Spring naar bijdragen

knipperlicht


Menno
 Share

Recommended Posts

als ik mijn knipperlicht naar rechts aan zet gaat alles goed,

als ik nu het knipperlicht naar links aan zet gaat ie 2 a 3 keer goed, dan stopt ie en brand het knipperlicht heel vaag, als ik hem zo een 30 sec laat branden begint ie ineens weer 2 keer te knipperen om er vervolgens weer mee te stoppen, enz. enz.

wat kan dit zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik mijn knipperlicht naar rechts aan zet gaat alles goed,

als ik nu het knipperlicht naar links aan zet gaat ie 2 a 3 keer goed, dan stopt ie en brand het knipperlicht heel vaag, als ik hem zo een 30 sec laat branden begint ie ineens weer 2 keer te knipperen om er vervolgens weer mee te stoppen, enz. enz.

wat kan dit zijn

Brandt-ie dan heel vaag continu of knippert-ie wel?

Heb je een trekhaak met aansluiting? Zo ja, is het binnenwerk van de contactdoos schoon en heel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een rare storing in mijn knippers... De ene x klapt de 20Amp zekering na 3x knipperen eruit, en een andere keer al na 1x... Ik heb een strekhaak stekkerdoos, en die is volgens mij niet zo fris meer... daar ga ik ook eens in zoeken...

Hoop dat het voor jou dat het zo "simpel" opgelost is Menno!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar zou ik het massa probleem kunnen zoeken??

Ff de weerstand meten (multimeter) tussen grondplaat van je achterlicht (waar de lampjes inzitten) en het chassis/de carrosserie van je auto, met de lampjes eruit (!) anders meet je via je lampjes en vervolgens de lampjes aan de andere kant alsnog massa. Meetwaarde moet nagenoeg 0Ω zijn. Zo niet: slechte verbinding.

Overigens denk ik niet dat het een massaprobleem is wanneer de storing zich zowel voor als achter tegelijk voordoet.

Toelichting: je knipperautomaat bepaalt z'n werking, lees de snelheid van knipperen, deels afhankelijk van de stroom die erdoor loopt. In de oudere knipperautomaten zit een draadje en een bimetaal. Zo-een heb jij waarschijnlijk ook. Door de stroom wordt het draadje warm en buigt het bimetaal waardoor de verbinding wordt verbroken. Het draadje koelt af, bimetaaltje ook, en de verbinding komt weer tot stand. Enzovoort. Wanneer door een te hoge weerstand in het circuit de stroom te laag is, zal het draadje niet voldoende opwarmen en blijft de verbinding gesloten. Door diezelfde hoge weerstand kan er in jouw geval zo weinig stroom lopen dat de lampjes zachtjes continu blijven branden todat het draadje toch warm genoeg is voor een knippertje.

Omdat het probleem zich, zoals ik begrijp, bij jou aan één kant voordoet, zowel voor als achter, verdenk ik in eerste instantie de richtingaanwijzerschakelaar, die waarchijnlijk niet meer goed sluit en dus een te hoge weerstand geeft.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus een nieuwe handel op het stuur zetten?, ik vroeg eigenlijk over de massa omdat nu ik me dashboard aan het monteren ben ook de lampjes richtingaanwijzers het niet doen en het grootlichtlampje, het enigste wat er nog van brand is de handrem verlichting.

Tja, zo toon je de puzzle dus in stapjes.......

Misschien handig om even een overzicht te geven van het hele slagveld?

Je hebt dus je dashboard open? Waarom, wat heb je gedaan. Is er nog meer gebeurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Menno,

zijn er niet draden aan elkaar gesmolten van de kant waar die niet knippert? Heb je een trekhaak? Bij mij was de kabel die over de uitlaat naar de trekhaakaansluiting ging, aan elkaar gesmolten door de hitte van de uitlaat.

Anders kun je gewoon bij de knipperlichten zelf extra massa maken aan de body.(draadje-oogje-schroefje;)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...