Menno Geplaatst January 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2005 ik weet niet meer waar ik nog meer naar moet kijken, ik kwam er laatst achter dat mijn brandstof druk 1,5 bar is, dit is tekort maar waar moet ik nu nog zoeken heb net weer de hele tank eraf gesleuteld, pomp is nieuw (maar begin te twijfelen of die wel goed is) ik alle denkbare sensors al verwisseld, maar ik weet ut niet meer, ben er sch..t ziek van, denk dat ik toch maar naar tiel rijdt!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2005 Een dag niet gereden is een dag niet geleefd Ik hoop voor je dat je weer snel kan leven. Succes!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 ik alle denkbare sensors al verwisseld Sensors? Die doen niets met de brandstofdruk! De druk wordt geregeld door de drukregelaar, dat ronde potje vooraan op je motor. Daarop zit een vacuum slangetje naar je spruitstuk, dus je brandstofdruk is gerelateerd aan het manifolt-vacuum. Verder is er niets dat de druk bepaald / regelt! Het enige wat nog kan is dat de pomp te weinig opbrengst heeft, of het filter dicht zit. Maar dan zal de motor stationair goed lopen, maar geen vermogen meer moeten leveren.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 ik bedoel met die sensors dat ik in het begin nog aan het uitzoeken was wat de storing was van het inhouden van de motor , toen heb ik die sensors vervangen, maar kwam er vd week achter dat ik dus geen benzine druk had, ik heb toen ook die druk regelaar veravangen maar hielp ook niet, stationair loopt hij ook goed en tot half gas ook alleen als ik meer gas geef wil ie niet, ik heb 1,5 bar druk en in tiel zeiden ze dat dit tussen de 2 en 2,5 moest zijn en ik heb een nieuwe pomp! kan ik die nog op 1of andere manier testen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst January 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 menno ,kun je de drukregelaar niet afdoppen ,zodat de druk niet geregeld word ,dan kun kijken of de pomp voldoende druk leverd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 Hmmm... Met de vacuumleiding losgenomen (drukregelaar) en lopende motor moet je op de testaansluiting op de verdeelrail 30psi (2,1 Bar) meten, sluit je de vacuumleiding weer aan dan moet de druk 10psi dalen, dus moet je dan ongeveer 20psi (1,4 bar) meten! Die 1.5 bar die jij gemeten hebt, zou dus de juiste druk kunnen zijn als je de vacuumleiding niet losgenomen hebt..... In dat geval: even losnemen en nogmaals meten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 nou ik heb net druk gemeten en me drukregelaar losgehaald dan veranderd er niks als ik mijn retourleiding loskoppel komt er ook geen benzine uit met draaiende motor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 Normaal gesproken komt daar wel benzine uit! De drukregelaar regelt de benzine druk af, en laat de rest van de brandstof terug naar de tank vloeien! Het lijkt er dus op dat óf de pomp te weinig druk geeft, óf de pomp te weinig opbrengst heeft, óf je brandstoffilter dicht zit! Dat brandstoffilter zit aan de linker chassisbalk, net voor de achteras. Haal hem maar eens los ( slangklemmen) en zet i.p.v. het filter een stukje slang, daarna nogmaals meten.... Ook de voedingsspanning van de pomp kun je natuurlijk nog meten, op de zwarte draad moet (bij lopende motor) ongeveer 12v staan. Is de voedingsspanning goed, en de slang ipv het filter helpt ook niet, dan is het probleem waarschijnlijk de pomp.... Edit: Ik neem aan dat je de leidingen op knikken o.i.d gecontroleerd hebt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 ik 2x een nieuw benzine filter erondergezet, dus dat is neem ik aan uitgesloten, ik zal nu de spanning nog es opmeten en de leidingen na lopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2005 owke.... 2x lijkt me inderdaad genoeg.... Succes, maar weer dan.... ik hoor de resultaten wel weer.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2005 mooi vandaag wederom een nieuwe brandstof pomp erin gezet en voila hij loopt weer als een jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2005 Wel vlug dat die benzinepomp kapot is. Zo lang zat ie er nog niet in, ofwel?? Nou ja, hij doet het tenminste weer. In ieder geval mooi dat het probleem is opgelost en ik hoop voor je dat deze pomp de komende tig jaar mee mag gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2005 Wow.... lekker hoor.... Wel garantie, hoop ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2005 ja het viel onder garantie en zelfs verzend kosten hoefde ik niet te betalen ( nu had ik er wel een softtop bijgekocht a 610€ vandaar misschien) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2005 Dat zal best helpen, ja. Maar toch, het lijkt dus netjes opgelost! Veel rijplezier dan maar weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.