Raven Geplaatst January 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Als de diameter goed is maakt de lengte niet veel uit als ik moet ademen door een rietje van 3 meter of een brandslang......Dat maakt het verschil naar mijn idee. Offtopic: Niet helemaal, als ik me mijn duiklessen goed herinner De motor zuigt continue lucht aan en voert het af via de uitlaat, dus dat zal wel goed gaan bij de juiste diameter. Voor het ademen werkt het alleen maar als je de verbruikte lucht ook via een andere route kwijt raakt. Je hebt niet genoeg longinhoud om je verbruikte lucht via een brandslang van drie meter kwijt te raken, dus zodra je weer inademt krijg je dezelfde lucht binnen, met uiteindelijk waarschijnlijk een koolmonoxidevergiftiging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Offtopic:Niet helemaal, als ik me mijn duiklessen goed herinner De motor zuigt continue lucht aan en voert het af via de uitlaat, dus dat zal wel goed gaan bij de juiste diameter. Voor het ademen werkt het alleen maar als je de verbruikte lucht ook via een andere route kwijt raakt. Je hebt niet genoeg longinhoud om je verbruikte lucht via een brandslang van drie meter kwijt te raken, dus zodra je weer inademt krijg je dezelfde lucht binnen, met uiteindelijk waarschijnlijk een koolmonoxidevergiftiging. Dus gewoon via de mond in ademen en via de neus er weer uit. Da kies ik toch voor de brandslang ipv het rietje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Maaruh Ed bedoel soms je dit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Offtopic:Niet helemaal, als ik me mijn duiklessen goed herinner De motor zuigt continue lucht aan en voert het af via de uitlaat, dus dat zal wel goed gaan bij de juiste diameter. Voor het ademen werkt het alleen maar als je de verbruikte lucht ook via een andere route kwijt raakt. Je hebt niet genoeg longinhoud om je verbruikte lucht via een brandslang van drie meter kwijt te raken, dus zodra je weer inademt krijg je dezelfde lucht binnen, met uiteindelijk waarschijnlijk een koolmonoxidevergiftiging. Ging mij erom dat er naar mijn idee beweerd word dat een hoge "normale"snorkel niet goed is omdat de weg te lang zou zijn die de lucht moet af leggen. Daarom denk ik als de diameter van de slang/pijp goed is dat dat niet heel veel uitmaakt. En dat de lucht bij de dakrand nog koeler is als bij de rand motorkap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Maaruh Ed bedoel soms je dit? Bij mij en bij eucalypta zit er een zit er wel een aanzuigbuis voor warme lucht. Dus zal het wel een 2,5L euvel zijn:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Bij mij en bij eucalypta zit er een zit er wel een aanzuigbuis voor warme lucht.Dus zal het wel een 2,5L euvel zijn:D Zit er bij mij niet in hoor; is gewoon één geheel, zonder opening aan zijkant. Bij Ramon2 zit er volgens mij wel weer 1 in; die is dichtgetaped. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Zit er bij mij niet in hoor; is gewoon één geheel, zonder opening aan zijkant.Bij Ramon2 zit er volgens mij wel weer 1 in; die is dichtgetaped. Zit hij niet aan de onderkant John,de vorige eigenaar had daar nl zijn snorkel op aangesloten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Bij mij zit die ook dicht. Gewoon 1 doos die met 1 dikke slang naar de motorinlaat loopt en een dunnere slang naar het carterdeksel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Zit hij niet aan de onderkant John,de vorige eigenaar had daar nl zijn snorkel op aangesloten? Zit aan de smalle kant voorop het filterhuis (aan de kant van de grille). De mini snorkel gaat dan in de hoek tussen grille en spatbord omhoog en bovenop met een knietje gedraaid naar het blok. Aan zijkant (zoals op foto's van Utah) zit geen gat/luik. Wel lijkt het erop dat er merktekens staan. Wellicht om iets te retrofitten. Nu heeft mijn auto bij de vorige eigenaar een keer waterslag gehad en zit er een andere motor in; wellicht is toen het filterhuis ook vervangen? Bij Ramon viel me wel op dat juist op die plaats een gat zat wat met een klepje en tape is dichtgemaakt.... @Moto; dat klopt niet; er zit ook nog een luchtinlaat. Deze zie je niet maar zit aan de smalle voorkant; daar loopt volgens mij een korte pijp naar voren richting het (nutteloze) linkerknipperlicht in de grille. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Zit aan de smalle kant voorop het filterhuis (aan de kant van de grille).De mini snorkel gaat dan in de hoek tussen grille en spatbord omhoog en bovenop met een knietje gedraaid naar het blok. Aan zijkant (zoals op foto's van Utah) zit geen gat/luik. Wel lijkt het erop dat er merktekens staan. Wellicht om iets te retrofitten. Nu heeft mijn auto bij de vorige eigenaar een keer waterslag gehad en zit er een andere motor in; wellicht is toen het filterhuis ook vervangen? Bij Ramon viel me wel op dat juist op die plaats een gat zat wat met een klepje en tape is dichtgemaakt.... @Moto; dat klopt niet; er zit ook nog een luchtinlaat. Deze zie je niet maar zit aan de smalle voorkant; daar loopt volgens mij een korte pijp naar voren richting het (nutteloze) linkerknipperlicht in de grille. Ja, Die had ik voor het gemak maar effe weggelaten. Dat is de aanvoer voor het filter. Maar bij mij dan wel de enige aanvoer..