zino Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 Met een waterpas en een gradenboog kom je ook een heel eind...... Kijk ook of links en rechts gelijk zijn! dus als ik het goed voorheb moet alles staan zoals op de afbeelding die er bij staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 dit begrijp ik niet goed ????? De as waarlangs je wiel stuurt (de zg. kingpin) staat achterover geheld, zie plaatje van Ab. Dit zorgt voor het vanzelf centreren van het wiel, net als het voorwiel van je fiets of een zwenkwiel onder een winkelwagentje. Het hart van het wiel beweegt bij het sturen in vertikale richting. In de binnenbocht gaat het naar beneden en in de buitenbocht naar boven. Om dit eenvoudig te kunnen meten is het handig om de as te verlengen, bij voorbeeld met een stok. Als je dan van maximaal binnenbocht naar maximaal buitenbocht draait zou je het hoogteverschil moeten kunnen meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 ik heb ook al gereden zonder steekassen en het zelfde resultaat Ben je je ervan bewust dat wanneer je met een yj xj zj zonder steekassen rijdt je het risico loopt je voorwielen te verliezen. De steekas sluit het wiellager namelijk "op". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Ben je je ervan bewust dat wanneer je met een yj xj zj zonder steekassen rijdt je het risico loopt je voorwielen te verliezen. De steekas sluit het wiellager namelijk "op". Vandaar ook misschien dit probleem. Wiebellager. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Toen ik mijn cherokee had verhoogd kon ik bochten niet goed nemen. Toen heb ik de jeep laten uitlijnen en heb ik de caster aangepast. Hierna was het probleem weg. Toen ging ik wat meer terreinrijden en ben ik een keer iets te hard een put ingereden. De vooras heeft daar een dusdanig tik bij opgelopen. Op het oog leek er niks mis met de vooras maar dat bleek niet zo te zijn. De as was licht verbogen en dat was met het blote oog niet waar te nemen. Pas op de richtbank kwam dat aan het licht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst December 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 je kan zeker rijden zonder steekassen je moet wel de kleine flenzen in steken he zodat je het wiellager samen houd ga deze avond eens proberen van te meten voor de caster Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 probleem is nog steeds niet opgelost het lijkt wel of hij achteraan hoger staat als vooraan zou diit er iets mee te maken kunnen hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Achter hoger betekent ook meer voorwaartse kanteling van de vooras. Caster al gemeten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Achter hoger betekent ook meer voorwaartse kanteling van de vooras. Caster al gemeten? nee niet echt gemeten wel gewoon op het zicht maar hoe kan je die caster perfect meten want nu ken ik heel veel maar dat heb ik nog nooit moeten doen ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Wiel demonteren zodat je (het hart van) beide fusee's goed kan zien, waterpas met gradenboog, that's it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monkey Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Caster moet ong 8 graden zijn ! Ook even kijken of je stuur/spoorstang niet ergens raken . Als er aan die jeep geknutseld is kan het zijn dat ze e.e.a hebben gewijzigd zoals de panhardstangpositie nogwel eens veranderd wordt , maar het spul moet wel vrij kunnen bewegen in alle stuur en veer situaties !! Dit geheel beweegt heel complex !! Ook even de stuurdemper losgooien bij een check. De pitmanarm kan ook aanlopen bij een (verkeerd) verplaatste panhardstang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2010 (bewerkt) heeft er iemand een foto van een wrangler vooraanzicht van de sturing link wel met gewoon standaard bladveren ik denk dat mijn probleem daar ergens zit dus een duidelijke foto vande sturing link tegenover de vooras heeft er nu niemand een standaard wrangler staan ???? March 23, 2010 bewerkt door zino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Als je tussen de velgen meet, L en R, moet er voor de as iets minder afstand zijn tussen de voorvelgen zijn dan achter de as. Toespoor dus. Das gemakkelijk te meten. Niet erg exact, maar voordat je klachten als de jouwe krijgt, staat het er goed naast. Verder