Spring naar bijdragen

TPS


Recommended Posts

Mijn ZJ 5.2 V8 s gekentekend 3 januari 1997, volgens de VIN gebouwd in Steyr, Bouwjaar 1997. (Ws: modeljaar).

Nu heb ik een TPS gekocht, maar die blijkt niet te passen.

Zijn er verschillende TPS-sensors voor de 5.2 motoren, en waar ligt de grens? Ik zie namelijk aanduidingen van 93-96, maar ook 93-98 voor dezelfde sensor.:lol:

Ik ontving die van Crown, onderdeelnr. 4778463, maar kan er verder geen vinden voor de 5.2.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is de TPS van een 4.0 toevallig niet hetzelfde?

Dynamo is ook uit wisselbaar namelijk, zou je ook naar kunnen zoeken/kijken

Daar had ik al bij mijn eigen 4.0 naar gekeken.:)

Ik kan niets meer vinden dan dat al die 5.2's dezelfde hebben, behalve van '98 en '99 (die hebben iets met draadjes er aan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie referentie om te kijken of bepaalde onderdelen dezelfde zijn is www.rockauto.com daar kun je de onderdeelnummers vergelijken.

Voor zover ik heb kunnen achterhalen via die site is dat de TPS van een 4.0 1993 (YJ) gelijk is aan de 5.2 1995 (ZJ) bijvoorbeeld. Op deze manier heb ik ook geprobeerd mijn probleem op te lossen door de delen te wisselen van de ZJ op de YJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie referentie om te kijken of bepaalde onderdelen dezelfde zijn is www.rockauto.com daar kun je de onderdeelnummers vergelijken.

Voor zover ik heb kunnen achterhalen via die site is dat de TPS van een 4.0 1993 (YJ) gelijk is aan de 5.2 1995 (ZJ) bijvoorbeeld. Op deze manier heb ik ook geprobeerd mijn probleem op te lossen door de delen te wisselen van de ZJ op de YJ.

Bij mijn YJ en ZJ 5.2 ook gelijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De '97 ZJ partslist geeft #4882219 voor de 5.2 V8 en #4874371 voor de 4.0. Voor de 5,9 V8 geeft hij geen nummer, maar zou weleens dezelfde kunnen zijn.

Als ik zoek bij Omix en Crown met #4882219 krijg ik verschillende plaatjes:wacko:

Welke zit er bij jou gemonteerd?? Omix? -klik-

4882219.jpg

Of Crown? -klik-

web_throttle_sensor_4882219.jpg

Blijkbaar weten de heren leverancieers ook niet precies wat er bij jou inzit.:)

Misschien even bij de dealer proberen, deze bestellen op chassis nummer, dat is meest nauwkeurigiger alsop "bouwjaar"

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houdt me eventjes hierbij: 4778463 van Crown

http://www.crownparts.ee/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=52&Itemid=53〈=en

Als je een Jeep hebt moet je al een beetje gestoord zijn, maar een TPS gaat rap naar de bottom-line.:whistle:

Die Omix zit volgens mij in de modellen '98 en '99.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ZJ 5.2 V8 s gekentekend 3 januari 1997, volgens de VIN gebouwd in Steyr, Bouwjaar 1997. (Ws: modeljaar).

Nu heb ik een TPS gekocht, maar die blijkt niet te passen.

Zijn er verschillende TPS-sensors voor de 5.2 motoren, en waar ligt de grens? Ik zie namelijk aanduidingen van 93-96, maar ook 93-98 voor dezelfde sensor.:lol:

Ik ontving die van Crown, onderdeelnr. 4778463, maar kan er verder geen vinden voor de 5.2.;)

hoi newbe je had toch laatst je accu leeg?

wou hij daarna niet meer stationair lopen?

dat probleem had ik ook ik heb toen een nieuwe stappenmoter geplaatst en toen was het probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...