Spring naar bijdragen

het milieu en de (jeepers) waarheid


ruudvd
 Share

Recommended Posts

Vanaf volgende week rijdt mijn GC op Lpg en ga ik deelnemen aan het EcoLpg programma van BK-gas

(http://www.ecolpg.nl/)

Vanaf dat moment is mijn grand een Eco-auto die z’n weerga niet kent.

Bij iedere stoot gas groeien de bossen als ware het kool!!!

Fossiele Brandstoffen hebben we nu eenmaal in overvloed, dit waren ooit mooie planten en bomen.

Door het te verbranden krijgen we onder anderen co2.

Dit bevat een essentiële bouwstof voor onze flora en fauna , namelijk koolstof.

Bomen en planten voeden zicht hiermee mbv het fotosynthese proces (6CO2 + 6H2O ==> C6H12O6 + 6O2 ).

Met het Ecolpg programma voorzie ik in de productie van co2 en gaat BK boompjes planten van het geld dat ik (met alle plezier) investeer..

Als dank krijgen wij van onze vrienden de bomen heel veel o2-tjes terug.

Schandalig dat er steeds meer van die zuinige autootjes rondrijden die dit proces ernstig vertragen!!!

asociale zijn het die met hun Hongerwinter-voertuigen de co2 compensatie ernstig dwarsbomen.

Ik verwacht dan ook dat ik per kilometer toch zo’n 0.50 euro subsidie ga krijgen……

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf volgende week rijdt mijn GC op Lpg en ga ik deelnemen aan het EcoLpg programma van BK-gas

(http://www.ecolpg.nl/)

Vanaf dat moment is mijn grand een Eco-auto die z’n weerga niet kent.

Bij iedere stoot gas groeien de bossen als ware het kool!!!

Fossiele Brandstoffen hebben we nu eenmaal in overvloed, dit waren ooit mooie planten en bomen.

Door het te verbranden krijgen we onder anderen co2.

Dit bevat een essentiële bouwstof voor onze flora en fauna , namelijk koolstof.

Bomen en planten voeden zicht hiermee mbv het fotosynthese proces (6CO2 + 6H2O ==> C6H12O6 + 6O2 ).

Met het Ecolpg programma voorzie ik in de productie van co2 en gaat BK boompjes planten van het geld dat ik (met alle plezier) investeer..

Als dank krijgen wij van onze vrienden de bomen heel veel o2-tjes terug.

Schandalig dat er steeds meer van die zuinige autootjes rondrijden die dit proces ernstig vertragen!!!

asociale zijn het die met hun Hongerwinter-voertuigen de co2 compensatie ernstig dwarsbomen.

Ik verwacht dan ook dat ik per kilometer toch zo’n 0.50 euro subsidie ga krijgen……

Lees het boek Shattered Consensus even....maakt gehakt van broeikasmaffia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Computerhackers hebben een server van een gerespecteerd Brits onderzoeksinstituut over klimaatverandering gekraakt en duizenden privé e-mails van Britse en Amerikaanse topwetenschappers en documenten op internet gezet. Uit de gepubliceerde informatie zou blijken, dat sommige wetenschappers informatie over klimaatverandering hebben gemanipuleerd.

In een van de e-mails suggereert Phil Jones, directeur van de gerenommeerde afdeling klimaatverandering (CRU) van de universiteit van East Anglia, om een "trucje'' te gebruiken om informatie over temperaturen te manipuleren om zo temperatuursdalingen "te verbergen''. Een andere e-mail zou gaan over het manipuleren van kilmaatpublicaties door sceptische wetenschappers, door een panel, dat de informatie controleert, samen te stellen dat bestaat uit wetenschappers "die weten wat ze moeten doen''. Ook wordt gesproken over cijfers die in een VN-rapport "geperst moeten worden''. Jones heeft ontkend dat hij heeft gepoogd informatie te manipuleren.

