thorstren Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Hoeveel zou ik een XJ van 89 moeten verhogen voor 33" en voor 35" banden?! Ook behoorlijke dikke dan natuurlijk heb 10J velg met grote offset dus kunnen al behoorlijke banden op he! Momenteel 31x10.5x16 maar gaat nog groter mogen worden! Kan iemand me dat zeggen?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 ligt er maar helemaal aan of en hoeveel je wil snijden in de auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thorstren Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 hmmmm Interessant... word iets voor na de keuring te doen dan haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Over het algemeen kun je vaststellen dat je de XJ de helft van de vermeerdering van je banden maat moet verhogen.. Dus voor 31" 2" verhogen, voor 33" 4" verhogen etc.. dit klopt natuurlijk nooit precies maar meer als leidraad. Je kan ook wat snijden zoals Pullie zei, dat scheelt weer in verhogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 (bewerkt) Hoeveel zou ik een XJ van 89 moeten verhogen voor 33" en voor 35" banden?!Ook behoorlijke dikke dan natuurlijk heb 10J velg met grote offset dus kunnen al behoorlijke banden op he! Momenteel 31x10.5x16 maar gaat nog groter mogen worden! Kan iemand me dat zeggen?! Ligt eraan wat je van plan bent om ermee te gaan doen. Foto 1 6.5 inch lift met 32 inch banden en fender trimming Foto 2 8 inch lift met 34 inch banden en meer fender trimming voor en achter Foto 3 11 inch lift met 36 inch banden en weer fender trimming. Als je er alleen mee op de weg blijf rijden hoef je minder te trimmen als ik heb gedaan. Ga je ermee terreinrijden dan zal je veel moeten trimmen om te kunnen rijden. Bij 35 inch banden achter moet je zoveel metaal verwijderen dat je op een gegeven moment de binnenkant van je auto kan zien door je wielkast heen. Dus dat moet je dan weer dicht lassen. Vergeet het belangrijkste niet wat je nodig hebt. Euro's veel euro's om dit alles te realiseren en zo te maken dat het ook door de jaarlijkse apk heen komt. Als vragen hebt dan hoor ik het wel. Ik heb de cherokee zo zelf gemaakt en verbouwd en ik weet wat er nodig is om alles zo te realiseren. Ben zeg maar gerust de enige die echt zo ver is gegaan om te kijken wat er mogelijk is met een Cherokee. January 19, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gemiel Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Dit zijn 36 inch banden met 3 inch long arm verhoging eronder Dus het ligt er maar net aan hoeveel je uit de wielkasten wil halen. En hoeveel je je bumpstops wilt verlengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thorstren Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Heeft er iemand ervaring met materiaal om te verhogen van www.summitracing.com?? ik heb voor m'n Dodge daar alles gehaald en was er zeer tevreden over! ook behoorlijk in prijs! per schokdemper (6 inch langer dan standaard met gas gevulde) betaalde ik daar geen 30 euro per stuk! Waren skyjackers en moet zeggen zowel op de baan als in het terrein deden zij heel goed wat ze moesten doen! grtz Nils Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thorstren Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 en ik veronderstel dat je met de standaard leidingen (remmen, benzineleiding ed.) ook niet erg ver zal geraken?! als je bv 2 of 3 inch omhoog gaat zal 't nog wel gaan veronderstel ik ?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thorstren Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 TROUWENS nog een vraagje! Er is niets aan de kasten geslepen momenteel... En er staan dus 31x10.5x16 banden op... is hij dan wel standaard van hoogte als die volledig passen?! Vraag ik me al lang af! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Dit zijn 36 inch banden met 3 inch long arm verhoging eronder Dus het ligt er maar net aan hoeveel je uit de wielkasten wil halen. En hoeveel je je bumpstops wilt verlengen. Tuurlijk alles is mogelijk maar ik wil die cherokee wel eens over drempels zien rijden of met 4 personen erin zien rijden of laten we eens ermee offroad gaan rijden. Vandaar ook de vraag wat ben je van plan ermee te gaan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thorstren Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 (bewerkt) Veel op de baan rijden maar ook af en toe de modder in natuurlijk! Anders had ik een Caddy gekocht Dus hij moet op de baan kunnen rijden (niet tegen 150 dat besef ik ook) maar ook goed zijn voor terrein! M'n feroza (100% terreinvaardig aan't maken) heb ik zelf verhoogd door verhoogde veerschommels te maken en vanvoor de torsiebar op te krikken! En dan nog Bodyliftje van 6cm erbij... Staat allemaal op de maximum dat 't toch nog echt aangenaam rijd! Zijn dezelfde banden als onder m'n Cherokee en op feroza lijken ze potverdorie gewoon klein nu! January 19, 2010 bewerkt door thorstren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Bij Summit heb ik alleen zaken besteld voor de v8. Voor alle offroad spullen doe ik zaken met quadratec of 4wd o.a. De remleidingen kan je makkelijk voor wat aanpassen d.m.v. het oorspronkelijke ophangpunt remleiding in je wielkast te verlagen. Daarmee win je zomaar 2 inch en dan kan je prima ermee blijven rijden met een 3 of 4 inch lift. De achterleidingen kan je laten zitten bij een lift van pak en beet 3 a 4 inch. Met de juiste backspacing van de velgen kan je bij een 4.5 inch lift met 32 inch banden rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thorstren Geplaatst January 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 allright dan zal ik eens stilaan beginnen rond te kijken voor de stukken... Eerst auto klaar maken voor controle en keuren dat ik er toch al mee kan rijden want enkel een moto begint lastig te worden hier in het modderige bos! