Spring naar bijdragen

Overbrenging ???????


Mars & Mo
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

het volgende ik heb een amc 4.2 liter, 6 cilinder met daar achter een TH400 en een quadra-trec BW 1305, vooras Dana 30, achteras amc 20, wielen 33 x 12.5 x R15

is dat spulletje zo goed of klopt de overbrenging niet ?????????????????

zo gekocht en hoor rare verhalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

:P:no: :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

het volgende ik heb een amc 4.2 liter, 6 cilinder met daar achter een TH400 en een quadra-trec BW 1305, vooras Dana 30, achteras amc 20, wielen 33 x 12.5 x R15

is dat spulletje zo goed of klopt de overbrenging niet ?????????????????

zo gekocht en hoor rare verhalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

:P:no: :no:

Om te weten of je overbrenging klopt moet je weten wat de huidige overbrenging is. Het kan goed zijn dat deze nog standaard is maar het kan ook zo zijn dat deze aangepast is.

Wat voor rare verhalen hoor je dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te weten of je overbrenging klopt moet je weten wat de huidige overbrenging is. Het kan goed zijn dat deze nog standaard is maar het kan ook zo zijn dat deze aangepast is.

Wat voor rare verhalen hoor je dan?

dat de banden te groot zijn voor de overbrenging en dat zou de quadra trec niet aankunnen

hoe bepaal in de over brenging en wat is standaard dan ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Common gear ratios from '72-'75 were 3.73, from '76-'79 were 3.54, and from '80-'86 were 2.73

De quadratrac is geen slechte tussenbak alleen is de quadratrac heel gevoelig voor slecht onderhoud.

Met 33 ers zal het niet zo zijn dat je je quadratrac zal slopen. Daar is absoluut meer voor nodig.

http://www.4x4offroads.com/gear-ratio-chart.html

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat de banden te groot zijn voor de overbrenging en dat zou de quadra trec niet aankunnen

hoe bepaal in de over brenging en wat is standaard dan ?????

Onde de bouten van je diff deksels zit (als je geluk hebt) een typeplaatje met daar op ook de overbrengingsverhouding.

Je kan ook gewoon de aandrijfas draaien en tellen hoeveel keer de wielen rond gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onde de bouten van je diff deksels zit (als je geluk hebt) een typeplaatje met daar op ook de overbrengingsverhouding.

Je kan ook gewoon de aandrijfas draaien en tellen hoeveel keer de wielen rond gaan.

hoe bedoel je ik draai de aandrijf as 1 x ??? 2x ??? 3x rond ???

en dan de wiel slagen tellen ????????:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe bedoel je ik draai de aandrijf as 1 x ??? 2x ??? 3x rond ???

en dan de wiel slagen tellen ????????:P

Precies...... Krijtstreep je op de aandrijfas en op de band zetten, wielen van de grond en draaien en tellen maar. Om het een beetje nauwkeurig te meten draai je de aandrijf as tien keer, tel het aantal omwentelingen van de banden, en deel de uitkomst door tien.

Geen type plaatjes meer aanwezig op de diffs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies...... Krijtstreep je op de aandrijfas en op de band zetten, wielen van de grond en draaien en tellen maar. Om het een beetje nauwkeurig te meten draai je de aandrijf as tien keer, tel het aantal omwentelingen van de banden, en deel de uitkomst door tien.

Geen type plaatjes meer aanwezig op de diffs?

ga dinsdagavond gelijk kijken

ben benieuwd bedankt alvast voor de info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het kan wel maar zoals ik al eerder zei lijkt het me sterk. Je aandrijfas zou dan behoorlijk schuin moeten staan....

Er rijden jeeps rond met een dana 300 tussenbak en een amc20 achteras met offset. Dus een QT bak met een smal of breedspoor achteras met een offset zal zeker geen problemen moeten opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er rijden jeeps rond met een dana 300 tussenbak en een amc20 achteras met offset. Dus een QT bak met een smal of breedspoor achteras met een offset zal zeker geen problemen moeten opleveren.

Zoals ik al eerder zei, is het mogelijk maar lijkt het me heel sterk.

Ik heb ik de 14 j dat ik cj´s rij de vreemde gewoonte ontwikkeld om onder andermans jeeps te kijken en ik heb nog maar bitterweinig gezien die het zo gedaan hebben.

Charlie (hier op het forum) heeft bij de ombouw naar D300 ook zijn achteras aangepast.

@ mars: het is simpel om te weten welke as je hebt:

* Zit het dif (rond deksel) uit het center richting kant passagier dan heb je de originele smalspoor amc 20 die bij je Q-trac hoort.

* Zit het dif in het midden dan zit er een andere as onder je jeep. Om te bepalen of deze smal of breedspoor is kijk je best naar de vooras:

Zit de onderkant van je shokdemper op de plaat onder je bladveren bevestigd dan is het smalspoor.

Zit deze op de as zelf bevestigd dan is het breedspoor...

Ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad heb ik destijds bij de ombouw ook mijn acheras gewisseld.

Dit had als reden dat de hoeken van de aandrijfas veel te groot worden aan de as en tussenbak kant. Ik heb gereden met de setting en de oude QT as, echter vond ik hiermee niet te rijden, vanaf 20 km kreeg hij al zodanige trilling dat ik er niet meer de weg mee op dorst.

Ik heb toen gewisseld naar een AMC20 van een Wagoneer. Deze is bijna de breedte van een breedspoor en heeft zijn dif wel bijna in het midden staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...