De CRU houdt veranderingen in temperatuur op de lange termijn bij en speelt een belangrijke rol in het verzamelen van informatie voor rapporten van de Verenigde Naties.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2009/11/hackers_kraken_klimaathoaxers.html#more

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gebaar Ruud!...

en ja wat er allemaal wel en niet beweerd wordt. uitstoot is uitstoot en is niet goed voor het milieu, ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn..... en het allermooiste is dat onze regering daar ook zo over denkt maar mijninziens er verdomde weinig aan doet behalve de burger uitknijpen.... als ze echt zo "groen" zouden zijn als er gepretendeerd wordt dan hadden er dus echt maatregelen genomen kunnen worden of zie ik dat verkeerd? (effe voor de duidelijkheid, ik doe ook flink mee aan die vervuiling, trap ook flink op het gas met de lease wagen, sta ook een aantal uren in de file etc etc... ik ga dan ook niet vrij uit). Er zijn toch legio mogelijkheden om "schoon" te rijden op allerlei alternatieve brandstofbronnen? (Lpg is mooi maar uiteindelijk ook "achterhaald" het blijft een "afval product" bij de productie van Benzine, ik dacht meer aan brandstof cellen en intelligente auto systemen --> goed voor het verbuik, minder files, meer mensen sneller op het werk, meer privé tijd --> meer tijd om geld uit te geven...enz enz..)

En nu een kilometer heffing met een kastje in je auto? (big brother is wathing you..) en dan een inzittende belasting voor iedere burger? waardeloos... fraudegevoelig lijkt me ook met al dat geknutsel aan zo'n kastje... en wat voor het aantal mensen die b.v. principieel tegen het zitten in een auto zijn (geloofsovertuiging of zo..) je kan deze mensen toch niet verplichten om daar een tax voor te laten betalen als ze geen gebruik maken van deze "dienst"? immers, dat hoeven ze nu ook niet.

En wat vinden jullie?....(mag bijna in get subforum FF serieus)

Greetz

Cyril, die graag een dikke motor heeft in zijn hobby project maar ook probeert verantwoordelijk om te gaan met het milieu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto’s nemen zo’n 15% van de totale co2 uitstoot voor hun rekening.

Wil je echt wat aan uitstoot doen dan moet er bv ingegrepen worden in de productie van goederen waar 80% van alle energie ( en uitstoot)in gaat zitten.

Mijn GC stoot zo'n 300 gr co2 uit en een politiek correcte groene stikker bak 120 gr. Als ik dus de helft rij van het aantal kilometers die het groene mobiel doet ben ik net zo eco.

Daarbij gaat de grand waarschijnlijk veel langer mee dan dat hoogtoerige "gedownsizde" eco ding. De productie van een auto kost gemiddeld 25% van de totale hoeveelheid energie die de auto in z'n leven gebruikt.

De grote vraag is of een verhoogt co2 werkelijk zo ernstig is.

Wetenschappers geven nl al decennia aan dat de aarde verschraalt, de hoeveelheid biomassa neemt sterk af.

Er zijn periode in de geschiedenis van de aarde geweest waar flora en fauna veel rijker waren en de biodiversiteit veel groter was als nu. Zeg maar de natte droom van iedere natuur-freak. In deze periode waren de temperatuur en het percentage co2 veel hoger….

Het grote probleem zit in de overbevolking. Het milieu krijgt niet de kans om tot een stabiel evenwicht te komen. Denk niet dat je bij deze christelijke regering aan moet komen met het actief terug dringen van de hoeveelheid mensen. Als we nu wat minder zouden aanfokken zijn we over 60 jaar uit de problemen.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto’s nemen zo’n 15% van de totale co2 uitstoot voor hun rekening.

Wil je echt wat aan uitstoot doen dan moet er bv ingegrepen worden in de productie van goederen waar 80% van alle energie ( en uitstoot)in gaat zitten.

Mijn GC stoot zo'n 300 gr co2 uit en een politiek correcte groene stikker bak 120 gr. Als ik dus de helft rij van het aantal kilometers die het groene mobiel doet ben ik net zo eco.

Daarbij gaat de grand waarschijnlijk veel langer mee dan dat hoogtoerige "gedownsizde" eco ding. De productie van een auto kost gemiddeld 25% van de totale hoeveelheid energie die de auto in z'n leven gebruikt.

De grote vraag is of een verhoogt co2 werkelijk zo ernstig is.

Wetenschappers geven nl al decennia aan dat de aarde verschraalt, de hoeveelheid biomassa neemt sterk af.

Er zijn periode in de geschiedenis van de aarde geweest waar flora en fauna veel rijker waren en de biodiversiteit veel groter was als nu. Zeg maar de natte droom van iedere natuur-freak. In deze periode waren de temperatuur en het percentage co2 veel hoger….

