Spring naar bijdragen

Is Flashlube nu goed of niet ?


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Ik heb gemerkt dat er hier de laatste weken nogal wat inlichtingen worden gevraagd over LPG al dan niet in combinatie met Flashlube.

Onlangs had ik een onderhoud met een importeur van UScars uit Antwerpen en die vertelde me dat er toch nog heel wat problemen met verbrande kleppen en ingesleten klepzittingen voorkomen, zelfs mèt gebruik van flashlube.

Nu, ik heb een LPG injectie met flashlube van Bigas en ik merk dat de flashlube enkel maar opgeslurpt wordt als je veel korte ritten doet.

Bij het cruisen op de autosnelweg, vermindert het vatje bijna niet, omdat er dan niet genoeg onderdruk aanwezig is.

Ik heb dan zo'n speciaal extra klepje laten monteren om dit te verhelpen, maar dit helpt geen ruk.

De invoerder van UScars zei dat dit klopt en dat hij een paar klanten heeft die hun kleppen hebben verbrand nadat ze hun cruise control hadden ontdekt...

Het is dus beter af en toe met het gaspedaal wat te spelen om alzo extra flashlube olie te laten opzuigen.

Nu schijnt er een nieuw systeem te zijn van Prins, waarbij het product rechtstreeks ingespoten wordt via de injectoren, en dit zou feilloos werken.

Dit even ter info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het traditionele Flashlube systeem wordt gestuurd op basis van de vaccuum. Daardoor is de dosering niet steeds optimaal. De smering doet zich namelijk voor in hoofdzaak tijdens het stationair draaien van de motor en tijdens het decelereren. Als u van een berg afdaalt, dan zal het verbruik bijzonder hoog zijn.

Daarom heeft Flashlube het electronisch smeersysteem ontwikkeld. Hierbij wordt de olie door middel van een pompje toegevoerd, dat gestuurd wordt door het motortoerental.

Alternatieven voor electronisch systeem van Flashlube zijn het Duitse systeem "Electronic Valve Protector" (werkt ook met Flashlube olie) of het "Valve Care" systeem van Prins (werkt met Valve Care olie).

Indien u gebruik maakt van dergelijk electronisch systeem mag je dus gerust je cruise control gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...