michel1972 Geplaatst September 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2009 Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan meer info. Zijn er tussenbakken die je kan gebruiken ipv de quadra-trac die zowel voor als achter hun bevestigings punten voor de aandrijfas aan de bijrijderskant heben zitten. Dus de tussenbak moet geschikt zijn voor een vooras en een achteras waarbij het difhuis aan de bijrijderskant zit. Ik hoor het graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2009 dana 300 transfercase voor de latere CJ7's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2009 dana 300 transfercase voor de latere CJ7's Volgens mij gaat dat bij de dana 300 maar op voor 1 kant. Dacht dat dana 300 tussenbakken niet gemaakt zijn met beide aansluitpunten aandrijfassen aan bijrijderskant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst September 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2009 een dana 18 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2009 een dana 18 Hoe degelijk is die Dana 18? Beetje vergelijkbaar met de dana 300? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2009 (bewerkt) een dana 18 Kan ik dan ook een dana 20 gebruiken. Is die hetzelfde als de dana 18? Ben er zelf al achter gekomen. Gaat niet passen zie ik. Vraag is dus overbodig. September 23, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 Misschien heb je hier wat aan: -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 Alleen de spicer 18 heeft de uitgaande yoke voor de achteras aan de bijrijders kant, er is wil een alternatief:blink: maar dan kom je uit op landcruiser of nissan y60. Ik zou niet verder gaan met deze as, en zoeken om 1 met het dif in de midden, je hebt dan meer keus in tussenbakken. Heb zelf nu een spicer 18:worshippy: van kaiser cj-5 V6 onder mijn wagen zitten en deze doet het goed, maar dana 20 of 300 is toch wel even iets anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 En dat is precies waarom ik achter een AMC20 van een Wagoneer heb gestoken. Diff zit in het midden, en as is minstens net zo sterk als een Dana 44 van een Waggy. Tussenbak heb ik inderdaad verwisseld van een QT naar een Dana 300, tot op heden bevalt dit uitstekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 En dat is precies waarom ik achter een AMC20 van een Wagoneer heb gestoken.Diff zit in het midden, en as is minstens net zo sterk als een Dana 44 van een Waggy. Tussenbak heb ik inderdaad verwisseld van een QT naar een Dana 300, tot op heden bevalt dit uitstekend. Ik weet dat het het mooiste is om een dana 300 te plaatsen maar het probleem zit hem in de achteras. Achter zit er een currie HP 9 inch achteras met locker , 35 spline steekassen , schijven en dus een offset naar de passagierskant toe. In die achteras is veel geld gestoken en bijna niet kapot te krijgen. Door deze achteras zijn wij min of meer genoodzaakt om naar een dana 18 te kijken. We kunnen voor de optie gaan van een dana 18 in een dana 20 huis. Deze zijn een stuk sterker als de quadra-trac. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 Een spicer 18 kan grof geweld niet aan:yes:, een dana 20 met de uitgaande yoke achter aan de bijrijders kant is er niet:no:. Spicer 18 ingewanden overzetten in een dan 20 kan ook niet, je krijgt de achterste lantaarn waar de lager en yoke inzit er niet op. Het maakt ook al niks uit want de tandwielen van een spicer 18 of dana 20 zijn nagenoeg gelijk. Zwake punt van de spicer 18 blijft de kast en het lager in het tussentandwiel. suc zes:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2009 misschien is dit wat, is super sterk;) http://www.ih8mud.com/tech/woody/sm465.html Een Munchie 465 is te vergelijken met een T 18 en heeft een vertraging van 6,5 in de 1e versnelling. Zelf rij ik ook met deze bak in combi met een aangepaste spicer:wub: 18:blink: dooeeeeei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 Oh ja Nissan y 60 heeft de uitgaande yoke voor de achteras ook aan de bijrijders kant:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 Als ik zo lees kennen we beter een Nissan