Het grote probleem zit in de overbevolking. Het milieu krijgt niet de kans om tot een stabiel evenwicht te komen. Denk niet dat je bij deze christelijke regering aan moet komen met het actief terug dringen van de hoeveelheid mensen. Als we nu wat minder zouden aanfokken zijn we over 60 jaar uit de problemen.

ruudvd for president!!!!!mijn stem heb je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee door fokken want anders is er dalijk niemand die de aow betaalt

daarom hebben we veel allochtonen nodig want de autochtonen maken steeds minder kinderen en het nederlandse ras sterft zo uit binnen 2 generaties.

2 ouders 1 kind of geen kind komt steeds meer voor bij de autochtonen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto’s nemen zo’n 15% van de totale co2 uitstoot voor hun rekening.

Wil je echt wat aan uitstoot doen dan moet er bv ingegrepen worden in de productie van goederen waar 80% van alle energie ( en uitstoot)in gaat zitten.

Mijn GC stoot zo'n 300 gr co2 uit en een politiek correcte groene stikker bak 120 gr. Als ik dus de helft rij van het aantal kilometers die het groene mobiel doet ben ik net zo eco.

Daarbij gaat de grand waarschijnlijk veel langer mee dan dat hoogtoerige "gedownsizde" eco ding. De productie van een auto kost gemiddeld 25% van de totale hoeveelheid energie die de auto in z'n leven gebruikt.

De grote vraag is of een verhoogt co2 werkelijk zo ernstig is.

Wetenschappers geven nl al decennia aan dat de aarde verschraalt, de hoeveelheid biomassa neemt sterk af.

Er zijn periode in de geschiedenis van de aarde geweest waar flora en fauna veel rijker waren en de biodiversiteit veel groter was als nu. Zeg maar de natte droom van iedere natuur-freak. In deze periode waren de temperatuur en het percentage co2 veel hoger….

Het grote probleem zit in de overbevolking. Het milieu krijgt niet de kans om tot een stabiel evenwicht te komen. Denk niet dat je bij deze christelijke regering aan moet komen met het actief terug dringen van de hoeveelheid mensen. Als we nu wat minder zouden aanfokken zijn we over 60 jaar uit de problemen.

Voordat dit een ja-knikker topic wordt..ff wat weerwoord. :whistle:

Natuurlijk zijn er periodes geweest waarin het CO2 gehalte net zo hoog en zelfs hoger was dan dat het nu is. Dat waren nog eens tijden.

Lekker warm ook. Groenland had helemaal geen ijs en de Sahara was bosrijk.

Toen bestond er nog geen West Nederland omdat de zeespiegel iets hoger lag.

Ik denk dat je de levensduur van je GC een beetje overschat.

Misschien dat je er in de nabije toekomst een electromotor in kan leggen.

Wat betreft de overbevolking.. dat is inderdaad een groot probleem, en dan niet direct in ons kikkerlandje.

De hoeveelheid energie die ze in China en India nodig (gaan) hebben is schrikbarend. Zeker als dat tot stand gaat komen met conventionele centrales.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in het zo "milieu bewuste'' Nederland gaan ze aan de vraag van electriteit voldoen doormiddel van kolencentrales

Kolencentrales in Nederland, hoe zit dat nu?

Door de groeiende aanschaf van apparaten zoals computers en airco’s, zal de

komende jaren de vraag naar elektriciteit steeds groter worden. Om aan deze

vraag te voldoen zal er meer elektriciteit gemaakt moeten worden.

De Nederlandse overheid en de energiebedrijven willen aan de groeiende vraag

naar elektriciteit tegemoet komen door in te zetten op verbranding van kolen.

Hiervoor gebruikte argumenten zijn dat kolen veel goedkoper zijn dan aardgas en

dat goedkope kolen ook in de komende decennia beschikbaar blijven. Aardgas

zal opraken of op termijn moeten worden geïmporteerd uit minder stabiele regio’s

zoals Rusland en Iran.

