kollee Geplaatst November 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2009 Die veren zit idd nauwelijks nog lift in........Je kunt dus ongeveer 3 inch van je verhoging aftrekken..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2009 Mooie veren voor een SpOA-tje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst November 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2009 Die veren zit idd nauwelijks nog lift in........Je kunt dus ongeveer 3 inch van je verhoging aftrekken..... is der iemand die misschien ook een fototje van de veren van onder af wil maken met een goede lift zodat ik een beetje kan zien hoe het hoort te zijn met 3,5 of 4 inch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst November 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2009 ffies een aantal vraagjes.. Stel ik wil mijn verenpakket achter gaan vervangen. naar 4,5 inch lift... is het dan misschien verstandiger om voor ook gelijk te doen in geval van te ver voorover staan. een sye is dan nodig hoorde ik al vallen. is dat dan deze ? http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=51376 en dan moet ik ook een nieuw aandrijfas (eentje met 3 kruisjes?) remleidingen zijn dan misschien tekort? en welke shoks zijn aanraders en welke is troep? als je nog iets anders aan te merken heb hoor ik het graag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2009 Er staan meerdere SYE op de 4WD site. Persoonlijk zou ik geen Crown nemen. Maar dat is een gevoel. Ik heb helemaal niks met Crown. Advance Adapters levert ook een SYE. Rubicon express levert verschillende lengtes CV aandrijfassen tegen een nette prijs. Mocht je gaan voor de RE5520 4.5 Extreme Duty hoef je geen extra remleidingen enzo te kopen. Deze lift kit wordt geleverd met alles wat je nodig hebt op de shocks na. Vergelijk evt de prijs van 4WD ook eens met bv 4x4garage in combinatie met de verzendkosten tussen Duitsland en het verzenden vanuit de US. Succes met je zoektocht en keuzes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2009 Eens met Utah. Koop bovenstaande en het topic is gelijk klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2009 (bewerkt) Ik was er vegeten een PS. bij te zetten. Spring over Axle is minder eng dan sommige beweren. RE heeft daar btw. hele mooie veren voor. En het veert mooier dan de 4.5. November 19, 2009 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst November 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2009 (bewerkt) Eens met Utah.Koop bovenstaande en het topic is gelijk klaar. ja bijna op de SYE en shoks na. http://www.rubiconexpress.com/JeepParts/Product.aspx?folder=JPSYE∂=RE1811 beter dan crown? Ik weet niet welke het meest gebruikt word hier op het forum? en die maten van de aandrijfas die kan je pas opmeten als het verenpakket der onder zit of is dat mogelijk om gelijk mee te bestellen? November 19, 2009 bewerkt door Driver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 ja bijna op de SYE en shoks na. http://www.rubiconexpress.com/JeepParts/Product.aspx?folder=JPSYE∂=RE1811 beter dan crown? Ik weet niet welke het meest gebruikt word hier op het forum? en die maten van de aandrijfas die kan je pas opmeten als het verenpakket der onder zit of is dat mogelijk om gelijk mee te bestellen? Ik denk dat de meeste Advance Adapters hebben. Tenminste bij diegene die ik ken en waar ik een SYE geplaats heb. Waren er totaal 6 waarvan 1 Teraflex SS bij mijzelf. Afhankelijk van de veren die je evt. wil zijn er zat die misschien ff onder de auto willen kruipen om het op te meten. Zelf heb ik dus de Teraflex SS, 21" RE driveshaft, 1.5 RE SOA veren en Ford 8.8. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 hier ook de Teraflex SS gekocht bij Summit racing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Heb er een veerpakket van 4WD onder zitten en die zijn ook lekker stug. Ik zou eerst maar eens aan een set spatbordverbreders van een TJ monteren. Is je probleem in 1 keer opgelost. http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=419&plID=0&partID=3907 Spatbordverbreders voor passen er zo op zonder te boren, gewoon op de oude montagepunten. Effe een stukje eruit knippen aan de achterkant en klaar. Kan je altijd nog je veerpakket aan passen als het dan nog niet gaat, maar lijkt mij van niet. Zitten gewoon het zelfde gemonteerd als de oude verbreders. Scheelt weer in de kosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst November 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Is dit misschien nog een oplossing voor je? De 3/4 elliptische vering.Heb zelf ook al met de gedachten zitten spelen dit te monteren. Niet te moeilijk en nog meer veeruitslag en toch weer een stukje hoger. http://www.moab.nl/tech/tricks/tricks.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Is dit misschien nog een oplossing voor je? De 3/4 elliptische vering.Heb zelf ook al met de gedachten zitten spelen dit te monteren. Niet te moeilijk en nog meer veeruitslag en toch weer een stukje hoger.http://www.moab.nl/tech/tricks/tricks.htm Heb je een SYE? