kenzo Geplaatst December 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Voor wat het waard is: ik heb er nu een paar maanden Doetsch Tech 8000 Prerunner shocks met bump stops onder zitten en deze bevallen goed; dempen iets strakker als de standaard shocks. Bedankt voor de reactie. Ik heb nog even naar Quadratec gemaild om te vragen wat per se nodig was bij deze kit, en kreeg het volgende antwoord: This kit will come with a rear brake line and an extension and coupler for the front. It is not the braided lines, like some of the other $70-$80 kits, but still can be used with this kit... The crucial parts on a 4" lift would be...pitman arm...lowering kit...brake lines or an extension would most likely be needed, you are at the cusp with the standards....sway bar links would be recommended if you wanted to have any wheel articulation... Met andere woorden: Behalve de site moet ook nog een Pitman arm besteld worden (geen idee welke), en een VERLAGINGS SET??? En wat zijn sway bar links? Kan iemand mij aub uitleggen wat ik precies nog allemaal nodig heb? ik heb er nog weinig verstand van maar vind het jammer als ik straks iets vergeten ben en hoge verzendkosten kan gaan betalen. Vriendelijk bedankt, Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Sway bar links--> zoek ff naar Disconnects. Lowering kit --> Tussenbak verlaging. Pitman arm--> Google:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 maar is het nodig, of gewoon iets wat er tussen KAN??? en dan weet ik nog niet welke ik precies nodig heb... er zijn zoveel verschillen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Dropped pitman is aanbevolen vanaf 3" verhoging. Misschien moet je je eens inlezen...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Kenzo, die lowering kit: lees mijn eerdere reactie nog eens door. Je moet die 'plaat' waarop je tussenbak ligt verlagen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 maar is het nodig, of gewoon iets wat er tussen KAN???en dan weet ik nog niet welke ik precies nodig heb... er zijn zoveel verschillen Kom je zaterdag nog naar Heerde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Idd kom naar Heerde. Doe een naambordje op met je forumnaan en je kan vragen wat je wilt. Kunnen we je het gelijk laten zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst December 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2009 Doe een naambordje op met je forumnaan. Zal ik ook wel doen kunnen jullie mij ook herkennen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 jah kom naar heerde volgende week zaterdag... alleen zonder naambordje Ik zal wel vragen stellen volgende week... bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Hallo, Ben ik weer. Ik kon helaas niet naar Heerde komen waar ik me toch zo op verheugd had. Ik had genoeg vragen maar dat moet nu maar via het forum. Ik wil graag het volgende set bestellen: Rubicon Express 4" suspension lift YJ: http://www.quadratec.com/products/16300_303.htm Kan iemand mij vertellen wat ik nog los nodig heb... dan kan ik dat er gelijk bij bestellen. (Een SYE hoef ik nog niet... misschien later) Dit zit erbij: Front & Rear Leaf Springs Front and Rear Stainless Steel Brake Lines Transfer Case Lowering Kit Front Sway Bar Disconnects Set of 4 Shocks Front Track Bar Bracket Spring Bushing Kit Front & Rear U-Bolts Degree Shims Installation Hardware Vriendelijk bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Is een complete kit, ik heb dezelfde eronder, bevalt prima. Ik had wel een sye kit erbij gedaan en dit was ook hard nodig ! Zelf heb ik nog rvs remslangen erbij gedaan, wat erbij zit, zijn verlengstukjes voor je bestaande slangen. Werkt ook goed, maar die remslangen kostten ook de wereld niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst January 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Vergeet ook niet om er ook een dropped pitman arm bij te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 (bewerkt) Zoals aangegeven kan het inlezen een hoop vragen voorkomen. De