Mars & Mo Geplaatst October 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 Beste Jeepers, het volgende ik heb een amc 4.2 liter, 6 cilinder met daar achter een TH400 en een quadra-trec BW 1305, vooras Dana 30, achteras amc 20, wielen 33 x 12.5 x R15 is dat spulletje zo goed of klopt de overbrenging niet ????????????????? zo gekocht en hoor rare verhalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 :no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 Beste Jeepers,het volgende ik heb een amc 4.2 liter, 6 cilinder met daar achter een TH400 en een quadra-trec BW 1305, vooras Dana 30, achteras amc 20, wielen 33 x 12.5 x R15 is dat spulletje zo goed of klopt de overbrenging niet ????????????????? zo gekocht en hoor rare verhalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 :no: Om te weten of je overbrenging klopt moet je weten wat de huidige overbrenging is. Het kan goed zijn dat deze nog standaard is maar het kan ook zo zijn dat deze aangepast is. Wat voor rare verhalen hoor je dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst October 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 Om te weten of je overbrenging klopt moet je weten wat de huidige overbrenging is. Het kan goed zijn dat deze nog standaard is maar het kan ook zo zijn dat deze aangepast is.Wat voor rare verhalen hoor je dan? dat de banden te groot zijn voor de overbrenging en dat zou de quadra trec niet aankunnen hoe bepaal in de over brenging en wat is standaard dan ????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 (bewerkt) Common gear ratios from '72-'75 were 3.73, from '76-'79 were 3.54, and from '80-'86 were 2.73 De quadratrac is geen slechte tussenbak alleen is de quadratrac heel gevoelig voor slecht onderhoud. Met 33 ers zal het niet zo zijn dat je je quadratrac zal slopen. Daar is absoluut meer voor nodig. http://www.4x4offroads.com/gear-ratio-chart.html October 30, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 dat de banden te groot zijn voor de overbrenging en dat zou de quadra trec niet aankunnen hoe bepaal in de over brenging en wat is standaard dan ????? Onde de bouten van je diff deksels zit (als je geluk hebt) een typeplaatje met daar op ook de overbrengingsverhouding. Je kan ook gewoon de aandrijfas draaien en tellen hoeveel keer de wielen rond gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst October 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 Onde de bouten van je diff deksels zit (als je geluk hebt) een typeplaatje met daar op ook de overbrengingsverhouding.Je kan ook gewoon de aandrijfas draaien en tellen hoeveel keer de wielen rond gaan. hoe bedoel je ik draai de aandrijf as 1 x ??? 2x ??? 3x rond ??? en dan de wiel slagen tellen ???????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2009 hoe bedoel je ik draai de aandrijf as 1 x ??? 2x ??? 3x rond ???en dan de wiel slagen tellen ???????? Precies...... Krijtstreep je op de aandrijfas en op de band zetten, wielen van de grond en draaien en tellen maar. Om het een beetje nauwkeurig te meten draai je de aandrijf as tien keer, tel het aantal omwentelingen van de banden, en deel de uitkomst door tien. Geen type plaatjes meer aanwezig op de diffs? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst October 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2009 Precies...... Krijtstreep je op de aandrijfas en op de band zetten, wielen van de grond en draaien en tellen maar. Om het een beetje nauwkeurig te meten draai je de aandrijf as tien keer, tel het aantal omwentelingen van de banden, en deel de uitkomst door tien.Geen type plaatjes meer aanwezig op de diffs? ga dinsdagavond gelijk kijken ben benieuwd bedankt alvast voor de info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QUILTY Geplaatst November 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2009 Ik heb ook een 4.2 met Quadra-trac (1339) en 33" orginele ring en pinion. Het werkt bij mij heel goed, het word er alleen geen scheurijzer van. Loopt wel rustiger op cruise snelheid heb wel een lowgear op de Qt zitten, als je echt terrein wil gaan rijden is dat wel nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2009 Heb wel een lowgear op de Qt zitten, als je echt terrein wil gaan rijden is dat wel nodig. Met de lowgear erop hou je alles veel langer heel in het terrein. Tevens is het veel fijner rijden en presteren in het terrein met de lowgear. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst November 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2009 nu is mijn weer verteld dat er geen amc 20 wide track achter een qt kan ???????? wat is het verschil tussen een wide en small spoor dan ?????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2009 Volgens mij hoor jij veels te veel van mensen die er weinig van weten! Hier wat leesstof over het verschil in de smal en breedspoor assen. http://jeep.off-road.com/jeep/article/articleDetail.jsp?id=261402 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2009 nu is mijn weer verteld dat er geen amc 20 wide track achter een qt kan ????????wat is het verschil tussen een wide en small spoor dan ?????? het kan wel maar zoals ik al eerder zei lijkt het me sterk. Je aandrijfas zou dan behoorlijk schuin moeten staan.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2009 het kan wel maar zoals ik al eerder zei lijkt het me sterk. Je aandrijfas zou dan behoorlijk schuin moeten staan.... Er rijden jeeps rond met een dana 300 tussenbak en een amc20 achteras met offset. Dus een QT bak met een smal of breedspoor achteras met een offset zal zeker geen problemen moeten opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2009 Er rijden jeeps rond met een dana 300 tussenbak en een amc20 achteras met offset. Dus een QT bak met een smal of breedspoor achteras met een offset zal zeker geen problemen moeten opleveren. Zoals ik al eerder zei, is het mogelijk maar lijkt het me heel sterk. Ik heb ik de 14 j dat ik cj´s rij de vreemde gewoonte ontwikkeld om onder andermans jeeps te kijken en ik heb nog maar bitterweinig gezien die het zo gedaan hebben. Charlie (hier op het forum) heeft bij de ombouw naar D300 ook zijn achteras aangepast. @ mars: het is simpel om te weten welke as je hebt: * Zit het dif (rond deksel) uit het center richting kant passagier dan heb je de originele smalspoor amc 20 die bij je Q-trac hoort. * Zit het dif in het midden dan zit er een andere as onder je jeep. Om te bepalen of deze smal of breedspoor is kijk je best naar de vooras: Zit de onderkant van je shokdemper op de plaat onder je bladveren bevestigd dan is het smalspoor. Zit deze op de as zelf bevestigd dan is het breedspoor... Ben benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst November 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2009 Inderdaad heb ik destijds bij de ombouw ook mijn acheras gewisseld. Dit had als reden dat de hoeken van de aandrijfas veel te groot worden aan de as en tussenbak kant. Ik heb gereden met de setting en de oude QT as, echter vond ik hiermee niet te rijden, vanaf 20 km kreeg hij al zodanige trilling dat ik er niet meer de weg mee op dorst. Ik heb toen gewisseld naar een AMC20 van een Wagoneer. Deze is bijna de breedte van een breedspoor en heeft zijn dif wel bijna in het midden staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.