Border Patrol Geplaatst October 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2009 Keer op keer als ik die auto aan het tepellen erger ik me kapot dat de kruisjes op de voor assen geen nippels hebben. nu weet ik dat het standaard assen waarop de kruisjes geperst zijn maar er zijn dus ook assen die wel kruisjes hebben die vervangen kunnen worden en getepelt kunnen worden!!!! alleen nu heb ik ze niet gezien!! dus ik denk dat het een kwestie van tijd is wanneer ze het opgeven en ik toch het spulletje moet vervangen. in december geef ik hem toch een grote onderhoudsbeurt en nu is mijn vraag zijn er heren demonteurs of andere heren die ze wel hebben liggen? grtz yorn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2009 Als je graag U joints smeren will ctm's die hebben nippels of alle cups. Een hoop U joints die geen vet nippel hebben lijken langer mee te gaan dan het soort dat je niet doorsmeer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst October 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2009 dat ze geen smeer nippels hebben is nog niet zo erg maar vervangen kan ik ook niet want ze zitten erop geperst dus vandaar de vraag hoe en wat de beschikbaarheid is met kruisjes die wel demontabel zijn en evt te smeren en €€ dus mochten ze het toch een keer opgeven kan ik zowiezo die as eruit trekken en als slag ijzer gebruiken lijkt mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Kruisjes gewoon doorslijpen en de cupjes er uit rammen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Downsouth Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 bij mij( en volgens mij bij de meeste andere ook) zit aan binnenkant een borgring/veer die je er uit kan tikken waarna je de kruisjes er echt wel uit krijgt geperst/ geklopt! En op kruis zelf een smeernippel. Of heb ik iets bijzonders? Steekas moet er idd wel uit om kruisjes te vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst October 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Dan heb je toch wat speciaals denk ik. maar wat UTAH zegt jaa potverdorie dat is mooi idee want dan kan ik dus gewoon 2 nieuwe kruisjes halen inclu smeer nippels en borg ringen en prop ik die erin!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Kijk eerst maar eens goed naar wat Downsouth schrijft Hoe denk je dat de nieuwe kruisjes erin zitten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst October 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Dat er aan de binnenkant van de kruisjes een borgring/veer zit is me tot zo verre nog niet opgevallen maar om ze via de buitenkant naar buiten te tikken zie ik nog niet zitten omdat ze bij mij wat ik zie vanaf de buitenkant erop geperst zijn letterlijk! dat er aan alle kanten een rand is ontstaan die het spul bij elkaar houd. ik zal even een foto ervan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Kijk eerst maar eens goed naar wat Downsouth schrijft Hoe denk je dat de nieuwe kruisjes erin zitten ? Daar heb je google voor. Dus ff de clipjes eraf rammen. Kruisje doorslijpen en verder rammen maar. En dan: http://www.pirate4x4.com/tech/ujoint_install/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Dat hoort ook zo. Aan de binnenkant zit een borgveer. Deze zal je moeilijk kunnen zien, als het nog de originele zijn (veel vet en vuil). Veer eruit, dan in de bankschroef zetten en dan kan je 1 kant los tikken. edit , Utah was me weer voor, maar die link geeft alles aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Dat hoort ook zo.Aan de binnenkant zit een borgveer. Deze zal je moeilijk kunnen zien, als het nog de originele zijn (veet vet en vuil). Veer eruit, dan in de bankschroef zetten en dan kan je 1 kant los tikken. Orginele kruisjes "tikken"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Flinke tik dan Of idd doorslijpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 http://www.stu-offroad.com/axle/ujoint1/u-joint-1.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 zelfs hier op het forum staat er nog een how to over http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=891 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst October 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Ok guys ik zie het idd. duidelijk weergeven op de site's.wordt wel een makkie:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 zelfs hier op het forum staat er nog een how to over http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=891 Die How to vertrouw ik niet zo. Een paar dagen later was het kruisje weer naar de klote. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 tja er zullen altijd mensen zijn die het nóg beter weten:blush: en die nu gaan reageren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 tja er zullen altijd mensen zijn die het nóg beter weten:blush:en die nu gaan reageren Hoezo? Diegene die het altijd denkt alles het beste weet heeft boven dit bericht al gereageerd. Maar how to's zijn toch heerlijk voor mensen die het tenminste zelf willen doen en niet alles door een andere laten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 als je nou een beetje van alle how to's neemt, en een beetje van jezelf dan zit het altijd goed... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 en 1 tip vergeet de bankschroef en zoek gelijk een pers je sloopt je bankschroef nl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 en 1 tip vergeet de bankschroef en zoek gelijk een persje sloopt je bankschroef nl. leg uit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 als het erg vast zit en het wil niet lukken dan gaat er snel te veel kracht op gezet worden lange pijp erop enzo zo is mijn bankschroef ook open gebarsten en nee was niet de goedkoopste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Zie het ze zelfs doen met een bankschroef in jeepgarages en daar staat nog steeds dezelfde. Denk voor hobbymatig gebruik, zal een bankschoef prima voldoen. (denk ook aan de aanschaf van een pers) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Ik heb pas de kruisjes vervangen van een wrangler. Zowel de kruisjes op de steekas als de kruisjes op de aandrijfassen hebben wij vervangen. Nadat wij de borgveer eraf gehaald hadden , hebben wij het via persen geprobeerd om de kruisjes los te krijgen. Zelfs met onze luchtpers was het niet goed te doen. De slijptol was toen de makkelijkste en snelste methode zoals Utah al aangaf. Binnen 10 minuten tijd waren de kruisjes van de steekassen en aandrijfassen doorgeslepen en konden wij ze met 1 klap van de hamer eruit slaan. Daar kan geen pers tegen op en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Let wel goed op dat je niet uitschiet met het slijpen. Hou ook wat extra slijpschijven bij de hand. Kruisjes zijn behoorlijk taai en dan kan het wel eens snel gaan met je slijpschijven. Kruisjes met smeernippels zijn er wel degelijk. Deze hebben wij ook geplaatst. Onthou wel dat je een kruisje neemt die zwakker blijft als je steekassen. Je moet altijd iets zwak houden en een gemiddeld kruisje kost beduidend minder als steekassen. Ik had op mijn XJ ook CTM kruisjes. Deze zijn super sterk maar op een gegevens momen bleven de kruisjes heel en braken mijn steekassen af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Snijbrander werk ook goed als het echt niet wil. Wel een beetje voorzichting zijn maar is er binnen een paar minuten uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.