Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

Uiteraard Engels,

jaren 30 waarschijnlijk een Le Mans race car

......Lagonda Rapier?

:lol:

:whistle:

;)

@ Michel: in de tijd hadden auto's op het continent vaak het stuur rechts. Je hoefde niet langs je voorligger te kunnen kijken om in te halen, want die waren er vrijwel niet, maar het was wel handig om aan de rechterkant de berm goed te kunnen zien en natuurlijk aan de 'trottoirkant' in te kunnen stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;)

:whistle:

:P

@ Michel: in de tijd hadden auto's op het continent vaak het stuur rechts. Je hoefde niet langs je voorligger te kunnen kijken om in te halen, want die waren er vrijwel niet, maar het was wel handig om aan de rechterkant de berm goed te kunnen zien en natuurlijk aan de 'trottoirkant' in te kunnen stappen.

Tja,ik heb die tijd niet meegemaakt! :lol:

Ik dacht eigenlijk gelijk; het zal wel een britsche auto zijn,en gezien de "handcrank" in de jaren '20 gebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff tussen door.:whistle:

Zullen het maar houden op een Alfa Romeo 8c 2900 Carrozzeria Specialé:P

Tis idd een Alfa Romeo 8C 2900.

Hij is alleen langer gemaakt om de 2 V12 motoren kwijt te kunnen.;)

According to my informer who based his knowledge on Simon Moore's "The immortable 2.9" (latest edition) its an unique car based on the Alfa Romeo 8c 2900 with Two! V12 engines fitted. It was used by Fieldmarshall von Rundstedt in the years 1941-1943.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zet er natuurlijk niet een op die eenvoudig te vinden is:)

Ik begin maar met wat gokken in de hoop dat jij dan met wat aanwijzingen komt...

Het profiel van de koets doet me direct denken aan een Ferrari 250 SWB/GTO, maar dan in een onbekende variant. Het is lastig te zeggen of dit er ook idd een is omdat we de voorkant niet zien.

Boano komt als mogelijke vormgever om de hoek, maar ook Scaglietti is in beeld....:lol: Bizzarrini hebben we laatste dagen al zoveel genoemd, dat zou te voor de hand liggend zijn.

Anderzijds: de velgen lijken wat iel voor een 250 of zelfs enige andere Ferrari uit die tijd.

Grote tankdop en schuifzijruitjes suggereren een racebestemming, het ontbreken van achterclignoteurs ook(?) al zou dat laatste zou ook kunnen duiden op een Amerikaanse uitvoering. Ruimte voor kentekenplaat is echter onmiskenbaar Italiaans.

Help!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...