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Ok even kort samengevat wat ik tegenkwam bij 33 inch banden. Fenders trimmen , stuurhuis verstevigen ivm grotere banden , remleidingen aanpassen , handremkabel aanpassen , andere velgen en banden ivm de juiste backspace , spiraalveren voor , bladveren achter , SYE kitt met aandrijfas , tandwielverhouding in de assen aanpassen ivm trekkracht en lekker blijven rijden op de openbare weg. Toen ik wat pittiger ging terreinrijden kregen de assen het te verduren en begon ik daar problemen mee te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 29x9.50, 235/75R15, 255/70R15 No lift needed - Some chance of rubbing under full articulation 29x10.50", 29x11.50" No lift - Minor fender trimming will be needed 1"-2" of lift - Well experience some rubbing under full articulation and minor trimming may be needed 30x9.50" No lift - most likely experience some rubbing (okay for street only) 30x10.50", 30x11.50",30x12.50" 2" lift - wider the tire trimming maybe needed NOTE: The wider the tire the more trimming needed 31x9.50", 31x10.50" 2.5" lift - some trimming will be needed 3" lift - no trimming 31x12.50", 31x13.50", LT325/60R15 3"-4" lift - fender trimming will be needed 4.5"-5" lift - minor fender trimming 32x9.50, 32.10.50" 4"-4.5" lift - minor fender trimming 32x11.50", 32x12.50", 32x14.50" 4.5"-5" lift - trimming will be needed. 33x9.50", 33x10.50", 33x11.50" 5.5" lift - some trimming needed 6"-6.5" lift - no trimming 33x12.50" 5.5"-6" lift - Trimming will be needed 34x9.50" 6" lift min. - minor trimming 35x12.50" 8" lift - fender trimming will be needed Note: - This is with minimal lift needed - With a combination of aftermarket flares or TJ flares / fender trimming will help to accommodate larger tires for full articulation. (This becomes a factors with mostly 32"+ tires) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de moorer Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Ik heb een 6,5 inch verhoging van Rough Country heb nu 33ers op liggen en ze raken heel weinig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Ik heb een 6,5 inch verhoging van Rough Country heb nu 33ers op liggen en ze raken heel weinig En wat heb jij aan je fenders gedaan? Al een max flextest gedaan? Op 1 van de eerste foto's heb ik ook de RC 6.5 inch lift. Bij normaal terrein rijden no problems maar bij wat meer humpie dumpie heuveltjes achter elkaar kon ik verder met het trimmen gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de moorer Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 als ik mijn wielen heel gedraait zijn als hij uit geflext staat hoor je ze wel een beetje schuren maar zeker niet veel. Maar ik mijn velgen steken fel naar binnen dus raak ik mijn fenders niet zo rap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 (bewerkt) Ik heb een foto gevonden van mijn cherokee met 36 inch banden. Je kan goed zien wat ik weg heb gehaald en wat ik nog raak met mijn banden bij extreem inveren. Ik heb nog redelijk wat weg moeten halen om deze banden goed kwijt te kunnen. Bij 35 of 33 inch banden kan je natuurlijk veel minder weg halen als ik heb gedaan. January 20, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bonusheld Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Ik heb een 6,5 inch verhoging van Rough Country heb nu 33ers op liggen en ze raken heel weinig En behalve die grotere bandjes, wat heb je nog meer aangepast (SYE, aandrijfas, struurstangen) ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 als ik mijn wielen heel gedraait zijn als hij uit geflext staat hoor je ze wel een beetje schuren maar zeker niet veel. Maar ik mijn velgen steken fel naar binnen dus raak ik mijn fenders niet zo rap Ik snap wel waarom jij je fenders niet zo snel raak. Dit zijn bredere fenders als de standaard fenders die onder een cherokee zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 En behalve die grotere bandjes, wat heb je nog meer aangepast (SYE, aandrijfas, struurstangen) ?? Hier de link van de standaard 6.5 inch set. Staat ook bij wat ze nog meer aanraden. http://www.roughcountry.com/jeep_xj_6x.html En hier de link naar de andere 6.5 inch set van rough Country. http://www.roughcountry.com/jeep_xj_6xla.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de moorer Geplaatst January 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2010 ik heb nog niks veranderd zoals stuurstangen of SYE. Ik ga wel een tierod van ne ZJ V8 steken. Ik heb ok geen bredere fenders het zijn de originele die ik heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.