jeepar Geplaatst December 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2009 Hallo ik heb eindelijk de mogelijkheid een wrangler te kopen, nu heb ik een '88er op het oog met hier in een 4.2 motor. Zijn er bij deze motoren speciale punten waar ik op moet letten? Waar ik verder op moet letten heb ik elders op het forum al gevonden maar specifiek over de motor kon ik niets vinden(of zijn ze zo goed) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2009 Lekker laten staan en rond gaan kijken voor een 4.0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2009 Ik ben het Utah eens, ik heb zelf nog maar een 2 maanden een wrangler en ik kreeg ook advies om de 4.2 te laten staan en voor 4.0 High-output te gaan. Bij deze heb dat ook gedaan en ben er super tevreden over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2009 Of hij moet heel , maar dan ook heel weinig kosten , en er dan een 4.0 inbouwen uit een cherokee Ik zag van de week nog een YJ 4.0 voorbijkomen voor iets van 3000,-- als ik mijn eigen niet vergis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepar Geplaatst December 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2009 Erg weinig kost hij niet, kan ik beter verder kijken , Bedankt alvast voor de reacties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dagobert Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 Waar voorgaande reactie op slaan ? zoals de opmerking "lekker laten staan " is het misschien handig om erbij te vermelden waarom . mijn inziens is er er totaal niets mis mee, zelf in bezit van een 88 4.2 hij start altijd en nooit geen problemen. ruim een jaar in mijn bezit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 Waar voorgaande reactie op slaan ? zoals de opmerking "lekker laten staan " is het misschien handig om erbij te vermelden waarom . mijn inziens is er er totaal niets mis mee, zelf in bezit van een 88 4.2 hij start altijd en nooit geen problemen. ruim een jaar in mijn bezit. Omdat er een schijt schakelbak onder zit en met een 4.2 is het meestal heel spannend terreinrijden, afslaan, zodra hij maar een helling ziet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 Waar voorgaande reactie op slaan ? zoals de opmerking "lekker laten staan " is het misschien handig om erbij te vermelden waarom . mijn inziens is er er totaal niets mis mee, zelf in bezit van een 88 4.2 hij start altijd en nooit geen problemen. ruim een jaar in mijn bezit. Gaat denk ik voornamelijk over de prijs; 4.2 zijn natuurlijk goede motoren alleen heeft de iets modernere () 4.0 meer vermogen. Dus als je toch een andere Jeep gaat zoeken, ga dan voor het zelfde geld gelijk voor de 4.0 (ook geen carb.) Kijk uit trouwens met je 4.2; er zijn er velen die je motor willen hebben om van hun 4.0 een stroker te bouwen @aitze, kan daar de AX15 niet onder dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 ja past wel (weet het bijna zeker) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 De AX15 past achter de 4.2 (heb dit zelf namelijk). een standaard 4.2 is inderdaad niet echt ideaal. Andere spruitstukken en carb willen al heel wat helpen, de mijne is daarna nog nooit afgeslagen bij een helling. (wel bij andere dingen,maar dat had andere oorzaken..) Maar gewoon voor op de weg is het,naar mij idee, prima te doen, echter wil hij vast wel wat startproblemen hebben,vooral bij deze kou. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepar Geplaatst December 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 Maar als ik nu toch geld moet uitgeven kan ik beter kijken naar een 4.0HO. Ik had al wel eens vaker gehoord dat je die beter kon hebben maar je hoort nooit echt waarom. Maar ik denk dat een 4.2 ook duurder rijdt wat betreft gebruik( niet dat je daar op moet letten voor dit soort auto's). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dagobert Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 "ombouwen naar een stroker" kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud ? Wat afslaan betreft , ik beklim met mijn 4.2 heel wat hellingen , en is nog nooit afgeslagen . of dat ik het gevoel had, dat ik vermogen te kort had. Volgens mij moet je gewoon ook een beetje geluk met je jeep hebben. net als met een andere auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 @Dagobert Ik weet niet hoe stijl de helingen neemt die je neemt. Maar beetje serieuze hellingen ( zeg maar 40 graden en hoger) , dan heb je toch echt een probleem met een 4.2 carburateur op benzine. Ik heb zelf ook een CJ met 4.2 (rijd nu op LPG) , op LPG geen probleem , maar op benzine een drama in het terrein. (en dan heb ik het niet over een bospaadje , maar wat serieuzer werk). Daarbij zijn vaak die carburateurs uitgejotterd en zo lek als een mandje , de elec.shoke die maar half werkt etc.etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 (bewerkt) Waar de opmerkingen opslaan? Voel je je aangesproken ofsow? Ik geef hem alleen de raad mee om te kijken naar een 4.0. Niet meer en niet minder. Hij kan nu nog de keuze maken. Die 4.0 is naar mijn menig een veel minder gevoelig blok dan die 4.2. Maar Dagobert, ik ben blij voor je dat jij toevallig "eendje" bent met een goede 4.2 . December 24, 2009 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dagobert Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 