moeten alle kogels soepel draaien en spelingvrij zijn, wat ook voor de fuseekogels geldt. Caster kan ook fout zijn, maar voordat er extremen als deze optreden moet 'ie wel haast andersom staan... Tja, en dan kan het nog het stuurhuis zijn... Moer bovenop heb je niet aangedraaid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Als je tussen de velgen meet, L en R, moet er voor de as iets minder afstand zijn tussen de voorvelgen zijn dan achter de as. Toespoor dus.Das gemakkelijk te meten. Niet erg exact, maar voordat je klachten als de jouwe krijgt, staat het er goed naast. Verder moeten alle kogels soepel draaien en spelingvrij zijn, wat ook voor de fuseekogels geldt. Caster kan ook fout zijn, maar voordat er extremen als deze optreden moet 'ie wel haast andersom staan... Tja, en dan kan het nog het stuurhuis zijn... Moer bovenop heb je niet aangedraaid? ik denk dat het probleem bij de stuurstang zit die naar de pitman arm gaat deze staat gelijk met de bar die de wielen bestuurd en dat klopt volgens mij niet echt daarom dat ik een foto wilde zien van een wrangler met originele bladveren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 deze staat gelijk met de bar die de wielen bestuurd en dat klopt volgens mij niet echt Gefeliciteerd, dat precies de situatie zoals iedereen hem graag heeft! (vandaar dropped pitmanarmen enz.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 gelijk met de spoorstang of panhardstang??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 gelijk met de spoorstang of panhardstang??? hoe kan ik hier een foto plaatsen ??? das meschien makelijker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 (bewerkt) hoe kan ik hier een foto plaatsen ???das meschien makelijker Maak in het textvak, als je een postje maakt, gebruik van de paperclip. Daarmee doe je dingen uploaden maar doe wel je foto's verkleinen voor je ze plaatst op het forum. Zo werd het mij ook uitgelegd en mij lukt het nu ook dus moeilijk is het niet gezien mijn computer kennis Suc6 Zag ook dat je foto's vroeg van een standaard Wrangler,de mijne is nog helemaal standaard. Aangezien je niet ver uit de buurt woon kan ik er misschien mee langs komen dan kun je het even bekijken das misschien makkelijker dan foto's March 24, 2010 bewerkt door Bleek toevoeging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Maak in het textvak, als je een postje maakt, gebruik van de paperclip. Daarmee doe je dingen uploaden maar doe wel je foto's verkleinen voor je ze plaatst op het forum.Zo werd het mij ook uitgelegd en mij lukt het nu ook dus moeilijk is het niet gezien mijn computer kennis Suc6 Zag ook dat je foto's vroeg van een standaard Wrangler,de mijne is nog helemaal standaard. Aangezien je niet ver uit de buurt woon kan ik er misschien mee langs komen dan kun je het even bekijken das misschien makkelijker dan foto's o dat zou leuk zijn mijn adres is oostvaart 12 9180 Moerbeke waas ik ben elke avond thuis vanaf 18uur en op zaterdag overdag als je komt laat het even weten 0032497179292 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Maak in het textvak, als je een postje maakt, gebruik van de paperclip. Daarmee doe je dingen uploaden maar doe wel je foto's verkleinen voor je ze plaatst op het forum.Zo werd het mij ook uitgelegd en mij lukt het nu ook dus moeilijk is het niet gezien mijn computer kennis Suc6 Zag ook dat je foto's vroeg van een standaard Wrangler,de mijne is nog helemaal standaard. Aangezien je niet ver uit de buurt woon kan ik er misschien mee langs komen dan kun je het even bekijken das misschien makkelijker dan foto's en waar vind ik die paperclip??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 o dat zou leuk zijn mijn adres is oostvaart 12 9180 Moerbeke waas ik ben elke avond thuis vanaf 18uur en op zaterdag overdag als je komt laat het even weten 0032497179292 Als je kan kom ik morgen wel ff langs het is een kwartiertje rijden geloof ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Als je kan kom ik morgen wel ff langs het is een kwartiertje rijden geloof ik ik rij op 10 minuten van hieruit naar het terrein in axel met de jeep op een aanhanger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Ik kom morgen wel even langs tegen een uur of 7 als dat goed is Foto is al gelukt zie ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.