Nederlandse energiebedrijven zijn van plan om de komende jaren vijf nieuwe kolencentrales:huh:

te bouwen. Er is op dit moment echter veel maatschappelijke weerstand

tegen de bouw van deze kolencentrales. De perceptie is dat, zonder voldoende

maatregelen, kolencentrales veel luchtvervuilende stoffen, zoals kooldioxide

(CO2) uitstoten. De CO2-uitstoot van één kolencentrale komt overeen met

de CO2-uitstoot van twee miljoen personenauto’s. Kolencentrales staan dus

haaks op het overheidsbeleid om de broeikasgasemissies terug te dringen. De

komst van de vijf nieuwe centrales betekent in dat kader dat er dubbel zoveel

energie bespaart zal moeten gaan worden in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“nee door fokken want anders is er dalijk niemand die de aow betaalt”

Wat je vooral niet moet doen is je bang laten maken door de boekhouder, die heeft per definitie geen gevoel voor de werking van de economie.

“Natuurlijk zijn er periodes geweest waarin het CO2 gehalte net zo hoog en zelfs hoger was dan dat het nu is. Dat waren nog eens tijden.

Lekker warm ook. Groenland had helemaal geen ijs en de Sahara was bosrijk.

Toen bestond er nog geen West Nederland omdat de zeespiegel iets hoger lag”

Het is niet zo dat we de problemen zo maar even zonder pijn kunnen oplossen.

De aarde is altijd in beweging geweest en onze luie convertibele stoel zal er niet voor altijd zijn. Ik heb het hier over het globale probleem.

Verschraling van de aarde is het echte probleem .

 

 

“Ik denk dat je de levensduur van je GC een beetje overschat.

Misschien dat je er in de nabije toekomst een electromotor in kan leggen”

Kom, kom kameel. Jeepjes van meer dan 20 jaar zijn geen zeldzaamheid.

Bij de moderne eco gevallen wil men een hoger rendement bereiken door een lager gewicht een kleinere cilinderinhoud en veel toeren, je weet wel hoe ze raceblokjes bouwen. Deze manier van een hoger rendement behalen is al 100jaar bekent…de betrouwbaarheid en levensverwachting van zo’n blok is en blijft een probleem.

Een caravan trekken wordt bv bij deze auto’s zwaar afgeraden.

De productie van de Prius levert meer extra co2 op dan hij zou compenseren door zijn zuinigheid. Hiervoor hebben ze een “marketing” dingetje bedacht bij Toyota’

Zonnecellen op het fabriek complex die de energie zou leveren voor 50% van de productie. complete onzin , als zonnecellen zo’n hoog rendement zouden hebben hadden we geen co2 "probleem”

“Wat betreft de overbevolking.. dat is inderdaad een groot probleem, en dan niet direct in ons kikkerlandje.

De hoeveelheid energie die ze in China en India nodig (gaan) hebben is schrikbarend. Zeker als dat tot stand gaat komen met conventionele centrales.”

Energie is echt niet het probleem, voeding (verschraling) en grondstoffen (tekorten) vormen de uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P

Ik hoop niet dat je denkt dat jouw blokje zo lang meegaat, want dat gaat echt niet gebeuren zonder tussentijdse revisie. Inmiddels zijn er zat lichte motoren gebouwd die drie keer zo goed zijn.

De moderne techniek heeft de Amerikaanse motorbouwers al jaren ingehaald.

Wij rijden allemaal in een brok traditie, of geschiedenis, wat je wil.

Ik dacht dat met betrekking tot de CO2 uitstoot, energie al voldoende problemen geeft in Azië.. maar inderdaad is voeding net zo belangrijk.

Wat betreft de Prius.. ach, dat milieu-monster is nog vervuilender dan een Boeing 767 in zijn opwarm-uurtje. :whistle:

Het grote probleem met de milieumaffia is goed bekend, daarentegen zijn er ook erg veel mensen die weer onnadenkend de deur open zetten terwijl de verwarming aan staat.. want zo'n vaart loopt het toch niet?

