LENZ Geplaatst November 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 Vandaag mijn nieuwe GC zj opgehaald. Auto heeft wat aandacht nodig, maar is dat zeker waard. De stuurbekrachtiging heeft problemen, auto stuurt erg zwaar in stilstand en als je het toerental verhoogd gaat het sturen lichter, dit gaat echter wel gepaard met gejank. Het klinkt alsof het olieniveau te laag is, maar dat is niet het geval. Multiriem slipt niet. Eerste gedachte was stuurpomp, maar die lijkt wel nieuw, er zit een sticker op van MOPAR, is dit een universeel merk of specifiek van Jeep. Iemand tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 Vandaag mijn nieuwe GC zj opgehaald.Auto heeft wat aandacht nodig, maar is dat zeker waard. De stuurbekrachtiging heeft problemen, auto stuurt erg zwaar in stilstand en als je het toerental verhoogd gaat het sturen lichter, dit gaat echter wel gepaard met gejank. Het klinkt alsof het olieniveau te laag is, maar dat is niet het geval. Multiriem slipt niet. Eerste gedachte was stuurpomp, maar die lijkt wel nieuw, er zit een sticker op van MOPAR, is dit een universeel merk of specifiek van Jeep. Iemand tips? MOPAR zijn DE orginele onderdelen voor CHRYSLER/DODGE/JEEP. En sturen terwijl je stil staat gaat altijd zwaar ook met stuurbekrachtiging. Het is overigens NIET aan te raden aan je stuur te gaan draaien als je stil staat. Hoor je het gejank ook als je gewoon rijd? Gr Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst November 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 Deze stuurt bij stilstaan met lopende motor echt zwaar, bekrachtiging werkt gewoon niet, als ik gas geef neemt de bekrachtiging toe, alleen het janken ook. Als je rijdt (en de pomp dus meer toeren maakt) gaat het sturen redelijk normaal, maar hoe warmer de motor hoe zwaarder hij gaat sturen, inparkeren is haast niet te doen. Het klinkt precies zoals je stuurt met te weinig stuurolie, echter niveau is ok. Ik verdenk de pomp, maar ga twijfelen omdat de pomp die erop zit vrij recent oogt en was benieuwd wat er bij de GC vaker voorkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 (bewerkt) Deze stuurt bij stilstaan met lopende motor echt zwaar, bekrachtiging werkt gewoon niet, als ik gas geef neemt de bekrachtiging toe, alleen het janken ook.Als je rijdt (en de pomp dus meer toeren maakt) gaat het sturen redelijk normaal, maar hoe warmer de motor hoe zwaarder hij gaat sturen, inparkeren is haast niet te doen. Het klinkt precies zoals je stuurt met te weinig stuurolie, echter niveau is ok. Ik verdenk de pomp, maar ga twijfelen omdat de pomp die erop zit vrij recent oogt en was benieuwd wat er bij de GC vaker voorkomt. Als eerste kan je kijken of de drukslang die vanaf het reservoir naar de pomp loopt wel goed op zijn plek zit. Komt het geluid uit de pomp? WHINE OR GROWL 1. Low fluid level. 1. Fill to proper level. 2. Pressure hose in contact with other components. 2. Reposition hose. 3. Internal pump noise. 3. Replace pump. 4. Air in the system. 4. Perform pump initial operation November 28, 2009 bewerkt door joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst November 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 Zit er wel de juiste olie in. Over welk bouwjaar hebben we het? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst November 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2009 1996, vorige eigenaar heeft de stb olie laten verversen, echter geen resultaat, dit was rode atf achtige olie. Net ook in langzame bocht , stationair toerental geen bekrachtiging, inparkeren is ook geen pretje, is lastig om de pomp voldoende toeren te laten maken om nog enigzins te kunnen bekrachtigen. Zo op het oog lijken de slangen niet beschadigd of gedeukt. Het gaat mij er meer om of zo'n storing ook door een probleem in het stuurhuis kan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Een stuurpomp kan ook gewoon kapot gaan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst November 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Ja dat zou normaal ook mijn eerste gedachte zijn, maar de huidige pomp oogt vrij vers, maar ik ga hem morgen demonteren en beide leidingen doorspoelen en evt kijken of ik het pompje kan open maken, heb ook al een adres voor een gebruikte pomp in de buurt. Moet er speciale olie in de stuurbekrachtiging van een Jeep? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Ja dat zou normaal ook mijn eerste gedachte zijn, maar de huidige pomp oogt vrij vers, maar ik ga hem morgen demonteren en beide leidingen doorspoelen en evt kijken of ik het pompje kan open maken, heb ook al een adres voor een gebruikte pomp in de buurt.Moet er speciale olie in de stuurbekrachtiging van een Jeep? MOPAR power steering fluid. bij jeep dealer. heb je zeker de goede:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst December 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 Net even gekeken, maar kan iemand mij vertellen waar de stekker op de pomp voor is. 2 polig , zit op de pomp zelf op een soort spievertanding Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst December 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2009 Vandaag stuurpomp vervangen en de beide leidingen doorgeblazen, HD leiding leek verstopt, want met de luchtspuit erop werd er iets flink gelan ceerd, mogelijk dus alleen een verstopping, maar toch pomp vervangen, want huidige heeft lang met bijgeluiden gewerkt. Stuurt nu weer zoals het hoort. Gelijk uitlaat rammelvrij gemonteerd en airco opnieuw gevuld. Kwam 400gr uit en ging 800 gr in. Gaskabel gesteld voor automaat en nu werkt de kick down ook weer goed. Schakelt nu wel ietsjes minder vloeiend, dus afstelling misschien nog niet helemaal perfect, maak hier wel een nieuw topic over, kijk het eerst even aan. Zo word het nog eens wat:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adh Geplaatst December 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2009 hallo, ik heb er ook net een aangeschaft en ook een stuurprobleem en een lekkend stuurhuis en veel speling op de kogels (snap ik haast niet is oktober goedgekeurd)maar ik ga dit op het gemakje maar is vernieuwen en het zal best wel goed komen ik denk dat de schokbreker die daarzit ook een beetje rot ismaar daar heb ik weinig ervaring mee maar wat ik wou zeggen je bent deze maand niet de eenigste met een stuurprobleempje succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.