Spring naar bijdragen

M.E.M.


BUFFALO
 Share

Recommended Posts

Mede weggebruikers,

Bij het doorlezen van wat oude topics kwam ik er 1 tegen over binnenverlichting die maar bléééf branden. Alles nagekeken en door gemeten en geschopt en geslagen en gedraaid ohmy.gif niets hielp?!

Bleek de schakelaar voor de binnenverlichting te zijn op het dashboard laugh.giflaugh.gif

Zoiets hebben wij allemaal denk ik wel eens meegemaakt, toch?

Lijkt mij leuk om deze M.E.M. met elkaar te delen. Wellicht zelfs leerzaam wink.gif

De mijne:

Enkele jaren geleden was ik de gelukkige eigenaar van een CX500, mijn eerste fiets.

Op een zondag wilde ik gaan toeren, helaas dacht mijn motor er anders over. Alles deed het prima, behalve dat ie niet wilde starten. Ik heb hem nog met een buurman geprobeerd aan de duwen mad.gif Alles door gemeten en bekeken wat ik, als toen nog leek zijnde, kon vinden. NIETS!

Dus maar de ANWB erbij gehaald. Die heeft nog een keer alles herhaald wat ik al gedaan had en, je raadt het al, nog steeds niets sad.gifmad.gif

Terwijl hij links naast de motor op zijn knieën nog bezig was ( al een uur! ) zag ik dat de dodemansknop op UIT stond ohmy.gif DUS DEED IE HET NIET biggrin.gifbiggrin.gif

Ik durfde het niet aan de beste man te vertellen en heb voorzichtig de knop weer terug gezet en tegen hem gezegd dat ik dacht dat we het nog maar een keer moesten proberen rolleyes.gif En ja hoor; VROOOEEEEEEEM zoals altijd yes.gifyes.gif

Geloof me, dit heb ik nu 14 jaar na dato nog niet vergeten biggrin.gifbiggrin.gif

Wie volgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Die dodemansknop moet ook in elk speedboot zitten en je moest eens weten hoevaak ik op mn knieen achterin m'n boot heb zitten meten en zoeken wat er nou weer aan de hand was... En ja hoor en dat van die ezel die zich niet drie keer aan de zelfde steen stoot. Slaat niet op mij

en zal laatste keer wel niet zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd een keer bij de auto van een kameraad geroepen. Hij had zelf al wel wat zitten proberen, en zijn conclusie was: motor defect!

De problemen waren begonnen kort na het uivoeren van een servicebeurt. De motor gaf enorm veel backfire en wilde niet meer mooi lopen. Natuurlijk meteen begonnen met kontroleren van de afstelling van klepspeling, ontsteking en carburateur, maar alles stond redelijk goed. Dan de ontsteking maar eens onder de loep genomen.... bougiekabels vervangen, rotor ook en tenslotte ook nog maar een verdelerkap.... het hielp allemaal niets! Tja, ik kon niet anders dan zijn conclusie delen... Motor overleden door een lekke klep ofzo....! sad.gif

Dus andere motor op de kop getikt, oude uitgebouwd( alle kabels netjes genummerd!!) en de "nieuwe" motor erin gehangen. Netjes alles weer aangesloten, de nodige sappen in de motor en starten dat ding! En ja hoor: Vroemmm.!!!!! Maar ook "KNAL","SPUTTER"en "PLOF"....

$*#%*#^$%#$#@*!!!

Had die nieuwe motor precies hetzelfde! Dat vonden we toch verdacht, maar er was aan deze nog niets afgesteld, dus dat eerst maar gedaan! Je raad het al: Geen enkel verschil, de motor bleef knallen en sputteren. Na nog een ½uurtje zoeken en piekeren, zag ik ineens de oorzaak:

De bougiekabels van de 2e en 3e cylinder zaten verwisseld!!! frusty.giffrusty.giffrusty.gifcry.gifblink.gif

Even omwisselen, en lopen als een zonnetje!!! wacko.gif

Vreselijk stom natuurlijk! Met het vervangen van de bougie's heeft mijn kameraad gewoon 2 bougiekabels omgewisseld, en omdat die kabels beter waren dan op de nieuwe motor hebben we ze netjes één voor één overgezet ....

Hij heeft nog enkele jaren met veel plezier in z'n Escort gereden en de oude motor is verkocht, waarna die in een andere autp nog een hele tijd prima heeft gewerkt....

