Pullie Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 binnekant schijf/schijf 1,47sorry pullie ik zie net dat dat het antwoord niet is op jouw vraag! morgen maar weer heb er geen haast mee hoor, maar wil graag met mijn chief naar schroefveren en 35ers dus patrol assen met 4.XX overbrenging zouden theoretisch goede vervanging zijn. zit alleen met de WMS van een Chief die om en nabij 65" zit tegenover SWB Jeep spul met 59" WMS. 5" is me iets teveel om op te vangen met spacers en velg offset. 62" zou al mooi in de buurt komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 binnekant schijf/schijf 1,47sorry pullie ik zie net dat dat het antwoord niet is op jouw vraag! morgen maar weer Hoeveel cm komt er dan nog bij tot het stuk waar je velgen tegenaan komen denk jij Menno? Een cm of 10 nog of minder per kant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 heb er geen haast mee hoor, maar wil graag met mijn chief naar schroefveren en 35ers dus patrol assen met 4.XX overbrenging zouden theoretisch goede vervanging zijn. zit alleen met de WMS van een Chief die om en nabij 65" zit tegenover SWB Jeep spul met 59" WMS. 5" is me iets teveel om op te vangen met spacers en velg offset. 62" zou al mooi in de buurt komen. Menno zijn oude assen waren j10 assen. Die zijn iets minder breed als de assen van een chief. En volgens mij zijn de patrol assen iets breder als de oude J10 assen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 Menno zijn oude assen waren j10 assen. Die zijn iets minder breed als de assen van een chief. En volgens mij zijn de patrol assen iets breder als de oude J10 assen. J10 assen geloof ik niet helemaal, aangezien deze breder dan een Chief zouden moeten zijn. heb nu Waggy assen onder mijn YJ en die zijn nagenoeg gelijk http://members.cox.net/tadsal/WMS.html voor Full Size Jeep WMS iets breder en iets smaller heb ik weinig aan. ik zoek een afmeting van wiel bevestigingspunt tot wielbevestigings punt aangezien dat het enige is wat constant blijft. ik wil niet een te smalle as waardoor ik met spacers en offset velgen te veel kracht op de lagers zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 Hoeveel cm komt er dan nog bij tot het stuk waar je velgen tegenaan komen denk jij Menno? Een cm of 10 nog of minder per kant. Heb even gemeten en er komt per kant 6,3cm bij, dus totaal 159,6cm --> 62,83 inch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 (bewerkt) J10 assen geloof ik niet helemaal, aangezien deze breder dan een Chief zouden moeten zijn. heb nu Waggy assen onder mijn YJ en die zijn nagenoeg gelijkhttp://members.cox.net/tadsal/WMS.html voor Full Size Jeep WMS iets breder en iets smaller heb ik weinig aan. ik zoek een afmeting van wiel bevestigingspunt tot wielbevestigings punt aangezien dat het enige is wat constant blijft. ik wil niet een te smalle as waardoor ik met spacers en offset velgen te veel kracht op de lagers zet. Volgens jeeptech zijn de assen bij een j10 zowel in narrow als widetrack geleverd. De assen van Menno zouden volgens de gegevens ook afkomstig moeten zijn van een j10 Deze info staat op de site van www.jeeptech.com Dana 44/J Pickup Narrow TrackNA NA '63-'81 Dana 44/J Pickup Wide TrackNA NA '82-'87 De narrow track assen zouden 61 WMS zijn en de wide track assen zouden 65 wms moeten zijn. Ik haal mijn gegevens van het internet en kan het nergens controleren. De narrow track assen van de J10 zijn net zo breed als de waggy assen. De patrol assen van het GR type zijn weer breder als de waggy assen en zitten tussen de 63 WMS t/m bj 98 en 65 WMS voor de nieuwere types. December 29, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 Heb even gemeten en er komt per kant 6,3cm bij, dus totaal 159,6cm --> 62,83 inch Mooi, daar zou ik dus wel wat mee kunnen. Allemaal bedankt voor de info! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 vandaag begonnen met het openhalen van de th350, carter eraf wat fotootjes om het straks weer in elkaar te zetten maar nu komt het, verder als dit kom ik niet nu heb ik de bouten (achter de koppelomvormer) er ook uit maar ik krijg er niks af, ik schijn doormiddel van iets in te drukken de banden los te kunnen halen en dan het hele spul aan de kant van de omvormer eruit te kunnen trekken. maar wat moet ik nu in drukken?