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Bij mij en bij eucalypta zit er een zit er wel een aanzuigbuis voor warme lucht.Dus zal het wel een 2,5L euvel zijn:D Bij een 4.0 dus niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Klopt volgens mij wel dat het alleen bij de 2,5 versies is waar aad v. aan refereerd is ook een 2,5. Volgens mij worden er voor een 2.5 ook geen snorkels geleverd en voor een 4.0 wel omdat de filterbakken toch iets anders zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Zou de motor van Raven nog te reviseren zijn? Veel schade binnen in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Zou de motor van Raven nog te reviseren zijn? Veel schade binnen in? We zullen het zien als hij er uit is In ieder geval is de carterpan alleen na enig buig en laswerk weer te gebruiken. Het kleppendeksel is nog wel goed... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 We zullen het zien als hij er uit is In ieder geval is de carterpan alleen na enig buig en laswerk weer te gebruiken. Het kleppendeksel is nog wel goed... Ik ben heel benieuwd! Succes met de transplantatie binnenkort. En heel jammer dat je er wellicht nooit achterkomt hoe dit is ontstaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 We zullen het zien als hij er uit is In ieder geval is de carterpan alleen na enig buig en laswerk weer te gebruiken. Het kleppendeksel is nog wel goed... De gaten in het carter worden natuurlijk niet door water veroorzaakt. De drijfstang is de zeer waarschijnlijke oorzaak. Als die (of de zuiger) gebroken is door waterslag, en daar lijkt het op, zijn er in de motor enorme krachten ontstaan, die hoogst waarschijnlijk ook schade hebben aangericht aan de cilinderkop, cilinderwanden en de -hoofdlagers van- de krukas. Mijn advies: op de schroothoop ermee, reviseren is zinloos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 De gaten in het carter worden natuurlijk niet door water veroorzaakt. De drijfstang is de zeer waarschijnlijke oorzaak. Als die (of de zuiger) gebroken is door waterslag, en daar lijkt het op, zijn er in de motor enorme krachten ontstaan, die hoogst waarschijnlijk ook schade hebben aangericht aan de cilinderkop, cilinderwanden en de -hoofdlagers van- de krukas.Mijn advies: op de schroothoop ermee, reviseren is zinloos. <eigenwijs> en als je de cilinderinhoud vergroot? of is de integriteit van het hele blok waarschijnlijk aan gort? </eigenwijs> Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Met een revisie ben je net zo veel kwijt als een nieuw blok. Dus ik zou dan voor een paar honderd een goed lopend 2de hands blok kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Met een revisie ben je net zo veel kwijt als een nieuw blok. Dus ik zou dan voor een paar honderd een goed lopend 2de hands blok kopen. Jouw beurt komt nog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Jouw beurt komt nog Weet ik:yes: Ben ook al aan het rond kijken:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 Met een revisie ben je net zo veel kwijt als een nieuw blok. Dus ik zou dan voor een paar honderd een goed lopend 2de hands blok kopen. Jouw beurt komt nog Niet om de thread van Raven te kapen, maar ik speel met de gedachte om op mijn dooie gemak een stroker te gaan bouwen, en vandaar mijn interesse... 't is momenteel nog niet veel meer dan een gedachte, maar de ogen open houden kan nooit kwaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Mijn advies: op de schroothoop ermee, reviseren is zinloos. Ik denk het ook , behalve het schroothoop-deel Denk dat ik het blok ga gebruiken om een beetje uit te vogelen hoe alles in elkaar zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Ik denk het ook , behalve het schroothoop-deel Denk dat ik het blok ga gebruiken om een beetje uit te vogelen hoe alles in elkaar zit. Kijk dat is wel handig natuurlijk weg gooien kan altijd en nu is het nog leerzaam ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Ik denk het ook , behalve het schroothoop-deel Denk dat ik het blok ga gebruiken om een beetje uit te vogelen hoe alles in elkaar zit. Je kan er ook een top-gear salontafel van maken. Maar wat je zegt is waar, het is vast leuk en zeker leerzaam om zo'n blok te ontleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Nu het blok er uit is, hebben we kunnen zien wat er precies gebeurd is. De drijfstang van de voorste cylinder is gebroken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.