Spring naar bijdragen

starten? humeur!


wesselb
 Share

Recommended Posts

als eerst zou ik me even voorstellen mijn naam is wessel als trotse eigenaar van een mooie rode jeep yj 4.0 6 cillinder lijn

ik heb mijn jeep ongeveer 3maanden geleden gekocht eigenlijk geen problemen gehad alleen de laatste tijd start hij wanneer hij zin heeft. Alles gechekt verdeelkap bougies kabels etc. alles doet het tijdens het starten mooie blauw vonk benzine zat soms verzuip je hem zelfs. alleen de bobine nog niet gechekt als ik hem start hoor de startmotor mooi lopen het is mij een raadsel??:)

wie helpt mij

b.v.d. wessel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer dit eens:

Foutcode's uitlezen:

Met de contactsleutel van UIT ( eerste stand na stuurvergrendeling ) naar AAN ( als je dashboard-lampjes gaan branden ; niet starten )

AAN-UIT-AAN-UIT-AAN ( binnen 5 seconden ) dan een paar seconden wachten.

Daarna zou je check engine lampje moeten gaan knipperen.

Elke reeks knippers is een getal. Elke twee getallen zijn een code.

Het begint vaak met 12 ( accu losgeweest ) en eindigt met 55 ( end of codes )

Foutcodes

CodeProbable Cause

11

Ignition

13

Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Vacuum

14

Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Electrical

15

Distance sensor or circuit

17

Engine running too cool

21

Oxygen sensor or circuit

22

Coolant temperature sensor or circuit

23

MAT sensor or circuit

24

Throttle Position Sensor (TPS) sensor or circuit

25

Automatic Idle Speed (AIS) circuit

27

Fuel injector control

31

EVAP solenoid or circuit

33

Air conditioning clutch relay

41

Alternator field

42

Automatic shutdown relay

44

Battery temperature sensor

46

Battery over voltage

47

Battery under voltage

51

Oxygen sensor - lean condition

52

Oxygen sensor - rich condition

53

Internal engine controller fault

54

Distributor sync pickup

55

End of Code output

62

Emissions Maintenance Reminder (EMR) mileage accumulator

63

Controller failure EEPROM write denied

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb me wijs laten maken dan het een 4.0 is terwijl het een 4.2 is een 4.2 kan je niet de foutcodes uitlezen tenzij je heem aan de stekker zet toch?

ik heb gister nieuwe bobine bougie kabels verdeelkap en rotor bestelt kijken of dat eventueel wil helpen!

jullie nog tips?

wessel

4.0 = injectie

4.2 = carburateur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een keer je gas intrapt voor het startenpomp je gelijk een sloot benzine in de venturi met de acceleratie sproeier, kan zijn dat hij daar niet van houd. Probeer eens zonder te starten, alleen een klein beetje gas geven.

Bobine kan ook de boosdoener zijn, als deze ouder wordt laat hij het soms afweten bij warme motor, of lang het contact aan. Voel eens of hij warm/heet is.

Zit alle emmisie spul er nog op?

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok for shoots and gigles probeer eens gewoon een draad van de plus pool naar de plus terminal van de bobine en zie of dat het start probleem verhelpt.

Als dat het geval is kan het wel eens tijd zijn voor een nieuw contact slot.

Is niet zo heel ongewoon dat bij het starten een oud kontakt slot genoeg power geeft naar de bobine maar in de normale run positie niet altijd.

Probeer dat maar eens een stuk draad kost niks en geeft je een idee wat er aan de hand is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De emmissie regeling is een complex systeem, bestaand uit een regelunit (ECM), diverse sensors, een gestuurd vacuum systeem en stappenmotor op de carburateur. Het bestuurt onderandere de onstekings timing en de benzine-lucht verhouding. Door ergens een fout of afwijkingen in het systeem(ouderdom) kan de motor bijzonder slecht gaan lopen.

Je kan dit hele spul buitenspel zetten door de "nutter bypass" uit te voeren. -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ben nog niet met het emissie spul bezig geweest moet ik even rustig de tijd voor nemen alleen ik was even rijden en dat doet hij normaal alleen als ik gas geef (pedaal helemaal intrap) gaat hij erg raar lopen beetje inhouden en dof prutellen kan dit er ook mee te maken hebben? en woont er iemand in omg. amsterdam die me erbij kan helpen?

m.v.g. wessel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ontsteking staat op tijd?

Vacuumleidingen heel? ( Zonder vacuumvervroeging pakt 'ie ook niet echt lekker op)

Je startprocedure is overigens juist: Gaspedaal helemaal onderin trappen, rustig weer helemaal loslaten en dan contact inchakelen en starten zonder aan het gaspedaal te komen. Dit is nodig om de automatische choke te activeren.

Nadat de motor 15 seconden loopt, ff een stootje gas geven om de choke iets te lichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je startprocedure is overigens juist: Gaspedaal helemaal onderin trappen, rustig weer helemaal loslaten en dan contact inchakelen en starten zonder aan het gaspedaal te komen. Dit is nodig om de automatische choke te activeren.

Nadat de motor 15 seconden loopt, ff een stootje gas geven om de choke iets te lichten.

:unsure: Is dat het start ritueel bij een 4.2??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...