We kunnen er nu enorm om lachen natuurlijk! En we hebben geleerd dat het verstandig is om, voordat je bougie's vervangt, even de kabels te nummeren! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden op een warme zomerdag, stond ik in de file met een opel combo van de baas. Net toen ik naar de linkerbaan ging sloeg de motor af. Waarom? Geen idee, ik denk door de warmte, maar ik kreeg hem ook niet meer aan de praat. Gelukkig stopte er iemand voor me om mij naar het dicht bijzijnende pompstation te slepen ( ik ben hem nog altijd dankbaar ) Daar heb ik de ANWB gebeld:"HELLLLUP!!!!!"

Na 3,5 uur kwam er eindelijk iemand, en dan het standaard: start hem is, probeer dit, probeer dat.

Ineens realiseer ik mij iets, okee het zou niet mogen maar toch maar ff proberen........

KEN JE DIE OUDERWETSE STARTONDERBREKERS NOG WAAR JE EERST EEN PINCODE MOET INVOEREN????????

Die was ik VERGETEN frusty.giffrusty.giffrusty.giffrusty.giffrusty.giffrusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil het niet meer weten. Ik rij Diesel stop bij de pomp hier vlakbij

belt Marian en terwijl ik sta te lullen hang ik de verkeerde slang erin en heb pas in de gaten als ik meer dan 50 euris erin heb. Dat past helemaal niet in mn dieseltje.

Nou moet je weten dat ik een cdi heb en wat ik niet wist is dat je niet effe de tuinslang erin hangt ff zuigen en bij vullen met diesel.

Volgens dealer die ik savonds om 10 uur belde ( moest naar verjaardag)

ging het een paar duizend kosten nieuwe brandstoftank en leidingen en als ik pech had brandstofpomp. Heb er wat uitgezogen en anwb is na 2 uur gekomen met special zuigauto 1,5 uur zuigen en getekend dat ik aansprakelijkheid niet op hen zou afwenden alsie in mekaar liep Werd afgezogen vanaf de motor en gelijk gevuld met diesel todat er alleen diesel uit de leidingen kwam bij de motor.

Ik had er gelukkig niet mee gereden.

Ik schaam me nog elke dag diep dat ik zon klojo was en wordt er nog steeds mee gepest want natuurlijk kwamen er in die wachturen allemaal mensen tanken die mij kennen. sad.gifsad.gifsad.gifsad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb een motor verhaal.

Ik had tot een jaar geleden 2 motoren. Zo'n zelfde motor als Buffalo maar dan in een Silverwing uitvoering, de GL500 en een Honda Pan European, een moderne motor.

Ik gebruikte de GL500 nadat hij al een jaar stilstond in de garage maar de motor sloeg telkens af met rijden. Afijn, 1 uur gewacht op de anwb in de regen langs de snelweg, moest ik de tank op RESERVE zetten!

En ik maar denken dat er voldoende benzine inzat omdat ik het hoorde klotsen...

Wat een blunder met een motor waar ik jaren op gereden heb cry.gifcry.gif

Maar ja, een benzinemeter op je dashboard went blijkbaar snel zodat je een eenvoudige reservestand van de benzine gewoon vergeet....

Het verhaal gaat verder: De anwb man zegt: Rij maar een tijdje over de vluchtstook achter me aan, dan kijken we of hij door blijft rijden. Dat ging prima allemaal dus hij geeft op een gegeven moment gas en gaat weg. 100 meter verder krijg ik een lekke band :cry

Kon ik weer de anwb bellen!

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, bij mij hoort òòk het verhaal van de schakelaar ban de binnenverlichting. Wist niet dat die ook nog met een schakelaar aan kan. Krijg je als je nooit een manual leest e.d.

Drie jaar in gereden totdat ik er achter kwam.... blink.gif

Maar aparter is het vreemde gevoel te hebben dat je op een moment geflitst bent.

Was dat nou een flits, of de zon die in een ruit reflecteerde?

Weet je wat, ik rij straks op de terugweg dezelfde weg om te zien of er een controleauto in de berm staat..... die stond er dus idd, want op de weg terug ben ik wéér geflitst.

blink.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hmm moet ik ook maar pijn lijden dus.

Bij het weer in elkaar zetten van mijn jeep was ik de lampen aan het controleren. voor deed alles het prima maar achter was er iets heel erg raars aan de hand.

als ik de lampen aan had brandde constant de achteruit rij lampen. en bij t remmen nog harder dan normaal (hier had het kwartje dus al moeten vallen)

ikke alles loshalen. alle stekkers met contactspray en alles checken....

nog steeds het zelfde euvel. het enige wat het wel goed deed waren de knipperlichten

volgende dag op advies van mede jeepers op dit forum maar de massa gecontroleerd. NIX!!!

toen maar met de schema's in de hand alles nameten.. ik snapte er geen bal van.

op een gegeven moment stond ik met het lensglas in mijn hand een sigaretje tegen de frustraties te roken toen ik opeens TOP zag staan op wat ik meende dat de onderkant was.

