ariev8 Geplaatst March 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 Mercedes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 Mercedes volgens goede gewoonte zeg ik dan: dan vraag jij: 'duits?' dan zeg ik weer: en dan wacht jij af... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst March 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 Mercedes met het stuur rechts....? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst March 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 met het stuur rechts....? Ja..en uitgevoerd met peusjow diesel motor...speciale uitvoering:yes: OT Schot voor de boeg. Uiteraard Engels, jaren 30 waarschijnlijk een Le Mans race car ......Lagonda Rapier? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst March 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 Aston martin 1 1935 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 Uiteraard Engels, jaren 30 waarschijnlijk een Le Mans race car ......Lagonda Rapier? @ Michel: in de tijd hadden auto's op het continent vaak het stuur rechts. Je hoefde niet langs je voorligger te kunnen kijken om in te halen, want die waren er vrijwel niet, maar het was wel handig om aan de rechterkant de berm goed te kunnen zien en natuurlijk aan de 'trottoirkant' in te kunnen stappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst March 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 @ Michel: in de tijd hadden auto's op het continent vaak het stuur rechts. Je hoefde niet langs je voorligger te kunnen kijken om in te halen, want die waren er vrijwel niet, maar het was wel handig om aan de rechterkant de berm goed te kunnen zien en natuurlijk aan de 'trottoirkant' in te kunnen stappen. Tja,ik heb die tijd niet meegemaakt! Ik dacht eigenlijk gelijk; het zal wel een britsche auto zijn,en gezien de "handcrank" in de jaren '20 gebouwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 Tja,ik heb die tijd niet meegemaakt! Ik dacht eigenlijk gelijk; het zal wel een britsche auto zijn,en gezien de "handcrank" in de jaren '20 gebouwd. Het land waar het kenteken van de auto op het plaatje is afgegeven is ook het land van herkomst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesdaphne Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 bentley Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 bentley Niet Engels. Met deze neus is het merk meer bekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 Ff tussen door. Zullen het maar houden op een Alfa Romeo 8c 2900 Carrozzeria Specialé Tis idd een Alfa Romeo 8C 2900. Hij is alleen langer gemaakt om de 2 V12 motoren kwijt te kunnen. According to my informer who based his knowledge on Simon Moore's "The immortable 2.9" (latest edition) its an unique car based on the Alfa Romeo 8c 2900 with Two! V12 engines fitted. It was used by Fieldmarshall von Rundstedt in the years 1941-1943. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 Ff tussen door.Tis idd een Alfa Romeo 8C 2900. Hij is alleen langer gemaakt om de 2 V12 motoren kwijt te kunnen. Mooie annecdote, Jeffrey! Een V24 dus voor de foute generaal? Raad je nu ook ff de actuele raadplaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 Mooie annecdote, Jeffrey! Een V24 dus voor de foute generaal?Raad je nu ook ff de actuele raadplaat? Dat duurt nog een paar weken net als die Alfa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2010 Dat duurt nog een paar weken net als die Alfa. Dat schiet lekker op, dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2010 Salmson GS? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2010 Salmson GS? Zeg, de week is nog niet om!;) Ja, het is een Salmson. Frans merk race- en sportwagens. Was de eerste fabrikant ter wereld met twee bovenliggende nokkenassen. Jij weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst March 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2010 Ff tussen door.Tis idd een Alfa Romeo 8C 2900. Hij is alleen langer gemaakt om de 2 V12 motoren kwijt te kunnen. Knap speurwerk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2010 Toch blijft het zoeken leuker dan het plaatsen van een auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2010 Toch blijft het zoeken leuker dan het plaatsen van een auto. Zeker als er zulke mooie te zoeken zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2010 Je zet er natuurlijk niet een op die eenvoudig te vinden is:) Ik begin maar met wat gokken in de hoop dat jij dan met wat aanwijzingen komt... Het profiel van de koets doet me direct denken aan een Ferrari 250 SWB/GTO, maar dan in een onbekende variant. Het is lastig te zeggen of dit er ook idd een is omdat we de voorkant niet zien. Boano komt als mogelijke vormgever om de hoek, maar ook Scaglietti is in beeld.... Bizzarrini hebben we laatste dagen al zoveel genoemd, dat zou te voor de hand liggend zijn. Anderzijds: de velgen lijken wat iel voor een 250 of zelfs enige andere Ferrari uit die tijd. Grote tankdop en schuifzijruitjes suggereren een racebestemming, het ontbreken van achterclignoteurs ook(?) al zou dat laatste zou ook kunnen duiden op een Amerikaanse uitvoering. Ruimte voor kentekenplaat is echter onmiskenbaar Italiaans. Help! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2010 Help! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2010 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2010 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2010 Waardevolle bijdrage, Chris! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2010 Waardevolle bijdrage, Chris! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.