Dat men iemand voorziet van advies lijkt mij een goede zaak. alleen is het handig, dat je het advies ook onderbouwt. daar heeft men denk ik meer aan . en dat gaat volgens mij verder, dan een enkele kreet . zoals : laten staan , zonder enige toevoeging. Wat betreft steile hellingen : ook zeer steile hellingen neem ik met mijn jeep( ik heb alleen geen gradenboog bij me ) . en hij is nog geen enkele keer afgeslagen. Als je een jeep wilt kopen is het denk ik vooral van belang dat je probeert te achterhalen wat het verhaal achter de auto is, zoals eigenaar historie reparatie beurten e.d. bij mij heeft dat ieder geval , een goed exemplaar opgeleverd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 (bewerkt) Waar de opmerkingen opslaan?Voel je je aangesproken ofsow? Ik geef hem alleen de raad mee om te kijken naar een 4.0. Niet meer en niet minder. Hij kan nu nog de keuze maken. Die 4.0 is naar mijn menig een veel minder gevoelig blok dan die 4.2. Maar Dagobert, ik ben blij voor je dat jij toevallig "eendje" bent met een goede 4.2 . Een veel minder gevoelig blok?? Ik ken weinig yj's die nog met de orginele 4.0 rijden zonder enorme tikken in het blok en wegvallende oliedruk. De oude 4.0 sneuvelen ook bij bosjes, meestal omdat ze vaak slecht onderhouden zijn en er alleen maar korte stukjes mee gereden is. Ik zou zeggen: allemaal maar laten staan en ga voor een tj, of de prijs moet echt laag zijn. December 24, 2009 bewerkt door Smartlap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 Uli rijd ook nog met een 4.2, maar als hij een helling ziet??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 (bewerkt) Voordeel is wel dat als ie afslaat je die tenenkrommende 'tikken,nokkeltjes' of hoe je het ook wilt noemen ook niet meer hoort:lol:. Dan zijn we daar dan ook weer uit:4,2 heerscht. December 24, 2009 bewerkt door Smartlap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chevy Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 Een veel minder gevoelig blok??Ik ken weinig yj's die nog met de orginele 4.0 rijden zonder enorme tikken in het blok en wegvallende oliedruk. De oude 4.0 sneuvelen ook bij bosjes, meestal omdat ze slecht onderhouden zijn en er alleen maar korte stukjes mee gereden is. Ik zou zeggen: allemaal maar laten staan en ga voor een tj, of de prijs moet echt laag zijn. Ik voel me behoorlijk aangesproken omdat jij wat mij aangaat de spijker op z'n kop slaat. Idd tikken bij het aanslaan van de motor als hij koud is (weliswaar een paar seconden maar toch) En ook af en toe wegvallende oliedruk bij warme motor. En ja, (omdat je meestal als je de auto al hebt er pas achter komt het werkelijke onderhoud en de staat van de auto) slecht onderhoud en alleen maar korte stukjes mee gereden. Maar.................. de aanschafprijs was laag Ik hoop alleen dat de kosten binnen de perken blijven want alles wat er aan de Jeep gedaan moet worden moet ik laten doen vanwege de bekende twee linkerhanden. Ik hoop er nog heel veel plezier aan te beleven maar achteraf gezien had ik mij veel beter moeten voorbereiden en meer informatie moeten inwinnen ( zoals een Jeepforum ) voor ik tot aankoop overging. Maar ja , achteraf kijk je een koe in z'n k**t.:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Downsouth Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 gaan we nu onderling onze jeeps afkraken?Dit is toch het jeepforum! Stel de meneer voor om een ander merk te kopen.......misschien een landrover want jeeps schijnen toch echt bagger te zijn, met of zonder 4,2? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chevy Geplaatst December 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2009 ik kraak zeker mijn Jeep niet af. Ben alleen eerlijk en realistisch wat mijzelf aangaat en ga het niet mooier maken dan het is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2009 Een veel minder gevoelig blok??Ik ken weinig yj's die nog met de orginele 4.0 rijden zonder enorme tikken in het blok en wegvallende oliedruk. De oude 4.0 sneuvelen ook bij bosjes, meestal omdat ze vaak slecht onderhouden zijn en er alleen maar korte stukjes mee gereden is. Ik zou zeggen: allemaal maar laten staan en ga voor een tj, of de prijs moet echt laag zijn. Maar dan wel de 2.4. Anders zit je nog met een 4.0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2009 gaan we nu onderling onze jeeps afkraken?Dit is toch het jeepforum! Stel de meneer voor om een ander merk te kopen.......misschien een landrover want jeeps schijnen toch echt bagger te zijn, met of zonder 4,2? Het magische antwoord. Mahindra. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst December 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2009 Let wel:D, het kan verkeren, de vergelijking van een 4.2 tegen over een 4.0 is dus moeilijk, het moment van de dag zal dus uitkomst moeten brengen. Persoonlijk vindt ik het beide niks, wat smartlap ook schrijft, veel kabaal in het voor onder, als ze uit zijn ben je het beste af, dus kun je gerust een 4.2 of een 4.0 kopen zolang je hem maar niet start, doe je het wel dan zullen als geluidjes veel duidelijk maken. Daarom heb ik ook gemeend om dit probleem de kop te bieden, daarom chevy inside Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.