Ik had dus blind allebei de lenzen verkeerd om gemonteerd

frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat achterlicht onderste boven had een autospuiter bij marian ook geflikt

maar hadden we gelukkig gauw door.

Haar vader wilde autoradio met MP3 Ik kan bij JVC kopen dus ik naar Leiden

goedkoop voor de man JVC voor inkoop flits heen flits terug kostte me 2 autoradios

bladiebladiebla sad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weekend, en ik wil wat aan mijn jeep gaan werken. Voor ik de auto op krik zet eerst alle wielmoeren een slag losdraaien, en dan omhoog met dat ding.

Afijn, van werken kwam niet veel dat weekend, en na het weekend moest ik wat dingen wegbrengen. Dus, snel het ding van de krik af, en snel weg, want ik was al aan de late kant.

De jeep trilde wel wat meer als normaal met rijden, ach zal wel wat modder zijn die achter is gebleven.

Amper een paar honderd meter verder, op de kanaaldijk, een grote klap. Ik vergeet nooit meer de aanblik van mijn linkervoorwiel wat metershoog over de weg stuiterde om met een grote boog achter de struiken te verdwijnen. Het heeft me nog meer dan een uur zoeken gekost om het ding terug te vinden.

Ik heb in de garage nog steeds een niet-meer-ronde remschijf en een aantal kromme wielbouten om me er aan te herinneren om voortaan eerst alles te controleren voor ik wegrijd. ohmy.gif

En nu voor het "Zelfs een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen" stuk.

Amper een maand later, een dag of wat na de APK keuring, ben ik rustig wat boer'nweggetjes aan het afbolderen, als de jeep weer flink begint te schudden. Ik vertrouw het niet helemaal, trap op mijn rem en zie mijn linkervoorwiel rustig over de middenstreep verder rijden om enkele tientallen meters verder neer te vallen.

Het "controleren voor je wegrijdt" geld dus ook als anderen aan je auto hebben gezeten.. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

biggrin.gif Mede Jeepers wij hadden de G.C.ZJ."98 nog niet zolang, er was een probleem als de caravan/aanhangwagen er achter hing dan viel het achterlicht uit van Jeep en caravan. We waren bezig met een verhuizing van jongste zoon van Heerlen naar Niel bij As in Belgie, toen we in Niel waren wilde we aanhanger loskoppelen om te kijken hoe het was met de achterlichten, we stappen samen uit mijn vrouw en ik, de Jeep liep nog stationeer, we hoorden KLIK deden de portieren dicht, en ze waren op SLOT "er heeft iemand op een knopje geduwd ? "Ik niet en Ik ook niet zei de gek" daar stonden we in Belgie zonder reseversleutel en de Zes cilinder liep zo mooi Stationeer, de reservesleutel moest thuis gehaald worden, na 1 1/2 uur was de sleutel gearriveerd en kon de Jeep open. Moraal van het verhaal de reservesleutel is ergens aan de buitenkant van de Jeep vastgemaakt, ZODAT ALS...... biggrin.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het ijs te breken als newbee gelijk ook maar even een M.E.M.

Is al een paar jaar geleden maar blijft for ever in mijn geheugen gegrift.

Ik had dus een hagelnieuwe ducati tussen de billen, en trots dat ik was.

het gaat dus nog over de tijd dat de zijstandard van motoren nog niet eektrsch was beveiligd, maar gewoon automatisch inklapte bij het overeid zetten van de motor. Bij het eerste ritje met een hoopje bewonderaars moesten we gaan tanken, omdat ik effe moest wachten op de rest netjes de duc geparkeerdop de linkse zijstandaard en een babbeltje gaan slagen aan de rechterkant van de motor. Toen het mijn beurt was gewoon effe de motor rechtgetrokken en tot aan de pomp verdergeduwd en terug neergezet. GROOT was mijn verbazing toen ik het volgende moment mijn nieuwste aanwinst, naar het schijnt een motor die niet kàn vallen, hoe extreem je er ook mee gaat, zieltogend tgen de vlakte zag gaan sad.gif

Inderdaad, de standaard was ingeklapt. Sindsdien heeft niemand mij ooit nog een motorzien benaderen van de rechtse kant huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...