Spring naar bijdragen

Hij wil maar niet remmen???


marco
 Share

Recommended Posts

hoi iedereen,

Gisteren maar weer eens APK gehad, alles keurig op de ruitenwissers en de rem rechts achter na. Rechts achter remde hij beduidend minder en de handrem deed hier niks.

Ruitenwissers uiteraard al vervangen.

Maar die rem is een groot probleem aan het worden. In de eerste plaats is er dus geen origineele remschoen meer te krijgen:wacko: en dat voor een auto van 9jaar.

Dus bij heuts imitatie gehaald, na de boel bijna weer in elkaar te hebben blijkt dat deze een stuk smaller waren als het oude?

Dus naar valkenburg daar is de cherokee sloop, en ja met pijn en moeite passende rechter remschoentjes gevonden 30 eurie(voor tweede hands) maar ja moet dan maar.

Nu het volgende; ik heb alles weer in elkaar weten te knutselen :unsure: nu doet mijn handrem het rechts prima. Echter met remmen (handig dat er sneeuw ligt) blokkeerd rechts niks terwijl de rem linksachter wel blokkeerd.

Als hij op de krik staat en ik de rem intrap blokkeerd het wiel wel rechts, maar blijkbaar heeft hij geen krachtgenoeg om hem rijdend te blokkeren.

Maw, de helft van het probleem is verholpen echter ik zit met mijn handen in het haar dat ik de prul niet goed aan het remmen krijg rechts achter.

Iemand van jullie een sugestie.

Alvast bedankt, groet marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, zodat de trommel net er overheen gaat.

Wat ik het rare vindt is dat de handrem het wel perfect doet.

Ook heb ik zonder trommel gekeken, en de remcilinder komt gewoon uit aan alle twee de kanten. Ook is deze gewoon droog en hoef ik nooir remvloeistof bij te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remdruk verdeler is niet van toepassing op remdruk achter L/R. Die zit gewoon met een T-stukje.

Ik zou eerst beginnen met nieuwe voeringen en trommels.

Ouwe voeringen kunnen "verglaasd" zijn, en remmen dus bijna niet. Ook kan de ronding van de voeringen en trommel niet op elkaar ingesleten zijn, met als gevolg dat hij maar op een klein oppervlak elkaar raakt, en dus bijna niet remt.

Kijk voor remdelen eens bij www.autopartsonline.nl of bij de dealer.

Het zijn wel je remmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor de reacties.

Volgens mij heb ik hem eindelijk aan het remmen.

Het volgende heb ik gedaan, eerst links achter eens los gehaald om te kijken of ik niet toch iets verkeert had gedaan aan de rechterkant :whistle:Met mijn top monteurs ervaring :P

Dat bleek toch echt goed te zitten. Toen heb ik de nieuwe tweedehands remschoentjes RA opnieuw opgescheurd en de trommel.

Toen zondertrommel erop de rem in laten trappen door iemand anders. Toen viel mij op dat de remcilinder LA direct uitkomt en dat de RA cilinder zich leek te bedenken. Na een paarkeer de cilinder flink uit te laten komen leek hij beter te gaan.

Nu weer alles in elkaar gepropt en opnieuw afgesteld.

En Warempel hij lijkt het goed te doen, iig slipt hij nu een beetje mee op de sneeuw.

Hoe je het echt kunt testen zonder remmentestbank weet ik niet mischien heeft iemand van jullie een sugestie?

Tis dat er sneeuw ligt dan kun je teminste nog iets.

Het enige verschil lijkt op het moment dat hij RA iets warmer wordt als LA dus ff in de kijk houden.

Morgen middag ga ik terug naar de APK en hoop dat hij daar ook goed is.

@ab; Ik ben bij twee oficieele dealers geweest deze kunnen niet meer aan mopar schoenen komen, enkel imitatie en deze passen geneens?

Bijde zeggen ze dat de schoentjes die ik hun heb laten zien nooit van eens Cherokee kan zijn.:lol:

Het zelfde verhaal in valkenburg bij de cherokee sloop, hij had per toeval 1 set voor 1 kant liggen van dezelfde als ik had. Echter ook hij wist te vertellen dat dat niet uit een cherokee kwam. Jammergenoeg wist hij niet meer waarvan deze wel kwam.

Toch als ik onder mijn wagen kijk kan ik me niet voorstellen dat er bv een andere as onder ligt, het ziet er niet naar uit dat er al eens iets los is geweest.

Mvg Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar dingen, zijn alle 2 de zuigertjes in de wiel cylinder los met alle prut daar zou het best kunnen dat er eentje vast gerot zit. Verders als je de remmen afsteld eerst de handrem terug stellen zodat de remschoenen op de anker pen zitten.

Ook controleren of de hand rem kabel aan de rechter kant goed terug komt.

Als laatste leg de rem schoentjes eens in de rem trommel en zie hoe goed ze er in passen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco

Probeer te achterhalen wat voor achteras je hebt.

Volgens mij zijn de laatste cherokee's ook geleverd met zowel dana35 als 8.25" 29 spline chrysler assen

De remmen zijn volgens mij voor deze assen niet gelijk

Volg ook het advies van Ab op en vernieuw je trommels en voeringen maar ook je remcilinders. Ververs ook je remvloeistof en kijk gelijk je voorremmen na. Doe je dit niet dan blijf je aan het rotzooien.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, vandaag terug op herkeuring geweest. Ene goedgekeurd:lol::lol:

Twee dagen sleutelen en stressen heeft geloond. Het grapige is dat de rem RA die het dus bijna niet deed het nu eigelijk te goed doet, nu ligt LA weer achter, het is dus een nek aan nek race:P

Eigelijk was het verschil 31.8 % en mag hij niet meer hebben dan 30%, maar omdat de handrem het ook al perfect deed kneep hij een oogje dicht:whistle:

Helemaal blij :P

Ik ga wel jullie advies opnemen en alles nieuw zetten, ik weet nu toch hoe die rommel in erlkaar zit.

Nu kan ik tenminste zonder druk en stress op het gemak opzoek naar alle onderdelen.

Op mij achter as staat trouwens dana. Is het dan een dana 35?

En zo ja zijn dat dan 10inch trommelen of 9 inch?? ik had de schoentjes gemeten en kom dan op 22.6 cm das net tussen 10 en 9 in:wacko:

Mvg,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Ab,

Zijn de remschoentjes voor de 9" toevalig een stuk breder dan die van de 10" ?

Het viel mij dus op dat de schoentjes van heuts een stuk smaller waren als de mijne evenals die wat de dealer voor me had. Dus ik vemoed dat dat 10" geweest is.

Zal me niet verbazen als je verkeerde hebt gekregen.......

Als je hier -klik- even de FSM en partslist download, kun je voortaan de dealer vertellen welke nummers hij voor je moet bestellen. En het sleutelt een stuk fijner met FSM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...