zino Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 wie weet hier de oorzaak van heb hier een wrangler staan waar je echt niet mee kan rijden boven de 60km per uur wanneer je aan het stuur draaid om een bocht te nemen kan je deze niet houden. het is net of deze niet terug wil naar de andere kant en als hij dat dan doet moet ik het stuur echt met veel kracht tegenhouden ook wanneer ik gewoon rechtdoor rij is het net of deze van zich zelf naar links en naar rechts wil. wie weet raad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 is het een standaard auto? is hij verhoogd? staat je vooras misschien te veel gekanteld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 lijkt wel of hij dan gelockt is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 hey het is terug een standaard jeep nu er zat een 2.5 bladveer verhoging onder maar heb deze verwijderd heeft geen langere chakles wel een bodylift van 6cm en heeft 31 ers van banden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 diff of stuurhuis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 lijkt wel of hij dan gelockt is nee dat is onmogelijk want de ring & pinion is uit de vooras verwijderd er komt een nieuwe in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 Zit er niet toevallig nog een verlaagde pitmanarm onder ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 diffof stuurhuis dan zou ik denken aan het stuurhuis wat wel zo is dat wanneer ik in stilstand het stuur volledig links draai de banden tegen de bladveren komen en als ik naar rechts volledig draai heeft hij het niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 Zit er niet toevallig nog een verlaagde pitmanarm onder ? er zit nu een nieuwe standaard pitmanarm op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Caster is goed? Hoorde laastst iemand die zijn asbuizen had ge-tordeerd waardoor het caster was veranderd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackjeep1 Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 hm kan het niet een kwestie van uitlijnen zijn> wielen 1 cm toespoor geven ( oftewel de wielen wijzen iets naar binnen ) wat betreft het raken van de bladveer... ook dat kan een verkeerde uitlijning zijn.. maar allereerst alles goed meten om zeker te weten dat alles recht onder de wagen zit... suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 hm kan het niet een kwestie van uitlijnen zijn> wielen 1 cm toespoor geven ( oftewel de wielen wijzen iets naar binnen ) wat betreft het raken van de bladveer... ook dat kan een verkeerde uitlijning zijn.. maar allereerst alles goed meten om zeker te weten dat alles recht onder de wagen zit... suc6 toespoor geven vind ik nogal gevaarlijk en het meten dat de wielen gelijk staan is ook niet makelijk hé wat ik wel weet is dat de deze jeep altijd met 33 er 13.5 / 15 banden terrein heeft gereden dus zal de stuurpomp ook wel belast geweest zijn denk ik zou het eventueel kunnen liggen aan de stuurpomp ?? omdat deze blijkbaar verder naar links draaid dan naar rechts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Caster is goed? Hoorde laastst iemand die zijn asbuizen had ge-tordeerd waardoor het caster was veranderd. volgens mijn oog is er niets mis met de asbuizen en normaal bij originele bladveren zou de as toch altijd in de goede caster moeten liggen he of ben ik verkeerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Lijkt sterk op negatieve caster, maar..... meten is weten. Ik zou even bij de bandenboer langsgaan om te laten uitlijnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 wat ik wel weet is dat de deze jeep altijd met 33 er 13.5 / 15 banden terrein heeft gereden Daaarom vindt ik een getordeerde asbuis niet zo vreemd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Daaarom vindt ik een getordeerde asbuis niet zo vreemd. kan je dat uitmeten of hoe kan je dat zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Lijkt sterk op negatieve caster, maar..... meten is weten. Ik zou even bij de bandenboer langsgaan om te laten uitlijnen. ik durf er gewoon niet meer rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koelerke Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 ik durf er gewoon niet meer rijden platten:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 platten:P ja tis echt zulle das niet normaal man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 kan je dat uitmeten of hoe kan je dat zien Yep, daar zijn apparaten voor! Een goed uitgeruste bandenleverancier heeft dat. Kost een paar euri, maar dan weet je alles! http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuws-Werkplaats.htm?contentid=13210 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 ik durf er gewoon niet meer rijden Je kunt/wilt/durft er dus niet mee op pad. Mooie uitdaging: verzin een huis-tuin-en-keukenmethode om vast te stellen of de caster positief of negatief is.... Ik bedenk: 1- Maak een stok of buis stevig aan je voorwiel, zodat deze in het verlengde van je as steekt, liefst één à twee meter lang. Hoeft niet in het hart van het wiel te zijn, aan de bovenkant van de band of ergens in de velg gestoken mag ook, als het maar niet kan verschuiven t.o.v. je wiel/band 2- draai je stuur maximaal naar één kant. Meet de hoogte van het uiteinde van de buis/stok t.o.v. de vloer. 3- draai je stuur maximaal naar de andere kant. Meet ook nu de afstand. 4- De hoogte naar de voorkant van de auto moet hoger zijn dan de hoogte naar achteren. Dit uiteraard aan beide zijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Hallo Ik heb dit eens met een cj gehad, we konden het toen ook nooit vinden, achteraf was het heel simpel, er zal een steekas in met een kruisje waar de boel compleet vast was geroest:blink:, je hoorde hem niet piepen of kraken. De wagen vertoonde het zelfde stuurgedrag als de genoemde, een ongeleid projectiel, wat bijna niet door de bochten wilde en op rechte stukken soms zomaar afwijken naar een kant. Misschien heb je er wat aan suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 HalloIk heb dit eens met een cj gehad, we konden het toen ook nooit vinden, achteraf was het heel simpel, er zal een steekas in met een kruisje waar de boel compleet vast was geroest:blink:, je hoorde hem niet piepen of kraken. De wagen vertoonde het zelfde stuurgedrag als de genoemde, een ongeleid projectiel, wat bijna niet door de bochten wilde en op rechte stukken soms zomaar afwijken naar een kant. Misschien heb je er wat aan suc6 ik heb ook al gereden zonder steekassen en het zelfde resultaat toch bedankt voor de tip Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Je kunt/wilt/durft er dus niet mee op pad.Mooie uitdaging: verzin een huis-tuin-en-keukenmethode om vast te stellen of de caster positief of negatief is.... Ik bedenk: 1- Maak een stok of buis stevig aan je voorwiel, zodat deze in het verlengde van je as steekt, liefst één à twee meter lang. Hoeft niet in het hart van het wiel te zijn, aan de bovenkant van de band of ergens in de velg gestoken mag ook, als het maar niet kan verschuiven t.o.v. je wiel/band 2- draai je stuur maximaal naar één kant. Meet de hoogte van het uiteinde van de buis/stok t.o.v. de vloer. 3- draai je stuur maximaal naar de andere kant. Meet ook nu de afstand. 4- De hoogte naar de voorkant van de auto moet hoger zijn dan de hoogte naar achteren. Dit uiteraard aan beide zijden dit begrijp ik niet goed ????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Met een waterpas en een gradenboog kom je ook een heel eind...... Kijk ook of links en rechts gelijk zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.