martijn12 Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Hallo Hoelang gaan de achterste aandrijf kruisjes normaal mee ? Ik heb nou ongeveer een half jaar een wrangler en heb de kruisjes al ongeveer 5 keer moeten vervangen, dit lijkt me niet echt normaal. De kruisjes zijn elke keer op dezelfde manier kapot, 2 doppen zijn er nog goed en van de andere 2 worden elke keer de naaldjes helmaal kort gemalen / doormidden (zie foto). Waar kan dit aan liggen? Ik zat zelf te denken aan de verhoging mischien? Groeten martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Hoe is je jeep verhoogd ? Heb je een SYE kit eronder zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 maak eens een foto van de onderkant van de wagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 (bewerkt) Nee geen sye wel de tussenbak verlaagt en de as gekanteld. Het is voornamelijk het achterste kruisje dat kapot gaat en de aandrijfas staat zo goed als evenwijdig aan de achteras Zal er dalijk even een foto van maken, maar zou dit het probleem kunnen zijn dan? September 1, 2009 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 welk merk kruisjes maakt ook nog wel uit. en heb je een locker in het achteras? en wat voor banden? heeft der allemaal mee te maken. in november heb ik het achterste kruisje vervangen... in april was de voorste stuk en heb ik de achterste ook los gehaald en die had ook al weer schade... dus heb ze toen bijde vervangen. het is het zwakste punt.. of dat moet het zijn.. soms zit het mee soms zit het tegen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Nee geen sye wel de tussenbak verlaagt en de as gekanteld. Het is voornamelijk het achterste kruisje dat kapot gaat en de aandrijfas staat zo goed als evenwijdig aan de achterasZal er morgen even een foto van maken, maar zou dit het probleem kunnen zijn dan? volgens mij moet deze niet evenwijdig staan. want dan knikt de as omhoog bij inveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 welk merk kruisjes maakt ook nog wel uit. en heb je een locker in het achteras? en wat voor banden? heeft der allemaal mee te maken.in november heb ik het achterste kruisje vervangen... in april was de voorste stuk en heb ik de achterste ook los gehaald en die had ook al weer schade... dus heb ze toen bijde vervangen. het is het zwakste punt.. of dat moet het zijn.. soms zit het mee soms zit het tegen Er zitten 33 ers onder met limited slip in de achteras De kruisjes zijn volgens mij orginele van crown bij b&s besteld Ik heb hem zo gekocht dus neem aan dat de oude eigenaar hier ook allemaal rekening mee gehouden heeft, maar begin eraan te twijfelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Er zitten 33 ers onder met limited slip in de achterasDe kruisjes zijn volgens mij orginele van crown bij b&s besteld Ik heb hem zo gekocht dus neem aan dat de oude eigenaar hier ook allemaal rekening mee gehouden heeft, maar begin eraan te twijfelen [ATTACH]4967[/ATTACH] volgens mij is je achteras te veel gekanteld. de hoek staat nu omhoog lijkt mij op de foto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 volgens mij is je achteras te veel gekanteld.de hoek staat nu omhoog lijkt mij op de foto. Yip, lijkt mij ook.... Lockers en banden hebben er naar mijn mening trouwens niet veel mee te maken, althans niet gezien het tempo waarin jij die kruisjes moet vervangen. Ik heb toch redelijk terrein gereden met 33-ers en lockers, heb die kruisjes nog nooit in die staat of kapot gehad. Ik zou trouwens ook eens voorzichtig gaan informeren wat een SYE je gaat kosten... (heeft niets met dit probleem te maken trouwens) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Vreemde hoek....... zo zou het moeten zijn. -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Z'n as staat inderdaad gevaarlijk recht op de aandrijfas maar ik denk als ie 'm terug kanteld dat z'n aandrijfas te kort is... Maar elke 5 weken nieuwe kruisjes is gewoon te gek voor woorden!.!.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 al heb je boggers der onder dan geeft dat toch wel even meer wrijving dus zwaardere belasting op de assen/ kruisjes.. of denk ik nou raar.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 al heb je boggers der onder dan geeft dat toch wel even meer wrijving dus zwaardere belasting op de assen/ kruisjes.. of denk ik nou raar.. Ik rij met "38 boggers en nix aan de hand met m'n kruis... Duuusss... