Spring naar bijdragen

Ratio Dana 35, wie helpt me ?


Recommended Posts

Hallo,

een vraagje voor de echte kenners: binnenkort vervang ik mijn achterste remmen van mijn ZJ van 1993 en natuurlijk zullen de remleidingen meedraaien (heb ik al heel voorzichtig geprobeerd). Daarom de korte pijn en naar de dealer gefietst om de linker- en rechterleiding te bestellen.

Nu bel ik vandaag en blijkt dat ze de ratio van het differentieel moeten hebben om te kunnen bepalen welk soort leiding ik nodig heb.

Jullie raden het al: het plaatje is onleesbaar.

Er is keuze tussen remleidingen voor 'alle assen behalve de Chrysler-as' ofwel leidingen voor Chrysler-as

Wat werd gemonteerd in die tijd en wie o wie fabriceerde deze as?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mezelf er nog eens onder gelegd en heel erg goed gekeken met een zaklamp en ja, wat zag ik daar staan 3,73 - dus dat zal de ratio zijn.

Het differentieel dat eronder zit is dacht ik een Dana 35, door de foto's twijfel ik daarom stelde ik de vraag specifiek voor dit type as.

In ieder geval staat op de rubber niveaustop 'Dana' vermeld en staat ergens op het plaatje LS

Is de C8.25 de enige Chrysler-as die er kan onderzitten en is dit ook limited slip?

Nu, het enige waarvoor de stealer dit moet weten is waarschijnlijk omdat de buiging van de leiding net iets anders is als het differentieelhuis anders is. Kan geen andere reden bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 3 dagen over en weer bellen om toch de juiste remleidingen te bestellen kwam het in orde. Tenminste, zo leek het..

De dag erna kreeg ik een telefoontje (vriendelijk, dat wel) dat deze leidingen niet langer leverbaar zijn. Dan toch maar demonteren en naar de autowinkel lopen om ze te laten namaken. Zal al bij al de beste oplossing zijn en waarschijnlijk nog de goedkoopste ook.

Aan iedereen dank voor jullie hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...