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 (bewerkt) Misschien heb je hier wat aan: http://www.turbo350only.com/ http://www.hotrodders.com/forum/th350-rebuild-tech-145361.html http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=118916 http://www.carcraft.com/projectbuild/116_9508_th350_automatic_transmission_rebuild_buildup/index.html December 30, 2009 bewerkt door rvdblade Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 dank je ruud, ga nog es terug naar de schuur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 alle darmen zijn er bijna uit het ging dus om deze plaat die ik niet los kreeg, een beetje meppen met een rubber hamer en ja er kwam wat beweging. ik snap nu alleen nog niet waarom eerst die oliepan eraf moest en de rest wat eronder zat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 Normaal gesproken heeft het pomp huis twee bout gaten met schroefdraad Je schroef daar 2 lange bouten on met een vrij zware dop er pm en gebruik die twee doppen als slag hamers. Weet je wel zeker dat het een TH 350 is? Deze heeft zo te zien een electrische kickdown en zou dan een TH 400 zijn. Zo ver ik week gebruiken alle TH 350's een kickdown kabel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 31, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 bij mijn zat er een gat met stomp schroefdraad, kon ik dus niks mee. het is een th350 met lock-up, daar is dat electra gedeelte van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 zat ik later ook aan te denken een 400 heeft een andere pan Zonder de schroefdraad gaten is het een beer om het pomp huis er uit te krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2010 zo na een paar uur gister en een paar uur vandaag de zooi weer in elkaar gekregen, wel een gemedder je hebt eigenlijk 3 handen nodig en er past er maar 1 in. de oude en de nieuwe as schroefdraad getapt op de veerstroppen veerpads gemaakt en op de assen gemonteerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2010 tussen alle schaats en slee perikelen door af en toe nog wat aan de jeep gedaan. de bak hangt er nu zo onder aandrijfas van de patrol doorgeslepen pasbus op de draaibank gemaakt lasgaten erin geboort alles erin geperst op maat gemaakt, en toen was het ijzer op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2010 vandaag een stukje rond gehaald en op de draaibank pas gedraaid <object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" &" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> in de as geperst goed opgelet dat de twee helften in fase staan!! en vastlassen maar. het zag er allemaal goed uit, tot ik to ondekking kwam dat hij 90gr uit fase stond:ph34r: shit shit en nog es shit. as op de splines uit elkaar gehaald en geprobeerd 90 gr te draaien, dit kwam natuurlijk niet precies uit, dus dat moet ik nog opnieuw doen. hij zit er nu zo onder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 Mooie as, ga je nog wat aan je "hoeken" doen? Ze ogen niet helemaal gelijk, of vertekend de foto zo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 ik kan me achteras nog alle kanten op stellen, zo op het oog stond ie vrij goed, zal hem eens met een gradenboog meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 (bewerkt) Ziet er netjes uit Menno Hoeveel cm kan je achterste aandrijfas nog inschuiven in de stand zoals op de foto gezien? Als jij je achterste aandrijfas los maak van je achteras. Hoeveel kan hij dan nog zakken als hij vast blijft zitten aan je dana 300? Tis lastig oordelen zo aan de hand van de foto. January 17, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 hij kan meer in en uit schuiven als dat hij voorheen kon, en de hoeken vallen echt wel mee, als hij straks klaar is ga ik eerst eens even met de heftruck spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 vandaag toch maar besloten dat ik de chassisbeugels er weer afhaal en wat anders bedacht, dit ivm het plaatsen van de schokbreker, het leek mij makkelijker om de chassisbeugels van een landrover te nemen en dan zogenaamde torens voor de schokbreker daar bovenop te zetten. hier de chassisbeugel, toren, en schokbreker. gat boren voor de schokbreker beugel eroplassen, schokbreker erdoor veer er tussen toren eroverheen tot drie keer aantoe moest ik alles weer losslijpen omdat het toch niet helemaal recht stond:no: nu staat hij lekker naar mijn zin. toen nog een paar uurtjes bezig geweest om het rubber, ring en moer op deze klote plek te krijgen sleutel aangepast om op de moer te plaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 (bewerkt) tot drie keer aantoe moest ik alles weer losslijpen omdat het toch niet helemaal recht stond:no: nu staat hij lekker naar mijn zin. sleutel aangepast om op de moer te plaatsen Ziet er goed uit Menno, ben benieuwt naar de flextest. Home made tools heersen January 17, 2010 bewerkt door Ab typo's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 ....., ben benieuwt naar de flextest. Gaat dat goed komen met die demper in de schroef veren? Ik dacht dat schroefveren namelijk de neiging hebben om krom te gaan staan waardoor evt de demper dus "klem" komt te zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2010 (bewerkt) [quoteGaat dat goed komen met die demper in de schroef veren? Ik dacht dat schroefveren namelijk de neiging hebben om krom te gaan staan waardoor evt de demper dus "klem" komt te zitten. Zo had ik het nog niet bekeken maar nu jij dat zo schrijft ben ik foto's gaan bekijken van de cherokee bij het flexen. Foto 1 is de bestuurderskant die ingeveerd is. Foto 2 is de bijrijderskant die dan uitgeveerd is. Geen idee of dat bij Menno dan goed zal komen maar flexen is weten zou ik zeggen. Ga je ook bumpstops plaatsen Menno? January 17, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.