Een beetje relativeren van alle kanten is vast niet teveel gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.nu.nl/wetenschap/2129207/broeikaseffect-deert-el-nio-nauwelijks.html

"Ik hoop niet dat je denkt dat jouw blokje zo lang meegaat, want dat gaat echt niet gebeuren zonder tussentijdse revisie"

Wat is nu precies het probleem? een revisie kost veel minder als een nieuwe outo.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(nog even wat olie op het vuur)

http://www.nu.nl/algemeen/2131277/de-zon-dood.html

als de zon daadwerkelijk structureel minder energie gaat uitstralen moeten we dus iets verzinnen om de admosfeer zo veel mogelijk energie te laten absorberen...anders wordt het hier erg koud.... co2??? ( rustig Kameel, verslik je vooral niet in je koffie hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet of het die deskundige meneer is opgevallen maar we zitten in de winter periode... het is idd kouder als in de zomer... maargoed het wordt toch overal warmer? daar zeikt men toch over? of het nou door co2 uitstoot door auto's en fabrieken komt of door de uitstoot van koeien stront komt. en volgens deze meneer wordt het weer kouder.... kan me kont niet keren of je hoort wat anders. voorlopig is het nog veels te warm hier in nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

�......Wat je vooral niet moet doen is je bang laten maken door de boekhouder.........

100% mee eens. Een boekhouder zit per definitie achterstevoren in de koets en legt zo nauwkeurig mogelijk vast waar we geweest zijn. Waar we naartoe gaan heeft-ie echter geen flauw benul van, zijn blik is immers naar achteren gericht! Laat staan dat-ie kan adviseren welke route te volgen.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het lezen van de openings topic verslikte ik me echt in mijn kop koffie:blink:, wat wel gemaakt is met elek. van kolencentrale, en waarvan de bonen zijn vervoerd met een schip wat op stookolie liep:yes:.

Ik heb hartelijk gelachen om het gasproject, de oliemaatschappij gaat bomen planten, om de Co2 uitstoot te compenseren:worshippy:.

Doet me denken aan de middeleeuwen waar je nog de aflaat briefjes kon kopen om zo bij Petrus aan de poort te komen:D.

Het zit gelukkig wel op de zelfde lijn als onze regeerend instrument:wacko:, die denken nog steeds dat de kilometerheffing goedkoper wordt voor de gemiddelde Nederlander.

Veel plezier met het project, ik denk best dat het bij sommige mensen goed kan voelen, en misschien is het wel een must voor iedereen.

Maar ik heb hier niks mee, want om dit te doen met een auto die gemiddeld de 1op3 op gas nog niet haald, denk ik toch terug aan de middeleeuwen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag lid geworden van Ecolpg. Was het eigenlijk niet echt van plan (bk-gas is bij ons de duurdere ) Maar nu ik van Aitze begrijp dat Petrus de groene Ecogas sticker ook accepteert als aflaat loont het dus wel degelijk.

Als ik de sticker binnen heb leg ik hem direct onder de scanner, schijnt namelijk een goede handel te zijn geweest die aflaatjes… O ja, ik zal achteraf niet verklappen wie er van het Jeepforum allemaal (stiekem) een besteld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder boekhouders weten we niet hoeveel we vooruit zijn gegaan, laat staan waar we vandaan zijn gekomen.

Ze zijn absuluut nuttig! Vraag ze vooral waar we geweest zijn en hoe het daar was, niet waar we naartoe moeten en hoe we er moeten komen! Je kijkt toch ook niet in je achteruitkijkspiegel om de verkeersborden v��r je te kunnen lezen?

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag lid geworden van Ecolpg. Was het eigenlijk niet echt van plan (bk-gas is bij ons de duurdere ) Maar nu ik van Aitze begrijp dat Petrus de groene Ecogas sticker ook accepteert als aflaat loont het dus wel degelijk.

Als ik de sticker binnen heb leg ik hem direct onder de scanner, schijnt namelijk een goede handel te zijn geweest die aflaatjes� O ja, ik zal achteraf niet verklappen wie er van het Jeepforum allemaal (stiekem) een besteld hebben.

Is dat zoiets als de Ozon-Koffie-Club waarvan ik lid was?

Speciaal gezet van vloeistoffen uit het koelsysteem van oude koelkasten en airco's.

Ik ben sindsdien ook koudbloedig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag lid geworden van Ecolpg.

Hoezo, EcoLPG? Als je brandstof verbrandt krijg je CO2. Punt. Als je veel brandstof verbrandt krijg je veel CO2. Proof. Of die brandstof nu Diesel, Benzine of LPG heet. Grote auto's verbranden veel brandstof en maken dus veel CO2. Grote auto's en Eco gaan dus niet samen, ongeacht hun brandstofkeuze. Dus: �f je doet Eco en gooit die grote bak de deur uit, �f je houdt die grote bak en zeurt niet langer.

Zo, hoekiger kan ik deze bocht niet nemen....

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...