tbgsammetje Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 hallo, ik ben van plan om mijn 4,0l jeep motor tevervangen door iets met meer vermogen. (motor kapot, waterslag) zat zelf tedenken aan een 5,7l bigblock van chevi. heeft iemand hier ervaringen mee. of een idee voor een andere optie motor? of zijn er andere manieren om meer vermogen te creeren. graag hoor ik iets van iemand. sta voor alles open, bijmij is alles mogelijk dus mag gek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 (bewerkt) Welkom, Probeer de zoekfunctie eens. Er is al veel hierover geschreven op dit forum. Voor zowel de inbouw van een V8 als het ombouwen van je 4 liter naar een 4.7 liter stroker. January 7, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Bear Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Of een leuke V6 erin en geen rdw. Gr Hendrik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 hallo,ik ben van plan om mijn 4,0l jeep motor tevervangen door iets met meer vermogen. (motor kapot, waterslag) zat zelf tedenken aan een 5,7l bigblock van chevi. heeft iemand hier ervaringen mee. of een idee voor een andere optie motor? of zijn er andere manieren om meer vermogen te creeren. graag hoor ik iets van iemand. sta voor alles open, bijmij is alles mogelijk dus mag gek. big block chevy van 5.7 liter. doe gek pak een rolls royce merlin V12. zonder gekheid: Stroker is goedkoop en zijn de minste extra aanpassingen. en het vermogen van een standaard V8 zoals je die hier vaak vind uit een (oudere) chevy is een beetje overschat. stroker kun je ook leuk Turbo op zetten voor 400PK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Misschien een stomme vraag maar wat is een stroker?? Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Misschien een stomme vraag maar wat is een stroker??Gr Nico Hallo Nico, Hier een link waar wat over een stroker geschreven wordt. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=17832 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 en waarom zou je geen small block V8 nemen? Voor je een stroker gebouwd hebt komt er echt nog veel bij kijken hoor. Ik heb het ook ooit overwogen om een reserve motor om te bouwen tot stroker maar wil je het goed doen ga je versteld staan van alle aanpassingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 en waarom zou je geen small block V8 nemen Omdat je nog steeds geen garantie heb dat je hem ook goed gekeurd krijg als v8 op kenteken. En met een 6 cilinder stroker heb je nergens problemen mee en speel je op safe dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 big block chevy van 5.7 liter. doe gek pak een rolls royce merlin V12. zonder gekheid: Stroker is goedkoop en zijn de minste extra aanpassingen. en het vermogen van een standaard V8 zoals je die hier vaak vind uit een (oudere) chevy is een beetje overschat. stroker kun je ook leuk Turbo op zetten voor 400PK 5,7 is small block;) en vrij makkelijk in te bouwen in een jeep. bij de 8 pitters gaat het niet alleen om de pk's maar ook om de prachtige eigenschappen wat zij bezitten en dat is een heerlijk laag toerental, veel koppel wat direct laag opkomt en het zware gebrul. tevens zeer robuste mechanische hoogstandjes en heel simpel. ook makkelijk in onderhoud en slijtage is minimaal. en zowiezo van zich zelf bezitten ze al aardig pk's en je hoeft maar zo weinig toe te passen wil je er meer uit halen want het zijn heavy duty blokken die potentie hebben om veel meer eruit te halen zonder dat je direct om zijn maximaal haalbare top zit. turbo's zitten in stofzuigers wij doen aan superchargers:B:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 hallo,ik ben van plan om mijn 4,0l jeep motor tevervangen door iets met meer vermogen. (motor kapot, waterslag) zat zelf tedenken aan een 5,7l bigblock van chevi. heeft iemand hier ervaringen mee. of een idee voor een andere optie motor? of zijn er andere manieren om meer vermogen te creeren. graag hoor ik iets van iemand. sta voor alles open, bijmij is alles mogelijk dus mag gek. Ga je het zelf doen of laat je het doen? Ouder model heeft veel minder 'om handen' als een nieuwere met alle electronische toeters en bellen... waar haal je die spullen vandaan en doen ze het ook? Kun je dat testen? Wat ga je doen met al die paarden? Ook nieuwe bak en assen eronder? Ik zou er een andere 4 liter indoen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 (bewerkt) ik ben het met border patrol eens.. heb dit zelf