Kameel Geplaatst April 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2005 Tsja, anders aanpakken: Wie spaart er punten en hoeveel hebben we al? (sorry van deze off-topic uitspatting...ga vooral verder) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shthpnz Geplaatst May 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2005 Het verbruik van mijn 5.9 op LPG is over een bereik van 29.535 km gemiddeld 4,6 km per liter. De beste waarde in die periode was 6,3 km/l per tankinterval, de slechtste 3,7 km/l. De tank-kosten zijn over die afstand €0,094 per km. Totaal werd dat €2798,08. De onderhoudskosten waren €3870 (tja, ook ff een motortje plaatsen), kosten per km: €0,131. Aan vaste kosten (afschrijving €200 p/m, verzekering €100 p/m, wegenbelasting G3 €115 p/m) €5.105. Per km: €0,172 Totaal alle kosten: €0,398 per km. En zo zie je dat al dat gefriemel over het verbruik van zo'n Amerikaan nergens op slaat. De andere kosten, die maken je stoer. Groet, Roel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandDad Geplaatst May 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2005 Ben net terug van vakantie naar Zwitserland (Luzern) en Toscane (Siena). Autobahn 130+, overige varierend van 50 tot 120, totale afstand bijna 3300 Km. Bij aankomst Toscane verbruik : 12,5 L / 100 Km. Bij thuiskomst verbruik van 12,7 L / 100 Km. Niet te geloven, en in CH kost de benzine maar 1,00 Euro's /L ! Overigens in CH enkele mooie GELE '97 GC's gezien : van de Wegenwacht. Stel je voor : 1 op 8 gemiddeld rijden in je V8 voor 1 Euro /L. Lekker hè ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2005 Stel je voor : 1 op 8 gemiddeld rijden in je V8 voor 1 Euro /L. Lekker hè ? Héél lekker!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan van Eersel Geplaatst June 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2005 Ik heb een GC uit 94 en de verbruikgegevens die ik hier hoor kloppen inderdaad wel, mijn ervaring is dat het nog het meeste afhangt van je rijstijl, maar een zuinige bak zal het nooit worden. Wel vraag ik me af of het zin heeft een gasinstallatie in te laten bouwen bij deze wagen, met dit verbruik zou dit toch al snel rendabel kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor kosten zou ik rekening mee moeten houden? Kent iemand een goed bedrijf voor gasinstallaties inbouwen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 Originally posted by Mercury@Feb 15 2005, 13:28 Ik schrok nogal van het verbruik van mijn 94-er "Grand". Hij verbruikt momenteel 1 op 6. Is dit normaal? Hiervoor had ik een 2470 kg wegende Ford Econoline met een 5.0 V8 en die deed dit op lpg! Ook daar zatten alle snuffen op en hetzelfde gewicht voet, 225 pk (benzine) en de airodynamica van een baksteen. Ik ben al wat aan het snuffen waar dat vandaan kan komen en stuit al op een oud luchtfilter. Maar wat is een normaal verbruik van een Grand Cherokee, 4.0 Limited, auto, 4WD. Groetjes, Adam <div align="right">← Is vrij normaal volgens mij ,zal ook niet zuiniger te krijgen zijn , mijne op gas 1op 6 gemiddeld op lpg continueu op 4wd fulltime wat betbetreft andere auto, s hoor ik ook wel eens van een jappie met 1.4 blok dat 1op 8 loopt en niet zuiniger te krijgen is, dat is pas balen Greetzzzzz John P.S. er zijn ergere dingen ,Londen b.v. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 een Jeep is niet veel aerodynamischer dan een Ford Econoliner. voordeel van de ford met de V8 beven jouw 4.0L6 is dat ie m3eer koppel heeft en een daarom makkelijker door die luchtweerstand trekt. onze 95 chevy bus verbruikt ook maar net iets meer dan kijn Wrangler terwijl ie een dikke 700kg zwaarder is... maar daar ook weer het verschil tussen een L6 en een V8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CAPRICORN Geplaatst July 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 Even antwoord op de vraag over inbouw gas: De vorige eigenaar van mn GC ´96 5,2 V8 heeft vorig jaar de nieuwe gasinstallatie (Geen G3 ! ) laten inbouwen bij Pouls autotechniek in Baarlo. Prima adres, specialist "Amerikanen op gas" zeg maar. Kosten rond de 2000 euro. Veel succes met rekenen... C Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erik Geplaatst July 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 Originally posted by CAPRICORN@Jul 8 2005, 20:32 De vorige eigenaar van mn GC ´96 5,2 V8 heeft vorig jaar de nieuwe gasinstallatie (Geen G3 ! ) laten inbouwen bij Pouls autotechniek in Baarlo. Prima adres, specialist "Amerikanen op gas" zeg maar. Kosten rond de 2000 euro. <div align="right">← Da's niet duur. Ik rij ook op LPG, moet nog even kijken hoeveel ie precies verbruikt (heb 'm nog niet lang, en hij staat nu stil ivm