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Hallo, Hier heb je wat leesvoer mbt je achterste aandrijfas. De hoek van je aandrijfas t.o.v. je achteras is totaal verkeerd! http://www.4x4wire.com/tech/pinionangle/ http://www.drivetrain.com/parts_catalog/drivetrain/driveline_angles_and_phasing_problems.html http://www.buickperformance.com/Pinion.htm Wat voor verhoging heb jij eronder zitten? Zoals al gezegd denk ik dat je eens moet gaan nadeken over de aanschaf van een SYE Kitt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 (bewerkt) Hallo[ATTACH]4966[/ATTACH] http://www.jeepforum.nl/attachment.php?attachmentid=4966&thumb=1&d=1251818946 Waar kan dit aan liggen? Ik zat zelf te denken aan de verhoging mischien? Groeten martijn Heb je een andere yoke op je cardan gezet?? Kan 't zijn dat de beugels niet goed sluiten?? Met andere woorden.. Zijn je kruisjes niet te smal voor je yoke? Zo te zien slijten ze helemaal aan de buitenkant af en volgens mij kan dat alleen als je kruis te klein is.. Gr.Karel. September 1, 2009 bewerkt door bossie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 (bewerkt) Er zitten 33 ers onder met limited slip in de achterasDe kruisjes zijn volgens mij orginele van crown bij b&s besteld Ik heb hem zo gekocht dus neem aan dat de oude eigenaar hier ook allemaal rekening mee gehouden heeft, maar begin eraan te twijfelen [ATTACH]4967[/ATTACH] kun je zo oplosen door de wiggen te vervangen . volgens mij heb je nu 8% of 6% wiggen en moet je naar 4%. September 1, 2009 bewerkt door maurice coolen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Nou daar ben ik dan mooi klaar mee Ik denk dat als ik de as terug kantel de as inderdaad te kort is. Maar ik zou denken hoe kleiner de hoek van de assen is, hoe minder de kruisjes hoeven te draaien en dus beter is voor de kruisjes, maar dit zie ik dus verkeerd? Ik zal binnenkort is even al die pagina's gaan doorspitten Er is inderdaad een keer een nieuwe yoke opgezet, maar zover als ik kan zien zitten de kruisjes er toch strak in Ik heb al aan een sye zitten denken, maar dat kost redelijk veel geloof ik en is bij mij volgens mij niet per se nodig. iig al bedankt allemaal voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Hallo,Hier heb je wat leesvoer mbt je achterste aandrijfas. De hoek van je aandrijfas t.o.v. je achteras is totaal verkeerd! http://www.4x4wire.com/tech/pinionangle/ http://www.drivetrain.com/parts_catalog/drivetrain/driveline_angles_and_phasing_problems.html http://www.buickperformance.com/Pinion.htm Wat voor verhoging heb jij eronder zitten? Zoals al gezegd denk ik dat je eens moet gaan nadeken over de aanschaf van een SYE Kitt. Wat voor verhoging er precies onder zit weet ik niet, ik weet alleen dat ik een ander verenpakket heb en dat de oude eigenaar zelf shakles heeft gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 je kan ook een langere as gebruiken ipv. een sye kit of je laat je eigen as verlengen en dan kan je gemakelijk je as terug kantelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 beetje late reactie, maar ik kom net van zee. maar je hoeken van de as staan idd niet goed, maar ik denk ook dat als je de hoek verandert je as aardig aan de korte kant wordt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 Nou daar ben ik dan mooi klaar meeIk denk dat als ik de as terug kantel de as inderdaad te kort is. Maar ik zou denken hoe kleiner de hoek van de assen is, hoe minder de kruisjes hoeven te draaien en dus beter is voor de kruisjes, maar dit zie ik dus verkeerd? Ik zal binnenkort is even al die pagina's gaan doorspitten Er is inderdaad een keer een nieuwe yoke opgezet, maar zover als ik kan zien zitten de kruisjes er toch strak in Ik heb al aan een sye zitten denken, maar dat kost redelijk veel geloof ik en is bij mij volgens mij niet per se nodig. iig al bedankt allemaal voor de reacties je as zal niet te kort zijn voor normaal gebruik. tevens is je yj niet extreem verhoogt op de foto te zien. dus het zal best gaan met andere wiggen. ik zal wel ees kijken of ik er nog heb liggen kun je het uit probeeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2009 (bewerkt) Zonder een cv joint moeten beide U joint hoeken gelijk zijn. Dus wat je nu hebt is goed voor een aandrijf as met een cv joint maar niet voor wat jij hebt. De maximale hoek voor aandrijf as/ u joint is 12 graden maar 8 is beter voor een lang leven. Je aandrijf as is ook aan de korte kant. Met een slipyoke Eliminator zoe je een XJ voor aandrijf as kunnen laten inkorten zou al je problemen oplossen en je kan de tussen bak dan weer op zijn oude plek terug zetten September 1, 2009 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2009 Oke de hoek is dus verkeerd dat is zeker, maar is dit ook het probleem van de snelle slijtage van de kruisjes ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2009 (bewerkt) Het enige wat ik dus kan doen is de as terugkantelen en een langere aandrijfas gebruiken? Hoe kan ik er dan achter komen welke wiggen ik nodig heb en welke lengte aandrijfas? Een sye heeft toch niks met de hoek van de as te maken of zie ik dit verkeerd ? September 2, 2009 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2009 Het enige wat ik dus kan doen is de as terugkantelen en een langere aandrijfas gebruiken?Hoe kan ik er dan achter komen welke wiggen ik nodig heb en welke lengte aandrijfas? Een sye heeft toch niks met de hoek van de as te maken of zie ik dit verkeerd ? In zekere zin wel, door een SYE wordt de hoek groter en daardoor de spanning op het geheel wat minder. Nadeel is dat je dus een langere aandrijfas nodig hebt. Nadat je de as op de juiste hoek hebt opmeten welke as je nodig hebt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.