meerder male gedaan welliswaar in een cj maar dit kan je met elkaar vergelijken v8(smallblock) met th350 dana 300 v6 in mijn eigen jeep (smallblock) Gr Rick January 7, 2010 bewerkt door Rick van Unen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 (bewerkt) Ja maar een cj is standaard met V8 geleverd. Bij de RDW zal je weinig problemen krijgen maar ik hoor zoveel mensen de afgelopen maanden praten , denken en doen aan het inbouwen van een V8 in een wrangler en deze dan op kenteken te zetten. Ik wil dus graag eens zien dat het ook iemand lukt om zijn wrangler als V8 op kenteken te krijgen. En dat die persoon dan ook aangeeft hoeveel duizenden euro's het heeft gekost. Tis makkelijk praten voor iedereen maar zonder bewijzen dat het iemand echt gelukt is om zijn wrangler als V8 om te bouwen en goed gekeurd te krijgen zou ik het nog niet aandurven. Je moet absoluut weten waar je aan begint en kan je het niet zelf dan moet je over een grote zak met geld beschikken om dit te laten doen. Het vervangen van je oude 4 liter blijft dan altijd de goedkoopste oplossing vind ik. January 7, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Een stroker geeft veeel meer PK's, is natuurlijk een behoorlijke puzzel en zeker niet goedkoop, maar als je gek wilt doen (off topic) Er rijden wel YJ's rond met V8 op kenteken. Hoe hebben die dat dan gedaan? En ik concludeer daaruit dat het type-goedkeuring er wel moet zijn(maar fabrieksaf zijn de YJ's niet met V8 geleverd),omdat het anders simpelweg niet mogelijk is om het op kenteken te zetten toch? Of mis ik iets? Hoe kan dat nu dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 (bewerkt) Het klopt dat er YJ's rond rijden met een V8 erin. Degene die ik weet te rijden zijn geimporteerd uit Amerika in Duitsland ingevoerd en doordat ze in Duitsland goed gekeurd waren moest Nederland ze automatisch ook goed keuren. Ook weet ik dat de Hollandse Auto Import ( HAI ) eind jaren 80 begin jaren 90 3 Wranglers met chevy v8 hebben ingevoerd vanuit Amerika. Hoe dat is gegaan weet ik niet. Ik zeg dus niet dat het niet mogelijk is maar ik ben een tijd terug bij jeepcenterneed geweest en daar vertelden ze mij dat ze al maanden bezig waren om een wrangler goed gekeurd te krijgen op V8. Zelfs een aantal andere bedrijven die jeeps onderhouden durven de ombouw van een 6 cilinder naar V8 niet aan omdat ze twijfelen of de wagen wel goed gekeurd zal worden. Tis ook lastig om zoiets te doen want iemand wil een V8 inbouwen en als bedrijf moet je dan gaan werken met een open kostprijscalculatie want je weet nooit wat voor problemen je allemaal tegen kan komen. Mijn CJ8 is daar ook het levende bewijs van. Een CJ8 is ook nooit met een V8 geleverd en toch heb ik er 1 waarbij op het kenteken staat dat er een V8 in zit. Mijn CJ8 komt uit Amerika en toen zat er al een V8 in. January 7, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Maar is het dan niet mogelijk om het via duitsland te doen? Bedoel dus uitvoeren naar Duitsland daar TUV laten keuren invoeren naar NL en hier bij de RDW aan te bieden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Maar is het dan niet mogelijk om het via duitsland te doen?Bedoel dus uitvoeren naar Duitsland daar TUV laten keuren invoeren naar NL en hier bij de RDW aan te bieden? Je kan iets TUV laten keuren als alles TUV aan je jeep is. Zodra er een verhoging of verbreding op zit die niet TUV is wordt hij ook niet goed gekeurd. Ook in Duitsland bestaat er geen type goedkeuring voor een Wrangler V8 standaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst January 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Ik dacht dat ik wel iets gelezen had met betreking tot het trekgewicht. Dus vandaar deze opmerking, meer weet ik er ook niet van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