kopen en er een Jeep hok/neus op bouwen want een Nissan opzich ziet er natuurlijk niet uit. Tja Er zijn dus wel verstandige mensen op dit forum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 Als ik zo lees kennen we beter een Nissan kopen en er een Jeep hok/neus op bouwen want een Nissan opzich ziet er natuurlijk niet uit. Tja Er zijn dus wel verstandige mensen op dit forum. Het is makkelijker dan al dat gedoe met een tussenbak van Jeep:D. O.T. ik vind het wel erg rustig ten aanzien van dit onderwerp, zal kijken of ik morgen misschien nog een optie heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 (bewerkt) Deze aanbieding kreeg ik vanochtend via de mail binnen mbt het vinden van een oplossing. Hi Michel, we can offer you following: -Late Model Dana 18 T case Jeep with standard yokes 631,- -Adapter Novak TH 400 to Dana 18 Case 589,- -Shipping to NL included So you will end up with the complete conversion at € 1220,- total at your frontdoor in Holland. We order the Dana 18 T-Cases as fresh redone units. They are disasembled, cleaned and inspected. Worn out parts will be replaced as well as all seals and gaskets.It comes compltete with the twin shifters and input gear needed. The Adapter we recommend to use is the Novak: http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_124.htm which is the shortest and best quality you can get on the market. The change to the Dana 20 housing is not necassary when using the Novak Kit. Ik ben er achter gekomen dat er sterkere oplossingen zijn maar dan ben ik genoodzaakt om afstand te doen van de 9 inch achteras. Dat is even waar ik mee zit. Dan zou eventueel de dana 30 vooras en de 9 inch achteras in de verkoop gaan. De dana 44 vooras heb ik al liggen en dan zou ik dus naar een andere achteras op zoek moeten gaan met het huis in het midden. Dan kan ik dus een dana 300 kopen met adapter voor mijn TH400 bak. Het is dan wel de duurste oplossing. De huidige 9 inch achteras voldoet prima en kan het geweld goed aan. Tis maar de vraag wat ik ervoor kan terug kopen. Ik vind het ook fijn dat als ik een dana 18 tussebak neem de uitgaande yoke's van de tussenbak bijna 10 cm lager liggen als van de quadra-trac. Weet iemand of dat bij de dana 300 ook het geval is? Laterssssssssss Michel September 29, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 Deze aanbieding kreeg ik vanochtend via de mail binnen mbt het vinden van een oplossing.Hi Michel, we can offer you following: -Late Model Dana 18 T case Jeep with standard yokes 631,- -Adapter Novak TH 400 to Dana 18 Case 589,- -Shipping to NL included So you will end up with the complete conversion at € 1220,- total at your frontdoor in Holland. We order the Dana 18 T-Cases as fresh redone units. They are disasembled, cleaned and inspected. Worn out parts will be replaced as well as all seals and gaskets.It comes compltete with the twin shifters and input gear needed. The Adapter we recommend to use is the Novak: http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_124.htm which is the shortest and best quality you can get on the market. The change to the Dana 20 housing is not necassary when using the Novak Kit. Ik ben er achter gekomen dat er sterkere oplossingen zijn maar dan ben ik genoodzaakt om afstand te doen van de 9 inch achteras. Dat is even waar ik mee zit. Dan zou eventueel de dana 30 vooras en de 9 inch achteras in de verkoop gaan. De dana 44 vooras heb ik al liggen en dan zou ik dus naar een andere achteras op zoek moeten gaan met het huis in het midden. Dan kan ik dus een dana 300 kopen met adapter voor mijn TH400 bak. Het is dan wel de duurste oplossing. De huidige 9 inch achteras voldoet prima en kan het geweld goed aan. Tis maar de vraag wat ik ervoor kan terug kopen. Ik vind het ook fijn dat als ik een dana 18 tussebak neem de uitgaande yoke's van de tussenbak bijna 10 cm lager liggen als van de quadra-trac. Weet iemand of dat bij de dana 300 ook het geval is? Laterssssssssss Michel de as kan het geweld dus goed aan de spicer 18 dus niet(ik spreek uit ervaring) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 