nick Geplaatst July 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2010 nice! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 Well the front of my tinker toy is sitting on it's own weight. Still lots to finish, but it's nice to see at least the front sitting in tires and not on jackstands. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2010 Today, I felt like taking it easy so messed with the atlas for a bit got the floor cut to clock it where I want it and got the shifters in. So in the next couple pf weeks it's on to the transmission cross member and the crossmember for the rear 4 link Here is today's cutting project Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Started mocking up a rear tranny mount and I think I got a handle on it. Needs a bit more work but the basic idea will work Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Ziet er goed uit Aart. Waarom leg je de Atlas zo hoog, vlak zou toch goed genoeg zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2010 Ab omdat ik een platte buik will. Er gaat een 1/2" dikke plaat 6160T6 aluminium onder als flat belly skid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2010 Got the tranny mount and crossmember all roughed out, should be able to finish that part by the beginning of next week. Right now it sits with the weight of the engine,trans and transfercase on the mounts. Little tight on clearance, but once the engine gets lifted a little and maybe a bit more trimming it will clear the bellypan just fine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2010 Got some more done today, so tomorrow I can start playing with something that will eventually turn out to be a rear suspension. The plan is to make the brackets, links and truss first and then I can see what I want to do with the rear frame and where I am going to stuff the coilovers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2010 Started working on brackets for the rear 4 link, got 3 of the 4 lowers made. I am liking where the stuff is going to end up. Might have to cut the floor a little for the upper link mounts on the frame side. Other than that it's coming together nicely Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 (bewerkt) Well happily tinkering along, will see if I can build a truss/ upper mount for the axle, once that is there the real fun will begin lol getting technical with a calculator and cut the floor up some to get the upper frame mounts situated August 13, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 (bewerkt) building it piece by piece, got to love a plasma cutter August 14, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 Je hebt er een mooi tempo in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 Heb een weekje vakantie en wil de actervering zover als de armen en mounts gaat gemaakt hebben. Coilovers gaat deze week niet linkken maar dat is ok. De goal is om de Jeep bij het eind van October klaar te hebben voor het Hammer season Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2010 Pffft, it has a semblance of a 4 link underneath the rear, not to bad for 4 days of cutting, grinding and welding. Needs a whole lot of finish work but atleast I can flex the rear and start dreaming about stuffing the rear coilovers in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2010 nice job. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2010 Thanks Otto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2010 First time I am able to roll this thing in the light off day, way cool. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Well for some hillbilly tinkering I think does not look bad at all Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Zit dit project al een tijdje te volgen. In één woord geweldig zo'n LWD TJ. Ga zo door en graag met wat meer foto's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Fotos komen als er meer gedaan is, me vakantie week is over dus het gaat nu wat langzamer. Nu de achter coilovers plaatsen dan allles aflassen dan voor en achter ARB's en gears. De 35 spline steekassen er in. Aandrijfassen laten maken en een rol kooi er in en dan een shakedown run hier. Vanaf de eerste keer dat ik dit obstakel zag, heb ik dit willen beklimmen Dit is een betere shot van hoe stijl het is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Ik vindt het nogal wat om een Jeep te bouwen voor één obstakel in J. Valley. Maar gezien wat je bouwt gaat het je vast lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Nah het is een Jeep die als doel heeft alle Hammer trails en het betere werk in Moab zoals Mickeys hot tub, de escalator en Heldorado en niet te vergeten Pritchet canyon. Ook Arizona en New Mexico hebben wat extreme trails. Me kleine Jeepie kan de meeste Hammer trails doen maar dat levert wat teveel schade op en vind ik zonde, dus een 2 de Jeep die meer daar op gericht is, is een beter idee en dan kan de andere voor de wat gemakkelijkere trails en me dagelijkse woon werkverkeer blijven gebruiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Precies , zo zou ik het ook doen OT, weet dat het niet netjes is om te vragen, maar hoeveel geld ben je straks kwijt ? Vind het overigens een waanzinnig project, erg leuk geschreven met mooie en duidelijke foto's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 Wordt ie btw "street legal" voor CA, AZ, NV en UT?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 (bewerkt) Ik heb de Jeep oorsprokelijk als een Horse trade aangeschaft Koste me 1000 dollar voor 2 Jeeps heb daarna een hoop zooi er van verkocht zo de Jeep in effect koste niets buiten een uur of 20 labor. Nu het bouwen is wat prijziger ik denk dat het met alle onderdelen uitkomt op ongeveer 10K voor Atlas 5:1, 14" king coilovers met reservoirs, 39.5 Pitbulls, 79 Ford Dana 60 HP, 14 bolt chevy achteras, 2 ARB lockers, 5.38 gears, trailready beadlocks, 9000 lbs warn winch York ac compressor en eeh hele partij staal en mig gas en welding wire:lol: Ik hoop de Jeep street legal te maken. Wanna hear the Pitbulls growl on the street atleas a few times lol. Check these pitbulls out August 16, 2010 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.