Spring naar bijdragen

Aftappen koelvloeistof WJ 4.7 V8


Recommended Posts

Bij het monteren van de extra inch verhoging d.m.v. een BB zag ik dat het thermostaathuis lekte. :(

Volgens de instructies in de FSM geprobeerd de koelvloeistof af te tappen door het aftapkraantje onder aan de radiateur open te draaien om eerst het expansievat af te tappen: geen koelvloeistof ! :lol:

Dan maar de radiatordop er af: geen koelvloeistof uit de aftapkraan terwijl de radiateur vol staat....:bye1:

Om enige vorm van vacuum trekken voor te zijn ook de ontluchtingsplug bovenop het blok losgedraaid en nog steeds nix uit de aftapkraan.:no:

Vervolgens het thermostaathuis losgemaakt en toen kreeg ik er maar 5 liter koelvloeistof uit, terwijl er zo'n 12 liter in zou moeten zitten.

Koelvloeistof zag er goed uit en de temperatuurmeter komt zelden boven de 95 graden, dus thermisch is alles wel in orde.

Ik vind het alleen vreemd dat ik geen temperatuurproblemen heb met maar de halve hoeveeheid koelvloeistof in het systeem en nog vreemder dat die aftapplug niet werkt.

Komt het wel eens voor dat zo'n ding verstopt raakt ? Gezien de helderheid van de koelvloeistof lijkt me dat vreemd, dan zou er toch drab in moeten zitten of zou het troeben moeten zijn.

Eerst maar het thermostaathuis van nieuwe vloeibare pakking voorzien en dan nieuwe koelvloeistof er in, als iemand iets zinnigs weet over die *&$@% aftapkraan hoor ik het graag . :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laatst heb ik ook mijn koelvloeistof ververst:), met het opendraaien van het kraantje kwam er ook niets uit, maar wanneer je het kraantje er bijna uitdraait begint het te lopen.:lol:

om verder alles uit het systeem te halen ( ca 12 liter) moet je onder het blok aan beide zijden nog een aftapplug losdraaien (de mijne zat @#$#% vast) dus heb ik met compressor lucht het overige eruit gekregen.

succes:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kraantje kan bij mij maar een kwart slag draaien, wilde het niet forceren, dus heb ik het thermostaathuis los gehaald (daar zat ook de lekkage) en volgens mij is dat het laagste punt, dus zou het blok ook leeg moeten zijn.:bye1:

Ga morgen even die 2 pluggen opzoeken en proberen te lossen, komt er dan ook nix meer uit dan weet ik zeker dat alle vloeistof er uit is en ook dat ie behoorlijk wat gelekt heeft.

Thanks ! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide aftappluggen aan de zijkanten van het blok los gehaald, ook de mijne zaten @#$#% vast, er kwam overigens geen druppel meer uit :no:, ook met 5 liter koelvloeistof doen ze 't dus nog goed:blink:

Nieuwe pakking op 't thermostaathuis gespoten, gemonteerd en slangen aangesloten.

Morgen langs de automaterialenzaak om 'n extra 10 liter vloeistof op te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...