wesselb Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 als eerst zou ik me even voorstellen mijn naam is wessel als trotse eigenaar van een mooie rode jeep yj 4.0 6 cillinder lijn ik heb mijn jeep ongeveer 3maanden geleden gekocht eigenlijk geen problemen gehad alleen de laatste tijd start hij wanneer hij zin heeft. Alles gechekt verdeelkap bougies kabels etc. alles doet het tijdens het starten mooie blauw vonk benzine zat soms verzuip je hem zelfs. alleen de bobine nog niet gechekt als ik hem start hoor de startmotor mooi lopen het is mij een raadsel?? wie helpt mij b.v.d. wessel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 Heb je de foutcode's al uitgelezen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst September 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2009 nou je bedoelt aan de stekker of zoiets dergelijks? vanochtend in 1x starten rij nog geen 200 meter valt me motor uit niet meer starten kom later terug start weer als een zonnetje wat kan het zijn begin toch echt aan de bobine te denken! start motor draait gewoon! gr wessel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2009 Probeer dit eens: Foutcode's uitlezen: Met de contactsleutel van UIT ( eerste stand na stuurvergrendeling ) naar AAN ( als je dashboard-lampjes gaan branden ; niet starten ) AAN-UIT-AAN-UIT-AAN ( binnen 5 seconden ) dan een paar seconden wachten. Daarna zou je check engine lampje moeten gaan knipperen. Elke reeks knippers is een getal. Elke twee getallen zijn een code. Het begint vaak met 12 ( accu losgeweest ) en eindigt met 55 ( end of codes ) Foutcodes CodeProbable Cause 11 Ignition 13 Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Vacuum 14 Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Electrical 15 Distance sensor or circuit 17 Engine running too cool 21 Oxygen sensor or circuit 22 Coolant temperature sensor or circuit 23 MAT sensor or circuit 24 Throttle Position Sensor (TPS) sensor or circuit 25 Automatic Idle Speed (AIS) circuit 27 Fuel injector control 31 EVAP solenoid or circuit 33 Air conditioning clutch relay 41 Alternator field 42 Automatic shutdown relay 44 Battery temperature sensor 46 Battery over voltage 47 Battery under voltage 51 Oxygen sensor - lean condition 52 Oxygen sensor - rich condition 53 Internal engine controller fault 54 Distributor sync pickup 55 End of Code output 62 Emissions Maintenance Reminder (EMR) mileage accumulator 63 Controller failure EEPROM write denied Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst September 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 oke martijn ga vandaag is even kijken wat eruit komt! ik laat het later op de dag weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2009 en?? CPS kan dacht ik trouwens ook lastig doen zonder foutcode te genereren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 ik heb me wijs laten maken dan het een 4.0 is terwijl het een 4.2 is een 4.2 kan je niet de foutcodes uitlezen tenzij je heem aan de stekker zet toch? ik heb gister nieuwe bobine bougie kabels verdeelkap en rotor bestelt kijken of dat eventueel wil helpen! jullie nog tips? wessel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 ik heb me wijs laten maken dan het een 4.0 is terwijl het een 4.2 is een 4.2 kan je niet de foutcodes uitlezen tenzij je heem aan de stekker zet toch?ik heb gister nieuwe bobine bougie kabels verdeelkap en rotor bestelt kijken of dat eventueel wil helpen! jullie nog tips? wessel 4.0 = injectie 4.2 = carburateur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 ja het is cabrateur 4.2 maar ik heb nu alles er nieuw opgezet dus kijken of dat helpt! nog meer functionele tips starten bijv. ik start door 1x pedaal intrappen contact aan en starten goede manier? tenzij die warm is. dan doe ik meteen starten. gr wessel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 (bewerkt) Als je een keer je gas intrapt voor het startenpomp je gelijk een sloot benzine in de venturi met de acceleratie sproeier, kan zijn dat hij daar niet van houd. Probeer eens zonder te starten, alleen een klein beetje gas geven. Bobine kan ook de boosdoener zijn, als deze ouder wordt laat hij het soms afweten bij warme motor, of lang het contact aan. Voel eens of hij warm/heet