Spring naar bijdragen

trillen bij 120 km/u


racecees
 Share

Recommended Posts

Heb net een nieuwe Cherokee XJ HE 4.0 gekocht uit 1996 en problemen met trillen stuur tussen 100 en 120 km/h. Hele auto schud en is net of ik een lekke band heb. Wat kan dit zijn?

welkom ook.. heb je het verhaal hierboven ook gelezen? Dan heb je je wielen zeker al laten balanceren. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... Ik heb dat ook gehad, bleek achteraf dat de banden (met name achter) niet gelijkmatig zijn afgesleten, daardoor zijn ze niet rond meer en ontstaat bij een bepaalde snelheid gehobbel. Je kan dat bij een profile vestiging zo laten controleren. Ik bleek er banden onder te hebben zitten van verschillende leeftijden, één orginele zelfs, ruim 11 jaar oud :-) Ik heb er uiteindelijk 4 nieuwe onder laten zetten. €500 was de schade

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan inderdaad het zgn 'cuppen' zijn, zoals hierboven staat. Komt vooral voor bij banden met een V-profiel, zijn je wielen wel recht en je banden recht afgesleten? Balanceren is niet zo duur (paar tientjes), hoop voor je dat het dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...