Spring naar bijdragen

Gevolgen van verwijderen voorste aandrijfas


Recommended Posts

Vandaag mijn voorste aandrijfas verwijdert en wat opvalt is dat de jeep nu veel prettiger rijdt.

Mijn 96 er ZJ 4.0 voelt wat braver aan dan mijn vorige XJ 4.0, welke veel feller was en nog weleens lekker dwars ging, deze reed ik daarom ook altijd in 2wd.

DE GC heeft de 249 TC, dus 4WD met visco.

8jes draaien gaat nog goed bij mijn GC, maar crow hopping deed hij af en toe wel lichtjes , bv op mijn werk op een stroeve ondergrond.

Nu met de as los gebeurt dit niet meer en voelt de voorste as perfect aan.

In P blijft de jeep overigens gewoon staan (tenminste ik kan hem niet wegduwen).

Ik hecht niet veel waarde aan die 4 WD en vond de 2wd stand in mijn XJ ook altijd veel fijner, je merkt duidelijk dat de voorwielaandrijving behoorlijk wat vermogen opeist.

Het is me nou niet helemaal duidelijk of ik ongestraft de aandrijfas afgekoppelt kan houden (ivm evt gevolg schade voor de visco ).

En klopt het dat de evt andere optie een 242 TC van een XJ zou kunnen zijn om de 2WD mogelijk te maken.

bewerkt door LENZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf bouwjaar 96 kan je hem eronder uit laten daarvoor was er iets met de smeering van de tussenbak :bye1:

Er zijn ook tussenbakken voor de zj die de 2wd functie hebben weet zo alleen ff niet welke dat was maar als je de zoekfunctie hier gebruikt staat het wel ergens :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 96er, maar is het dan automatisch het goede type, kan natuurlijk ook een 95er zijn die in 96 is afgeleverd.

Het is wel het nieuwere type.

Als het goed is zit er ergens (bij de ZJ weet ik het niet) een witte sticker met de werkelijke bouw datum. Als dat bijvoorbeeld eind 95 is heb je model 96.

(model jaren lopen van september tot september)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een zj uit 1997, rijdt al n jaar of 1,5 zonder vooras

rijdt idd lekkerder, echter volgens mij gaat wel je visco vastzitten

dus wanneer je weer een as eronder zet, let hier wel op ander loopt eea in de soep

ps voor de millllllieufreaken onder ons hij rijdt zuiniger

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...