de as kan het geweld dus goed aan de spicer 18 dus niet(ik spreek uit ervaring) Bij de dana 18 kan ik de aandrijfas en achteras blijven gebruiken. Als ik naar de dana 300 ga moet ik veel aanpassen wat weer behoorlijk veel extra kosten met zich mee zal brengen. De dana 18 is plug en play in weze zonder verdere aanpassingen. Bij de dana 300 moet ik veel meer aanpassingen doen in verhouding tot de dana 18. Dat is waar ik even mee zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 Hoever zit de yoke van je achter as offcenter? Een aandrijf as kan ook zijdelings schuin lopen zolang de hoek niet te gortig is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2009 Hoever zit de yoke van je achter as offcenter? Een aandrijf as kan ook zijdelings schuin lopen zolang de hoek niet te gortig is Als ik recht achter de auto sta en een rechte lijn trek vanaf de uitgaande yoke quadra-trac naar de achteras dan zit daar ruim 17.5 cm verschil tussen. Ik ben even wat gaan brain stormen. Ik kan mijn huidige TH400 met quadra-trac verkopen. Ik kan daar voor terug kopen een muncie 4 speed met dana 300 erbij. Misschien dat daar wat in zit. Geen idee. Daar ga ik eens rustig over denken met behulp van google. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst September 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2009 werkt alles goed op dit moment kun je het toch gewoon laten zitten ombouwen gaat altijd nog rij zelf al heel wat jaren met een quadra trac ben er heel tevreden over het trilt niet op de aandrijflijn het enige echte zwakke punt is de ketting als je deze bijhoudt heb je er lang plezier van in het nk rijden er ook 2 mee met een th400 en quadratrac deze willen niets anders en daar blijft het ook heel alleen je ketting in de gaten houden suc6 met je keuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2009 werkt alles goed op dit moment kun je het toch gewoon laten zitten ombouwen gaat altijd nog rij zelf al heel wat jaren met een quadra trac ben er heel tevreden over het trilt niet op de aandrijflijn het enige echte zwakke punt is de ketting als je deze bijhoudt heb je er lang plezier van in het nk rijden er ook 2 mee met een th400 en quadratrac deze willen niets anders en daar blijft het ook heel alleen je ketting in de gaten houden suc6 met je keuze Ik had ook zo iets van ik blijf er lekker mee door rijden maar de vorige eigenaar heeft in 6 maanden tijd een paar keer zijn quadratrac kapot gereden. Vandaar dat ik wilde kijken om dat in de toekomst te voorkomen. Ik zal er gewoon dagelijks mee rijden en elke maand een keer off road ermee gaan rijden. Op de openbare weg geeft het geen problemen maar in het terrein wel. Er zit behoorlijk veel vermogen en koppel onder de motorkap en dat zou dus teveel zijn voor de quadratrac. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2009 (bewerkt) Zou ik nog eens door dit topic heen lopen, de munchie 465 maakt een prima combi met een tussenbak van een toyota bj. Heb gelijk de uitgaande yoke op de bijrijders kant, is prima optie en nog redelijk betaalbaar. Ik heb nog een munchie sm 465 liggen voor je, waar met een adapterplaat zo de tussenbak van een bj achter kan worden gehangen. Het is geen oplossing de aandrijfassen er scheef onder voor alleen offroad zal het wel gaan maar op straat ho maar. En wordt het met een spicer 18 ook niks als hem niet aanpast, het ding is gemaakt voor 60 pk, niet voor 200+. Geloof me maar ik heb het zelf aan de lijfe ondervonden, en heb nu de derde spicer 18 er onder, en ben terug gegaan naar 33 inch at, nu blijft het spul wel heel. Deze winter zal er een bj:wub: tussenbak onder komen suc 6 September 30, 2009 bewerkt door aitze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Vandaag wel de prijs binnen gekregen van 2 bedrijven die gespecialiseerd zijn in het aanpassen van assen. Het verplaatsen van je diffhuis naar het midden en het aanpassen van je steekassen kost tussen de 1500 en 1700 euro ex btw. Ik kan dan beter de 9 inch as in de verkoop doen en kijken voor een andere achteras lijkt mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.