elektra zullen er 2 a 3 aansluitpunten zijn, zorg dat je verlengkabel, haspel en/of verdeelblok bij je heb. (Alles geaard) Heb je een (fluisterstil) aggregaat, neem die dan vooral mee.

Wil je 's avonds een vuurtje maken? Zorg dan, naast brandhout, wel voor een vuurkorf of ton met geschikte onderplaat om het straatwerk te beschermen. Alleen kampvuur in een ton of korf wordt toegestaan!

Aanmelding:

Deelname kan worden opgeven middels e-mail info@jeepclub.nl met opgave van

  • Naam
  • Lidnummer JCN of OJOC
  • Aantal personen

Overige deelnemers niet lid van JCN of OJOC dienen aanvullend te verstrekken

  • Adresgegevens,
  • Mobiel telefoonnummer
  • Kenteken en model jeep.

De inschrijving dient voor 7 september a.s. bij ons binnen te zijn.

Routebeschrijving:

  • Arnhem volg A3 richting Duitsland. Knooppunt Oberhausen rechts A2 richting “Hannover Dortmund”
  • Na 60 km knooppunt Kamener rechts A1 richting “Köln
  • Na 8 km knooppunt Unna rechts A44 richting “ Kassel
  • Na 18 km knooppunt Werl rechts A445 richting “Brilon Arnsberg”
  • Vervolg je weg op de A46 borden Arnsberg Rathausplatz/A46
  • Neem afslag “Arnsberg Rathausplatz” L544 richting Hüsten
  • Op L544 na 170 mtr rechts L544 Kleinbahnstrasse
  • Na 430 mtr rechts L544 Herdringer Weg,
  • Na 1440 mtr rechts L682 Märkische Strasse.
  • Op K1 Oelinghauser heide na 4860 mtr rechts K 26 richting Möringen.
  • Op eerstvolgende viersprong links, volg borden JeepClub.

CoördinatenLatitude: 51o23’55.98” N Longitude: 7o54’22.61” N

Met vriendelijke groet

Jean-Paul van der Cruijsen

bewerkt door JeePee
programma aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ook aangemeld, heb er zin in!:bye1: Was vorig jaar ook TOP:<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=gpwkbGTzsLg&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=gpwkbGTzsLg&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou het op een "uitwedstrijd" in Brunssum...:whistle::yes:

veel plezier allemaal en hou het heel!

Zaterdags kunnen we helemaal niet en op zondag op halve kracht (zonder vrouw).

Heb me zojuist ook aangemeld voor Brunssum.

Wellicht de volgende keer, allemaal veel plezier in Holzen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toetste Holzen Duitsland in in de tom tom, blijkt dat een heel andere Holzen te zijn! Als het mij niet verteld was, zou ik dus zo daarheen gereden zijn!

Een andere Holzen kent het ding niet, maar via de coördinaten gaat ie wel de goede kant op.

Via Google nog een mooi overzicht van de groeve gevonden,

http://www.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=soest&daddr=51.398883,+7.906281+%4051.398883,7.906281&hl=nl&geocode=%3BFeNIEAMd6aN4AA&mra=ls&sll=51.398349,7.902603&sspn=0.205632,0.438766&ie=UTF8&ll=51.399152,7.904577&spn=0.001606,0.005472&t=h&z=18

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toetste Holzen Duitsland in in de tom tom, blijkt dat een heel andere Holzen te zijn! Als het mij niet verteld was, zou ik dus zo daarheen gereden zijn!

Een andere Holzen kent het ding niet, maar via de coördinaten gaat ie wel de goede kant op.

Via Google nog een mooi overzicht van de groeve gevonden,

http://www.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=soest&daddr=51.398883,+7.906281+%4051.398883,7.906281&hl=nl&geocode=%3BFeNIEAMd6aN4AA&mra=ls&sll=51.398349,7.902603&sspn=0.205632,0.438766&ie=UTF8&ll=51.399152,7.904577&spn=0.001606,0.005472&t=h&z=18

:wacko:

Via mijn Mio kreeg ik ook 7 mogelijkheden voor een Holzen, dus zeker iets om in de gaten te houden.

En voor ik het vergeet: allemaal veel plezier daar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via mijn Mio kreeg ik ook 7 mogelijkheden voor een Holzen, dus zeker iets om in de gaten te houden.

En voor ik het vergeet: allemaal veel plezier daar!!!

gaat wel lukken denk ik, zal aan je denken:P

ot. groeten aan Mini Jeeper en de rest van de family:bye1:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...