joost Geplaatst January 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2010 Nope geen Monteverdi. Dat wou ik Carl niet aan doen. ff ogen dicht dan Carl.........maar is hem inderdaad niet:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2010 (bewerkt) Schot voor de boeg voor het slapen gaan:Bizzarini? January 29, 2010 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2010 ff ogen dicht dan Carl.........maar is hem inderdaad niet:( Was wel de eerste waar ook ik aan dacht. Heb er niets tegen hoor! Verre van dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst January 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2010 (bewerkt) 1970 amc_amx-3 Bizzarrini:yes: An exotic, mid-engined successor to the AMX, known as the AMX/3, came fairly close to regular production in 1970. Seven prototypes were made, styled and engineered by AMC using the 390 cid AMC V-8, with bodies hand-built in Turin, Italy. In 1970 American Motors made an splash with this all new mid-engined Dick Teague designed supercar. The car was derived from the front-engined AMX coupe, which was AMC’s mainstream sports car. To design the suspension and drivetrain, AMC hired Italian master designer Giotto Bizzarrini. Bizzarrini’s experience with his own mid-engined P538 made him one of the very few engineers with hands-on knowledge designing mid-engined supercars. Combining left over bits and some new AMC parts, Bizzarrini compiled a fully independent suspension. The chassis was a semi-monocoque backbone type, which, with the body welded on, proved to be very stiff. AMC added a 390 ci V8 engine, which was directly derived from the AMX coupe. In mid-1970, THIS AMX/3 was first unveiled to the Roman press. The reception was enthusiastic. In fact, AMC ordered 24 more prototypes for testing purposes. Unfortunately, financial problems at AMC, along with stricter safety and emissions requirements, 86ed the project. In total, six examples of the AMX supercar were constructed. January 29, 2010 bewerkt door joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2010 (bewerkt) AMC AMX Vignale concept Waar dus Pizzarini later nog wat aanpassingen aan heeft gedaan. Verschil met Bizza was oa de aantal louvres achter op de auto. Zo heb je nl ook nog een AMXIII-1 en een AMXIII-2 om het ff makkelijk te houden. Maaruh doe de volgende maar. January 29, 2010 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst January 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2010 (bewerkt) AMC AMX Vignale conceptWaar dus Pizzarini later nog wat aanpassingen aan heeft gedaan. Zo heb je nl ook nog een AMXIII-1 en een AMXIII-2 om het ff makkelijk te houden. Maaruh doe de volgende maar. Ik geloof je meteen:) aanpassingen van Pizzarrina. AMX met extra parmaznzzzekaas Komttie dan. January 29, 2010 bewerkt door joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Schot voor de boeg voor het slapen gaan:Bizzarini? Ik vind het altijd wel aardig om aan de hand van het beeld de ontwerper te raden. Geloof dat ik er deze keer niet ver naast zat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 (bewerkt) Ik vind het altijd wel aardig om aan de hand van het beeld de ontwerper te raden. Geloof dat ik er deze keer niet ver naast zat. Volgens mij bestond het ontwerp al in fiberglass zonder motor gebouwd als showauto voordat Pizzarini er een stalen auto van maakte. Tis niet zijn ontwerp maar van Richard Teague . January 30, 2010 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Ik geloof je meteen:) aanpassingen van Pizzarrina. AMX met extra parmaznzzzekaasKomttie dan. CEMSA F11 CEMSA (Elettro Costruzioni Meccaniche di Saronno), was founded in Saronno, Italy in 1925 by engineer Nicola Romeo and the bank "Credit Italiano." From this model were only 10 saloons and included a cabriolet version that was never to be produced because of the financial crisis of 1948. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Volgens mij bestond het ontwerp al in fiberglass zonder motor gebouwd als showauto voordat Pizzarini er een stalen auto van maakte. Tis niet zijn ontwerp maar van Richard Teague . Och, dan is het toeval. Dat kleine zwartwitfotootje van de auto voor het colosseum deed mij direct aan een Bizzarrini denken vanwege z'n taillelijn. Maar in tweede instantie ook wel aan de Monteverdi van Joost. Hoe dan ook: verder met die kar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Och, dan is het toeval.Dat kleine zwartwitfotootje van de auto voor het colosseum deed mij direct aan een Bizzarrini denken vanwege z'n taillelijn. Maar in tweede instantie ook wel aan de Monteverdi van Joost. Hoe dan ook: verder met die kar! Moet ik nog wachten op de goedkeuring van Joost of zal ik de volgende maar plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 CEMSA F11CEMSA (Elettro Costruzioni Meccaniche di Saronno), was founded in Saronno, Italy in 1925 by engineer Nicola Romeo and the bank "Credit Italiano." From this model were only 10 saloons and included a cabriolet version that was never to be produced because of the financial crisis of 1948. Moet ik nog wachten op de goedkeuring van Joost of zal ik de volgende maar plaatsen? Ik ben er:) NEXT!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Jee Zijn maar weinig pics te vinden. van die Cesma Caproni F11 maar Michel, goed gevonden hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 s'morgens! hier is de volgende kar.(ik ben ff een uurtje weg dussss....) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Rooie Brum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Ford model T speedster? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Ford model T speedster? 50% goed,het is het onderstel van een T-Ford Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 ff een tippie,dan kunnen we weer door; In 1939 richtte Ford het merk op om in de middenklasse te concurreren. De naam voor het nieuwe merk kwam van een Romeinse god Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst January 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Ajax Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Goeie tip;) 1919 Mercury Sport Roadster Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst January 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Ajax O nee is een griekse godheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Goeie tip;)1919 Mercury Sport Roadster volgende! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Next!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Next!!! Gilbern Genie Gilbern: Het geesteskind van GILes Smith en BERNard Fries was een van de weinige autofabrikanten die Wales heeft gekend. De auto's waren voorzien van een buizenframe van eigen makelij met chassis- een aandrijvingscomponenten van (uiteraard Brits!) fabrikaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst January 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2010 Gilbern GenieGilbern: Het geesteskind van GILes Smith en BERNard Fries was een van de weinige autofabrikanten die Wales heeft gekend. De auto's waren voorzien van een buizenframe van eigen makelij met chassis- een aandrijvingscomponenten van (uiteraard Brits!) fabrikaat. :lol:snelle! NEXT!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.