Spring naar bijdragen

Alleen op gas rijden.


Nico 4x4
 Share

Recommended Posts

Maakt voor de APK niet uit; mijn Dodge rijdt al 10 jaar zonder benzinetank en carburateur-inhoud. Op de plek van de benzinetank zitten nu 2 60liter LPG tanks. Je carburateur heb je volgens mij nog steeds nodig om je luchttoevoer (en dus gas) te regelen. Al het andere (vlotters, sproeiers, kleppen, choke etc.) kun je eruit slopen. Zo zit het bij mij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken blijft de carb. gewoon zitten.

Maar er is van IMPCO ook een set die zo op een onderplaat van je carb.past, moet je wel een Carb hebben die je kan delen.

Holley b.v.

De luchtkeppen gebruik je dan alleen en de rest kan overboord.

Ik praat over een V8 voor een zescylinder kan je ook een ander merk nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als in je papieren bij brandstof staat "gas".

Dan is dat de hoofdbrandstof en hoeft hij niet op benzine te lopen met de APK.

Met het goed afstellen van het gas willen ze vaak wel dat hij op benzine kan lopen.

En er zijn inderdaad van die zetjes dat je alleen de onderkant van je carb.

nodig heb.

Als je een Holley koopt op mp. en alleen de onderkant gebruikt ben je er al.

( moet hij wel op je inlaat passen natuurlijk):ohmy:.

sucses Nico..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij moet voor de keuring ook op benzine lopen op een andere plaats kleinere benzine tank plaatsen.

Kompleet ingebouwd alles nieuw en RDW afgemeld met garantie.

Met grote verdamper en 8 mm afsluiter etc. en de tank in de auto. Onderbouw zonder benzine tank meerprijs.

Netjes ingebouwd en met Tectyl gemonteerd.

Ik hoor graag van u.

Mvg, Paul 0653583636

Mandigers LPG, Ekkersrijt 3006, 5692CA Son

Hij moet dus ook op benzine kunnen lopen:(

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij al al 10 jaar zonder benzinetank (en dus zonder benzine) Nog nooit opmerking over gehad bij APK.

Wil toch nog een keer een tankje bijplaatsen. Het aantal gastankstations wordt bij ons in de buurt behoorlijk minder, of ze zijn s'avonds onbemand. En dan kun je geen gas krijgen. En dan is het toch makkelijk als je iets benzine aan boord hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

paul is een goede vriend vanmij via Paul ben ik 25 jaar terug de jeepwereld in beland

Ik heb deze mail van hem gekregen misschien bedoelt hij de keuring voor op het kenteken.

Ik zal hem nog eens mailen.

Hebben jullie een onderbouw tank of in de auto?

En als het onderbouw is hoeveel liter?

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar een IMPCO (ik dacht 300)laten inbouwen zonder benzine tank,de gasinbouwer stuurde de gegevens op naar de RDW en ik kreeg mijn complete kenteken gewoon thuis in de brievenbus.

Ik heb nu nog wel een carb. die evt met los tankje bv van een buitenboordmotor nog steeds kan laten werken voor noodgevallen moet er alleen wel een elect.brandstofpompje aan.

Op benzine is dus nergens voor nodig, alleen handig in het buitenland voor je actieradius.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze mail van hem gekregen misschien bedoelt hij de keuring voor op het kenteken.

Ik zal hem nog eens mailen.

Hebben jullie een onderbouw tank of in de auto?

En als het onderbouw is hoeveel liter?

Gr Nico

70 ltr onderbouw en 60 ltr bovenbouw

eerst voor de keuring 1 laten plaatsen. als dan pas lpg op je kenteken staat de 2e tank plaatsen ivm steekproeven rdw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...