88Wrangler Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 Een stroker geeft veeel meer PK's, is natuurlijk een behoorlijke puzzel en zeker niet goedkoop, maar als je gek wilt doen (off topic) Er rijden wel YJ's rond met V8 op kenteken. Hoe hebben die dat dan gedaan? En ik concludeer daaruit dat het type-goedkeuring er wel moet zijn(maar fabrieksaf zijn de YJ's niet met V8 geleverd),omdat het anders simpelweg niet mogelijk is om het op kenteken te zetten toch? Of mis ik iets? Hoe kan dat nu dan? Bij ons wordt niet op het aantal cilinders gekeurd, dus mijn V8 is 4.2 ltr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 Een stroker geeft veeel meer PK's, is natuurlijk een behoorlijke puzzel en zeker niet goedkoop, maar als je gek wilt doen (off topic) Er rijden wel YJ's rond met V8 op kenteken. Hoe hebben die dat dan gedaan? En ik concludeer daaruit dat het type-goedkeuring er wel moet zijn(maar fabrieksaf zijn de YJ's niet met V8 geleverd),omdat het anders simpelweg niet mogelijk is om het op kenteken te zetten toch? Of mis ik iets? Hoe kan dat nu dan? zoveel meer pk's geeft het niet en de pk's die je hebt daar blijft het ook bij en dat terwijl een smal block chevy (oude) bij die hoeveelheid pk's begint en door de kleinste aanpassingen al veel meer haalt zonder dat je gelijk het maximale eruit hebt geperst. koppel is ook leuk om naar te kijken. dit is al teveel off topic zoals michel al zegt ik ben benieuwd of het ook in nederland zou lukken via duitsland hoogst waarschijnlijk wel. een belletje naar de RDW kan geen kwaad wil je het echt uitvoeren. heb je voor jezelf veel meer zekerheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 zoveel meer pk's geeft het niet en de pk's die je hebt daar blijft het ook bij en dat terwijl een smal block chevy (oude) bij die hoeveelheid pk's begint en door de kleinste aanpassingen al veel meer haalt zonder dat je gelijk het maximale eruit hebt geperst. koppel is ook leuk om naar te kijken.Hoho, een goed gebouwde stroker kan je ruim 80PK meer opleveren! +die 180 die je standaard al hebt: niks te klagen lijkt me Een oud chevy blok(1970-80) kan varieren, geloof ik, van 160 tot 300PK, dus daar moet je goed opletten wat je koopt! Voor wat je zo leest op internet was het in de fabriek al per willekeurig blok/serie verschillend. En daarbij blijft de grootste uitdaging staan: het omkeuren.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tbgsammetje Geplaatst January 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 een vriend van mij die vroeg mij of ik het wilde maken voor hem. hij heeft zijn auto in het water geparkeerd en toen nog een keer gestart,, en vwala hij liep, woeps een luide tik er in. nu na enkele kilometers kwam alle olie er uitgelopen. in een rap tempo. hij wil toch vermogen winst halen, en een v8 loopt heerlijk. dus vandaar was mijn vraag of het kon wat er mogelijk is. jullie argumenten om het bij een v6 tehouden ivm rdw. klinkt heel logisch. weten jullie of dat de motorblokken van jeep (4.0 high output), sterke blokken zijn. om ze wat optepeppen? en zoja wat loont (zonder giga kosten) die v8 is een leuk project, maar die goedkeuring is idd een probleem. daar begin ik dan misschien wel aan nu mijn immigratie. totzo ver in idd geval bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel_cj7 Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Omkeuren kan, ook in Nederland. Klein V8 je erin, standaard uitlaat, en op naar de RDW lelystad. Deze kleine V8 heeft zelfde, of minder PK's dan orginele blok. Na goedkeuring de echte erin............... gr. Marcel. een vriend van mij die vroeg mij of ik het wilde maken voor hem.hij heeft zijn auto in het water geparkeerd en toen nog een keer gestart,, en vwala hij liep, woeps een luide tik er in. nu na enkele kilometers kwam alle olie er uitgelopen. in een rap tempo. hij wil toch vermogen winst halen, en een v8 loopt heerlijk. dus vandaar was mijn vraag of het kon wat er mogelijk is. jullie argumenten om het bij een v6 tehouden ivm rdw. klinkt heel logisch. weten jullie of dat de motorblokken van jeep (4.0 high output), sterke blokken zijn. om ze wat optepeppen? en zoja wat loont (zonder giga kosten) die v8 is een leuk project, maar die goedkeuring is idd een probleem. daar begin ik dan misschien wel aan nu mijn immigratie. totzo ver in idd geval bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monkey Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Er zijn in de USA ook turbo en supercharger setjes te koop voor de 4.0, geen idee van de prijs maar makkelijk op te bouwen en geen keuringsproblemen. Of een Nitro installatie voor sprint of hillclimb is natuurlijk helemaal kicken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Of een Nitro installatie voor sprint of hillclimb is natuurlijk helemaal kicken Zet er ff een bij voordat er doden vallen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Of een Nitro installatie voor sprint of hillclimb is natuurlijk helemaal kicken Ben benieuwd hoe dat gaat. YJ's met supercharger gaan iig als de brandweer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.