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst November 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Denk idd dat een sye dan nodig is ja.. maar ik denk dat voor mij het aanschaffen van een sye geen kwaad kan eerst ff sparen maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst November 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2009 Stel dat je een "10 verhoging hebt moet je er makkelijk 35 ers onder kwijt kunnen.. Makkelijkste is gewoon je spadborden voor een stukje naar achter zetten en achter uitslijpen.. Mischien dat je hier iets aan hebt... M'n YJ met SOA en "38,5 12.5/15 En m'n 5je met SOA en "37 12.5/15 Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst November 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2009 O ja.. M'n YJ is nog niet klaar zo met die spadborden.. Er moet nog een rand onder en naar buiten, net als bij dat 5je.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst November 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2009 Stel dat je een "10 verhoging hebt moet je er makkelijk 35 ers onder kwijt kunnen..Makkelijkste is gewoon je spadborden voor een stukje naar achter zetten en achter uitslijpen.. Mischien dat je hier iets aan hebt... M'n YJ met SOA en "38,5 12.5/15 En m'n 5je met SOA en "37 12.5/15 Gr.Karel. Leuk bordje op de achtergrond: Dodge Parking Only Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst January 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 (bewerkt) zaterdag begonnen met een expirement we hebben de veren die der onder zaten blad voor blad heet gestookt en weer een rondere vorm gegeven.. inmiddels zijn we der mee klaar heb zijn ongeveer 7 cm omhoog gekomen. (en zelfs nog het blad wat we eerder ertussen hadden gezet der uit gelaten) dus mocht die nou weer doorzakken heb ik nog een blad op voorraad. verschijdenen personen vertelde me dat het heet stoken van de veren het materiaal kan verzwakken. andere vertelde dat dat wel mee viel.. ik heb het maar geprobeerd. met de gedachte van "ik kan altijd nog nieuwe veren der onder zetten." tijdens de demontage van de veren zag ik ook dat de steun van de stabilisator stang volledig was afgebroken.. en kon hem zo van zijn plek af tillen... nu heb ik de steun weer gelast en de veren zitten der nu weer onder. maar nu viel het niet mee de stabilisator stang weer op zijn plek te krijgen.. terweil de steun niet verplaatst is of een andere vorm heb gekregen... dus ik neem aan dat de vorrige eigenaar daar ook niet naar gekeken heb... nu die op zijn wielen staat een de stabilisator stang der strak tussen staat.. staan de schommels en het as naar rechts toe... het wiel steekt zo'n 3 cm buiten het spatbord aan de rechter kant. dus een optie is de stabilisator stang verlengen met 3 cm of helemaal weg laten zoals ik meer gehoord heb hier op het forum.. Ik weet nou niet of dat invloed heeft op het rijgedrag want ik heb voor die stang waar je de disconnects aan kan zetten ook gewoon los. ik rij der niet veel mee op de weg zo af en toe is boulevardje pakken hier wat foto's van het project.. voor : [ATTACH]6367[/ATTACH] na : [ATTACH]6368[/ATTACH] Voor : [ATTACH]6369[/ATTACH] Na : [ATTACH]6370[/ATTACH] [ATTACH]6371[/ATTACH][ATTACH]6372[/ATTACH][ATTACH]6373[/ATTACH][ATTACH]6374[/ATTACH] January 18, 2010 bewerkt door Driver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Stab achter kan je weg laten. Merk je nix van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Stoken lijkt me idd niet bevorderlijk voor de veren. Een beetje extra doorzetten op een kantbank kan wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst January 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Stoken lijkt me idd niet bevorderlijk voor de veren. Een beetje extra doorzetten op een kantbank kan wel. die luxe heb ik nou weer net niet we gaan het wel zien wat der gebeurd.. mischien heb ik der zo nog wel jaren plezier van en mischien ook niet. we zien het vanzelf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 ja gewoon proberen, ik vindt het er goed uit zien. en die stang achter gewoon weglaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 die luxe heb ik nou weer net niet we gaan het wel zien wat der gebeurd.. mischien heb ik der zo nog wel jaren plezier van en mischien ook niet. we zien het vanzelf Er staan er anders genoeg in Noordwijkerhout. We horen vast wel of het goed gaat, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 (bewerkt) Stoken lijkt me idd niet bevorderlijk voor de veren. Een beetje extra doorzetten op een kantbank kan wel. Klopt helemaal dat stoken niet goed is. Je verstoort dan het veerkarakter en door het warm stoken kan de veer sneller breken. Dit is een tijdelijke oplossing. Het kan zomaar 1 of meerdere jaren goed gaan maar het kan ook zo zijn dat bij het eerst volgende ritje in het terrein de bladveren weer terug zakken naar hun oude waarde. Time will tell! January 19, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Klopt helemaal dat stoken niet goed is. Je verstoort dan het veerkarakter en door het warm stoken kan de veer sneller breken. Dit is een tijdelijke oplossing. Het kan zomaar 1 of meerdere jaren goed gaan maar het kan ook zo zijn dat bij het eerst volgende ritje in het terrein de bladveren weer terug zakken naar hun oude waarde.Time will tell! ik ben der niet zo heel bang voor eigenlijk denk wel dat het goed komt.. maar idd time will tell! zal het jullie zeker laten weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.