aandrijvingsprobleem), maar op basis van de eerste rit denk ik dat ie beter dan 1:6 heeft gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-ZJ Geplaatst July 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2005 Originally posted by GrandDad@May 17 2005, 11:37 Ben net terug van vakantie naar Zwitserland (Luzern) en Toscane (Siena). Autobahn 130+, overige varierend van 50 tot 120, totale afstand bijna 3300 Km. Bij aankomst Toscane verbruik : 12,5 L / 100 Km. Bij thuiskomst verbruik van 12,7 L / 100 Km. Niet te geloven, en in CH kost de benzine maar 1,00 Euro's /L ! Overigens in CH enkele mooie GELE '97 GC's gezien : van de Wegenwacht. Stel je voor : 1 op 8 gemiddeld rijden in je V8 voor 1 Euro /L. Lekker hè ? <div align="right">← Kan je nog beter op lpg gaan rijden, want ik rij: 1 op 5 gemiddeld in mijn V6 voor 0,40 eurocent. Is nog lekkerder.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-ZJ Geplaatst July 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2005 Originally posted by Arjan van Eersel@Jun 1 2005, 17:42 Ik heb een GC uit 94 en de verbruikgegevens die ik hier hoor kloppen inderdaad wel, mijn ervaring is dat het nog het meeste afhangt van je rijstijl, maar een zuinige bak zal het nooit worden. Wel vraag ik me af of het zin heeft een gasinstallatie in te laten bouwen bij deze wagen, met dit verbruik zou dit toch al snel rendabel kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor kosten zou ik rekening mee moeten houden? Kent iemand een goed bedrijf voor gasinstallaties inbouwen? <div align="right">← Hierbij mijn adres, waar ik de gasinstallatie heb laten inbouwen: http://www.aaruissen.nl/ Leuk bedrijf, goede service en nog betaalbaar ook, was de goedkoopste die ik kon vinden, prijs ongeveer EUR 1.900,-. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJ Johnny Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Mijn ZJ 4.0 verbruikt IN PRAKTIJK 1 op 6,3 op LPG G3 bij hoofdzakelijk snelweg kilometers (snelheid tussen 130 en 140 km/h) THEORETISCH volgens mijn boardcomputer zou hij 1 op 8,3 moeten verbruiken. Ik heb nog steeds de stille hoop dat mijn boardcomuter gelijk heeft maar elke keer als ik bij de pomp sta is het niet zo. Zijn er meer mensen die op LPG rijden waarvan de boardcomputer er naast zit ? Of is dit af te stellen oid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Die 8,3 is inderdaag theoretisch, maar het meerverbruik op LPG is 20-25% en als je die meerekent komt het aardig in de buurt. 1 op 8,3 is 12,05 l/100 km 1 op 6,3 is 15.87 l/100km 12,05 plus 25% is 15,06 l/100 km. Kennelijk is bij deze ZJ het verbruik op LPG zo'n 30% hoger dan op benzine. Ik ga er wel van uit dat de computer behoorlijk goed zijn werk doet.......... (tja, het blijft Jeep natuurlijk) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 psst tis een I6 en geen V6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-ZJ Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by Beest@Jul 18 2005, 18:07 psst tis een I6 en geen V6 <div align="right">← tegen wie heb je het? Want de mijne is toch echt een V6 hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by John-ZJ@Jul 18 2005, 20:26 tegen wie heb je het? Want de mijne is toch echt een V6 hoor. <div align="right">← Een V6 in een ZJ .. moet nie gekker worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by John-ZJ@Jul 18 2005, 19:26 tegen wie heb je het? Want de mijne is toch echt een V6 hoor. <div align="right">← ben je wss de enige...........foto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 misschien heeft de vorige erigenaar er voor t verbruik al twee cilinders afgeslepen maar ik denk dat we dit pas na een foto echt kunnnen beoordelen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-ZJ Geplaatst July 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2005 Jongens excuses jullie hebben/hadden gelijk. Ik heb het nog even gecheckt op internet: A good way to embarass yourself in front of your Jeeping friends is to refer to it as a V6. It isn't a V6, it is an inline 6 or I6. The "V" in V6 refers to the configuration of the pistons in the block. The only two V6 engines ever available from the factory in a Jeep are the 225 "Dauntless" Buick V6 in the late 60s and early 70s and the 2.8L GM V6 in 80s Cherokees and Comanches. If you are shopping for a Cherokee or Comanche, make sure you get the 4.0L and not the 2.8L engine, there is a world of difference. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2005 ach je bent de eerste niet,en wss ook niet de laaste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2005 ik heb toch wel een echte v8 ? anders moet ik de tekst wijzigen ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.