rubicon express verhogingen staan erom bekend dat ze iets meer lift geven als opgegeven. Je moet niet gek opkijken als je jeep in het begin ruim 5 inch verhoogd is. Naarmate je de nieuwe vering ga inrijden zal hij iets gaan inzakken. Dit inzakken wordt ook mede bepaald door wat je nog meer op en aan je jeep heb zitten. De rubicon express lift zal altijd meer lift geven als de 4 inch die ze opgeven mist je je jeep niet ga uitvoeren als een pantservoertuig. Bij deze verhoging zitten ook transfer lowering bussen. Deze bussen heb je nodig om je tussenbak ongeveer 5 cm te laten zakken. Het leuke van alle verhogingen is dat het de bedoeling is om je jeep te verhoging maar door de hoek die dan ontstaat tussen je achteras en tussenbak ben je verplicht je tussenbak weer te verlagen. Dus kort samengevat. Je jeep gaat 4 inch omhoog maar je buik gaat maar 2 inch omhoog. Zelfs met deze transfer lowering bussen is de kans aanwezig dat je trillingen krijgt in je aandrijflijn. Er wordt niet voor niks door rubicon express geschreven SYE kitt recommended. Ook zijn er diverse forumleden die zoals je hebt kunnen lezen dezelfde verhoging hebben en wel zeker een SYE kitt nodig hadden. In mijn ogen sla je het advies van de mensen die er meer kijk op hebben in de wind. Tuurlijk kost een SYE kitt wel wat pegels en ik kan niet zien hoe groot of klein je geldboom is maar als je die SYE kitt tegelijk besteld met de RE set kan het jou wel wat vrachtkosten schelen. Hoe is het trouwens met de trekkracht van je jeep gesteld? Als je in zijn 5 rijdt en je geeft gas gaat hij dan nog goed vooruit of moet je terug schakelen om vaart te maken. January 1, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Bedankt voor de reactie. Ik sla het advies niet in de wind maar het kost allemaal een hoop. Ik zal eens kijken wat een SYE kost (weet niet precies welke ik nodig heb), en misschien koop ik die alsnog erbij. Over het overschakelen... Er lag een 2.5 liter in die het niet goed trok. Er komt een 4 liter in vanuit een cherokee. De cherokee trok goed dus hoop dat dat geen probleem is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Over het overschakelen... Er lag een 2.5 liter in die het niet goed trok. Er komt een 4 liter in vanuit een cherokee. De cherokee trok goed dus hoop dat dat geen probleem is. Let wel goed op de regeling permanente eisen! Stel je bouwt een 6 cilinder in je wrangler en je wrangler is redelijk verhoogd en verbreed dan wijkt de jeep af van de permanente eisen. Zodra hij afwijkt van de permanente eisen moet je conform de rdw regels naar Lelystad voor een grootschalig onderzoek. De rijvaardigheid zal dan getest worden en die moet redelijk overeen komen met de permanente eisen en de daarbijbehorende gegevens die bij de RDW aanwezig zijn. Wil je die ellende niet hebben is het beter om je jeep helemaal standaard te hebben en er alleen een 6 cilinder in te plaatsen. Dan hoef je alleen bij 1 van de vele RDW stations langs en daarna kan je hem gewoon weer verhogen of verbreden. Je kan mazzel hebben en het alleen bij 1 van de vele RDW stations af te kunnen handelen als je jeep verhoogd en verbreed is maar de kans is ook aanwezig als de RDW keurmeester heel scherp is dat hij je jeep niet goed keurt en je door naar Lelystad stuurt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Bedankt, Ik denk dat ik hem dan inderdaad ombouw naar 6 cilinder en hem dan rdw laat keuren. Komt hij erdoor kan ik hem dan verhogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Bestel ook de bovenste rubbers voor de veerschommels mee, deze zitten niet bij de set. Dan heb je alle rubbers in je veering nieuw. "Upper shackle bushing" front & rear. Kost iets van 10 dollar per setje. Vraag na hoe het met die pitman arm zit, als je op de website bij RE kijkt, zit hij wel in de set! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst January 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2010 EDIT... was nog niet op de laatste pagina toen ik reageerde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.