Spring naar bijdragen

motor


Menno
 Share

Recommended Posts

ik weet niet meer waar ik nog meer naar moet kijken,

ik kwam er laatst achter dat mijn brandstof druk 1,5 bar is, dit is tekort maar waar moet ik nu nog zoeken heb net weer de hele tank eraf gesleuteld, pomp is nieuw (maar begin te twijfelen of die wel goed is) ik alle denkbare sensors al verwisseld, maar ik weet ut niet meer, ben er sch..t ziek van, denk dat ik toch maar naar tiel rijdt!!!!!!! sad.gifsad.gifsad.gifmad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik alle denkbare sensors al verwisseld

Sensors? Die doen niets met de brandstofdruk! blink.gif

De druk wordt geregeld door de drukregelaar, dat ronde potje vooraan op je motor. Daarop zit een vacuum slangetje naar je spruitstuk, dus je brandstofdruk is gerelateerd aan het manifolt-vacuum. Verder is er niets dat de druk bepaald / regelt!

PR210.jpg

Het enige wat nog kan is dat de pomp te weinig opbrengst heeft, of het filter dicht zit. Maar dan zal de motor stationair goed lopen, maar geen vermogen meer moeten leveren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik bedoel met die sensors dat ik in het begin nog aan het uitzoeken was wat de storing was van het inhouden van de motor , toen heb ik die sensors vervangen, maar kwam er vd week achter dat ik dus geen benzine druk had, ik heb toen ook die druk regelaar veravangen maar hielp ook niet, stationair loopt hij ook goed en tot half gas ook alleen als ik meer gas geef wil ie niet, ik heb 1,5 bar druk en in tiel zeiden ze dat dit tussen de 2 en 2,5 moest zijn

en ik heb een nieuwe pomp! kan ik die nog op 1of andere manier testen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm...

Met de vacuumleiding losgenomen (drukregelaar) en lopende motor moet je op de testaansluiting op de verdeelrail 30psi (2,1 Bar) meten, sluit je de vacuumleiding weer aan dan moet de druk 10psi dalen, dus moet je dan ongeveer 20psi (1,4 bar) meten!

Die 1.5 bar die jij gemeten hebt, zou dus de juiste druk kunnen zijn als je de vacuumleiding niet losgenomen hebt..... In dat geval: even losnemen en nogmaals meten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken komt daar wel benzine uit! De drukregelaar regelt de benzine druk af, en laat de rest van de brandstof terug naar de tank vloeien!

Het lijkt er dus op dat óf de pomp te weinig druk geeft, óf de pomp te weinig opbrengst heeft, óf je brandstoffilter dicht zit! Dat brandstoffilter zit aan de linker chassisbalk, net voor de achteras. Haal hem maar eens los ( slangklemmen) en zet i.p.v. het filter een stukje slang, daarna nogmaals meten....

Ook de voedingsspanning van de pomp kun je natuurlijk nog meten, op de zwarte draad moet (bij lopende motor) ongeveer 12v staan.

Is de voedingsspanning goed, en de slang ipv het filter helpt ook niet, dan is het probleem waarschijnlijk de pomp....

Edit: Ik neem aan dat je de leidingen op knikken o.i.d gecontroleerd hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...