is. Zit alle emmisie spul er nog op? October 1, 2009 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 ik heb net alles(bobine,bougiekabels,verdeelkap,rotor) nieuw erop gezet en starten gaat alleen als ik mn contact omdraai dus startmotor gaat draaien wil hij niet aanslaan laat mn contact los pruttelt even wat en slaat aan of wil niet aanslaan. ik kom er niet uit! helllluuupp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 Ik denk aan de brandstof toevoer... ik weet niet goed hoe de brandstofpomp bij een 4.2 aangestuurd wordt, maar ook die heeft vast een filter die behoorlijk dicht kan gaan zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 Brandstofpomp is mechanisch (rechts onder op blok) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 kan het zijn dat hij blauw is en en er bosch opstaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 nou brandstofpomp nagekeken doet het perfect en filter netjes schoon dus het laatste is vacuum slangetjes of cabrateur die heb ik nog niet nagekeken jullie nog ideeen ik word namelijk beetje wanhopig:no: wessel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 Ok for shoots and gigles probeer eens gewoon een draad van de plus pool naar de plus terminal van de bobine en zie of dat het start probleem verhelpt. Als dat het geval is kan het wel eens tijd zijn voor een nieuw contact slot. Is niet zo heel ongewoon dat bij het starten een oud kontakt slot genoeg power geeft naar de bobine maar in de normale run positie niet altijd. Probeer dat maar eens een stuk draad kost niks en geeft je een idee wat er aan de hand is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 geprobeerd alleen het hielp niet ik heb nu dat als hij normaal stationair loopt en ik geef een dot gas dat hij uitvalt of heel naar pruttelt en starten gaat langzaam aan beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 Emmisie spul zit er nog op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 emmissie spul wat bedoel je toerental regelaar enz.? zo ja dan dan zit het er nog op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 De emmissie regeling is een complex systeem, bestaand uit een regelunit (ECM), diverse sensors, een gestuurd vacuum systeem en stappenmotor op de carburateur. Het bestuurt onderandere de onstekings timing en de benzine-lucht verhouding. Door ergens een fout of afwijkingen in het systeem(ouderdom) kan de motor bijzonder slecht gaan lopen. Je kan dit hele spul buitenspel zetten door de "nutter bypass" uit te voeren. -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 oke nou dat moet ik dan maar eens gaan doen dan en zijn er hier mensen met ervaringen van dit doen en is er ook een nederlandstalige versie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 Typ maar eens "nutter" in de zoekfunctie....... Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wesselb Geplaatst October 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2009 nou ben nog niet met het emissie spul bezig geweest moet ik even rustig de tijd voor nemen alleen ik was even rijden en dat doet hij normaal alleen als ik gas geef (pedaal helemaal intrap) gaat hij erg raar lopen beetje inhouden en dof prutellen kan dit er ook mee te maken hebben? en woont er iemand in omg. amsterdam die me erbij kan helpen? m.v.g. wessel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2009 Je ontsteking staat op tijd? Vacuumleidingen heel? ( Zonder vacuumvervroeging pakt 'ie ook niet echt lekker op) Je startprocedure is overigens juist: Gaspedaal helemaal onderin trappen, rustig weer helemaal loslaten en dan contact inchakelen en starten zonder aan het gaspedaal te komen. Dit is nodig om de automatische choke te activeren. Nadat de motor 15 seconden loopt, ff een stootje gas geven om de choke iets te lichten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2009 Je startprocedure is overigens juist: Gaspedaal helemaal onderin trappen, rustig weer helemaal loslaten en dan contact inchakelen en starten zonder aan het gaspedaal te komen. Dit is nodig om de automatische choke te activeren. Nadat de motor 15 seconden loopt, ff een stootje gas geven om de choke iets te lichten. Is dat het start ritueel bij een 4.2?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.