Menno Geplaatst December 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 constructie gemaakt om de panhardstang te verbinden en de stuurstang erop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 Ziet er een beetje vreemd uit? Wordt die constructie op deze manier geen belemmering in het terrein bij het inveren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 (bewerkt) Zou de panhard aanpassen, en zorgen dat ie parallel met je stuurstang komt. December 27, 2009 bewerkt door Ogdak typo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 ja ben het met de utah manneke eens ziet er een beetje vreemd uit <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 (bewerkt) Dit komt niet goed:), want de panhart stang moet gelijk in hoek lopen met de stuurstang, zo ga je ongelovelijk bumpstear opwekken, en is er op straat niet mee te rijden. Geloof me ik spreek uit ervaring, heb dit zelf ook gehad, met een jeep, en wat betreft de hockeystick ophanging, het zal nooit een goede flex geven, mids je in het terrein 1 van de bouten los maakt. Zou er voor kiezen om het punt wat op de as zit voor de panhartstang omhoog te brengen zo kan het punt bij het chassis ook weer omhoog en krijg je niet zo'n uitsteeksel onder de wagen wat zeker een belemmering bij het inveren zal zijn suc6 December 27, 2009 bewerkt door aitze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 Helemaal met Aitze eens. Bij mijn cherokee ben ik een tijd bezig geweest om dit in orde te krijgen. Er was absoluut niet mee te rijden en was gewoon te gevaarlijk. Om zonder trackbar te gaan rijden in het terrein lijkt mij ook geen goed plan bij spiraalveren.. Je houdt zo geen controle over je voorste as. Bij bladveren kan je wel zonder trackbar gaan rijden in het terrein. Er zijn meerdere jeepers die dit systeem al hebben. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 ik geloof jullie meteen, was ook mijn reactie, maar ik kreeg van diverse te horen dat deze panhard stang zo vlak mogelijk moest blijven, zou ik hem weer moeten oplengen:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 ook gelijk remleidingen naar de vooras gemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 maar ik kreeg van diverse te horen dat deze panhard stang zo vlak mogelijk moest blijven Dat klopt ja, maar wel in relatie tot je stuurstang. Je zou een "High-steer" kunnen overwegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 denk dat ik dan maar iets als highsteer ga maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 denk dat ik dan maar iets als highsteer ga maken. denk ook dat dat beter is dan wat je nu hebt mijn mail nog ontvangen:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 Zou ik niet doen (high stear) en is bij patrolassen ook niet nodig, kijk maar eens goed naar de hoek waar je stuurstang nu in staat, je kant het punt op de as voor panhartstang vrij eenvoudig omhoog brengen en dus bij het chassis ook, het is even prutsen en vogelen maar het kan prima zonder h stear. Steven in (volgens mij oostende) heeft ook iemand in de buurt die dit heeft gedaan je zou hem eens kunnen vragen doei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2009 word wel wat mooi klusje:D heb hier nog een foto. hoe het bij mij zit. kweet niet of je er iets aan hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 (bewerkt) Menno ga jij ook nog stabilisatiestangen plaatsen ( swaybar met disconnects ) Met bladveren kan je goed zonder rijden maar aangezien jij nu overstapt op spiraalveren ga je veel meer de auto voelen in bochten o.a. Ik heb ook geprobeerd zonder die swaybar te rijden. Tot een kilometer of 80 per uur ging het redelijk tot goed maar daarboven was het minder fijn rijden. December 28, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 ik ga zonder de stabistangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 Hey Menno, Ik val een beetje laat binnen maar ziet er goed uit zo ! Ik heb mijn assen helemaal uit elkaar gehad om alles na te kijken en deze assen gaan niet zomaar meer kapot !! Ring en pinion 2x zo groot, steekassen veel dikker en kogels in plaats van een kruis dus ook sterker. Rondom schijfremmen en een r&p verhouding van 4.62. Oh, en als je een beetje zoekwerk verricht heb je een achteras met een locker. Het is even werk maar het gaat zichzelf zeker terug verdienen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 ik ga zonder de stabistangen. Laat ze er ook af om te beginnen, mocht het niks worden kun je er altijd achter nog één plaatsen dan gaat het zeker. Heb van de Nissan patrol wagon die ik voor dagelijks gebruik rijdt de voorste er ook af liggen en wegligging is prima gebleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 (bewerkt) Menno ga jij nog control arms maken? December 29, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 mooi hoor Menno. Weet iemand zo even de breedte van de Patrol assen van bevestiging tot bevestiging (zogenaamde WMS) ben benieuwd of dit een mogelijke vervanging wordt voor mijn Chief. Thnx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 mooi hoor Menno.Weet iemand zo even de breedte van de Patrol assen van bevestiging tot bevestiging (zogenaamde WMS) ben benieuwd of dit een mogelijke vervanging wordt voor mijn Chief. Thnx Ik weet alleen de maten van buitenkant schijf tot buitenkant schijf. Die zit tussen de 142 cm voor de oude type assen en 151 voor de nieuwste type assen. Bij de meest gebruikte assen zit het op 147 cm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 Hier een foto van hoe het bij een patrol zit. Misschien heb je daar wat aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 mooi hoor Menno.Weet iemand zo even de breedte van de Patrol assen van bevestiging tot bevestiging (zogenaamde WMS) ben benieuwd of dit een mogelijke vervanging wordt voor mijn Chief. Thnx Hardbody (D21) 86.5-97 ® H233B 59" Hardbody (D21) 86.5-90 ® C200 59" Frontier (D22) 99-2000 ® H233B 62.5" in comparison with Jeep : Grand Wagoneer 89 (F) Dana 44 61.5" Wagoneer 81 (F) Dana 44 60.5" CJ-6 74 (F) Dana 30 51.5" CJ-6 74 ® Dana 44 50" CJ-7 83 (F) Dana 30 56" CJ-7 83 ® AMC 20 55" TJ Rubicon 03 (F) Dana 44 61" TJ Rubicon 03 ® Dana 44 60" Bron:http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=263398 De set welke ik Te Koop heb staan is ook schijf/schijf 147cm Gr, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 (bewerkt) Ik heb wel me twijfels bij de patrol afmetingen. Ik had ze ook al een keer voorbij zien komen op pirate. Nissan Patrol Hardbody (D21) 86.5-97 ® H233B 59" Jeep CJ-7 83 (F) Dana 30 56" Jeep CJ-7 83 ® AMC 20 55" Ik heb widetrack assen en bij mij is schijf naar schijf 126 cm = 49,6 inch Bij de patrol is het van schijf naar schijf 147 cm = 57.9 inch En dan komt er nog wat bij dus 59 inch als WMS voor een patrol vind ik vrij laag. Wie weet kan iemand het nauwkeurig opmeten en weergeven ergens op dit forum aangezien er steeds meer jeep rijders overstappen naar patrol assen December 29, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 ik kom net uit de schuur, moet ik zo weer even terug om te meten, eerst effe warm worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 binnekant schijf/schijf 1,47 sorry pullie ik zie net dat dat het antwoord niet is op jouw vraag! morgen maar weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.