Spring naar bijdragen

wrangler stuurt te agresief


zino
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

dit begrijp ik niet goed ?????

De as waarlangs je wiel stuurt (de zg. kingpin) staat achterover geheld, zie plaatje van Ab. Dit zorgt voor het vanzelf centreren van het wiel, net als het voorwiel van je fiets of een zwenkwiel onder een winkelwagentje.

Het hart van het wiel beweegt bij het sturen in vertikale richting. In de binnenbocht gaat het naar beneden en in de buitenbocht naar boven. Om dit eenvoudig te kunnen meten is het handig om de as te verlengen, bij voorbeeld met een stok. Als je dan van maximaal binnenbocht naar maximaal buitenbocht draait zou je het hoogteverschil moeten kunnen meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik mijn cherokee had verhoogd kon ik bochten niet goed nemen. Toen heb ik de jeep laten uitlijnen en heb ik de caster aangepast. Hierna was het probleem weg.

Toen ging ik wat meer terreinrijden en ben ik een keer iets te hard een put ingereden. De vooras heeft daar een dusdanig tik bij opgelopen. Op het oog leek er niks mis met de vooras maar dat bleek niet zo te zijn. De as was licht verbogen en dat was met het blote oog niet waar te nemen. Pas op de richtbank kwam dat aan het licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Achter hoger betekent ook meer voorwaartse kanteling van de vooras. Caster al gemeten?

nee niet echt gemeten wel gewoon op het zicht

maar hoe kan je die caster perfect meten

want nu ken ik heel veel maar dat heb ik nog nooit moeten doen ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caster moet ong 8 graden zijn ! Ook even kijken of je stuur/spoorstang niet ergens raken . Als er aan die jeep geknutseld is kan het zijn dat ze e.e.a hebben gewijzigd zoals de panhardstangpositie nogwel eens veranderd wordt , maar het spul moet wel vrij kunnen bewegen in alle stuur en veer situaties !! Dit geheel beweegt heel complex !! Ook even de stuurdemper losgooien bij een check. De pitmanarm kan ook aanlopen bij een (verkeerd) verplaatste panhardstang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft er iemand een foto van een wrangler vooraanzicht van de sturing link wel met gewoon standaard bladveren

ik denk dat mijn probleem daar ergens zit

dus een duidelijke foto vande sturing link tegenover de vooras

heeft er nu niemand een standaard wrangler staan ????

bewerkt door zino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je tussen de velgen meet, L en R, moet er voor de as iets minder afstand zijn tussen de voorvelgen zijn dan achter de as. Toespoor dus.

Das gemakkelijk te meten.:B Niet erg exact, maar voordat je klachten als de jouwe krijgt, staat het er goed naast.

Verder moeten alle kogels soepel draaien en spelingvrij zijn, wat ook voor de fuseekogels geldt.

Caster kan ook fout zijn, maar voordat er extremen als deze optreden moet 'ie wel haast andersom staan... :lol:

Tja, en dan kan het nog het stuurhuis zijn... Moer bovenop heb je niet aangedraaid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je tussen de velgen meet, L en R, moet er voor de as iets minder afstand zijn tussen de voorvelgen zijn dan achter de as. Toespoor dus.

Das gemakkelijk te meten.:B Niet erg exact, maar voordat je klachten als de jouwe krijgt, staat het er goed naast.

Verder moeten alle kogels soepel draaien en spelingvrij zijn, wat ook voor de fuseekogels geldt.

Caster kan ook fout zijn, maar voordat er extremen als deze optreden moet 'ie wel haast andersom staan... :lol:

Tja, en dan kan het nog het stuurhuis zijn... Moer bovenop heb je niet aangedraaid?

ik denk dat het probleem bij de stuurstang zit die naar de pitman arm gaat

deze staat gelijk met de bar die de wielen bestuurd en dat klopt volgens mij niet echt

daarom dat ik een foto wilde zien van een wrangler met originele bladveren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe kan ik hier een foto plaatsen ???

das meschien makelijker

Maak in het textvak, als je een postje maakt, gebruik van de paperclip. Daarmee doe je dingen uploaden maar doe wel je foto's verkleinen voor je ze plaatst op het forum.

Zo werd het mij ook uitgelegd en mij lukt het nu ook dus moeilijk is het niet gezien mijn computer kennis :lol:

Suc6

Zag ook dat je foto's vroeg van een standaard Wrangler,de mijne is nog helemaal standaard. Aangezien je niet ver uit de buurt woon kan ik er misschien mee langs komen dan kun je het even bekijken das misschien makkelijker dan foto's

bewerkt door Bleek
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak in het textvak, als je een postje maakt, gebruik van de paperclip. Daarmee doe je dingen uploaden maar doe wel je foto's verkleinen voor je ze plaatst op het forum.

Zo werd het mij ook uitgelegd en mij lukt het nu ook dus moeilijk is het niet gezien mijn computer kennis :lol:

Suc6

Zag ook dat je foto's vroeg van een standaard Wrangler,de mijne is nog helemaal standaard. Aangezien je niet ver uit de buurt woon kan ik er misschien mee langs komen dan kun je het even bekijken das misschien makkelijker dan foto's

o dat zou leuk zijn

mijn adres is

oostvaart 12

9180 Moerbeke waas

ik ben elke avond thuis vanaf 18uur

en op zaterdag overdag

als je komt laat het even weten

0032497179292

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak in het textvak, als je een postje maakt, gebruik van de paperclip. Daarmee doe je dingen uploaden maar doe wel je foto's verkleinen voor je ze plaatst op het forum.

Zo werd het mij ook uitgelegd en mij lukt het nu ook dus moeilijk is het niet gezien mijn computer kennis :lol:

Suc6

Zag ook dat je foto's vroeg van een standaard Wrangler,de mijne is nog helemaal standaard. Aangezien je niet ver uit de buurt woon kan ik er misschien mee langs komen dan kun je het even bekijken das misschien makkelijker dan foto's

en waar vind ik die paperclip???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o dat zou leuk zijn

mijn adres is

oostvaart 12

9180 Moerbeke waas

ik ben elke avond thuis vanaf 18uur

en op zaterdag overdag

als je komt laat het even weten

0032497179292

Als je kan kom ik morgen wel ff langs het is een kwartiertje rijden geloof ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...